English

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

فرهنگ مقاومت و پایداری عجین شده با روحیه ملت بزرگ ایران است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز در گفت: فرهنگ پایداری و مقاومت با تمسک و الگوگیری از امام حسین (ع) و مکتب عاشورا توسط ملت ایران به دنیا عرضه شد.

فرهنگ مقاومت و پایداری عجین شده با روحیه ملت بزرگ ایران است
به گزارش خبرگزاری موج

، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب کرمانشاه با بیان اینک ملت بزرگ ایران طلیعه‌داران فرهنگ مقاومت هستند، افزود: مقاومت امروز مردم مظلوم غزه برگرفته از فرهنگ مقاومت دفاع مقدس ایران است که به دنیا عرضه شده است.

وی در ادامه با اشاره به پیامدهای مهم انقلاب اسلامی، دستاورد اولیه بزرگ انقلاب اسلامی ایران را برچیدن حکومت سلطنتی و نظام پادشاهی عنوان کرد و ادامه داد: رژیم پهلوی از سوی انگلیسی‌ها روی کار آمد و از سوی آمریکایی‌ها پرو بال داده شده و دشمنان تلاش کردند به رژیم پهلوی هویت ببخشند، اما ملت بزرگ ایران با برهم زدن همه این معادلات، از اساس رژیم شاهنشاهی را ریشه‌کن کرد.

او استقرار مردم‌سالاری اسلامی را دیگر دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: تغییر هندسه قدرت در جهان از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که یک سرزمین بزرگ و راهبردی به نام ایران از چنگال آمریکایی‌ها خارج شد، آشکار گردید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تغییر مفهوم قدرت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: تکیه غربی‌ها بر قدرت نظامی و مادی بود و ملت‌ها را با بمب اتمی می‌ترسانند و همین سبب حاکمیت آن‌ها بر مقدرات ملت‌ها شده بود، ولی پیروزی انقلاب اسلامی این نگاه را تغییر داد.

سردار سلیمانی ادامه داد: انقلاب اسلامی با جایگزینی قدرت نرم به‌جای قدرت سخت راهبرد غلبه خون بر شمشیر را در سطح جهان معنا کرد و از درون همین راهبرد فرهنگ مقاومت و پایداری جوشید و رشد کرد.

وی در ادامه به اشاره به تجاوز رژیم بعثی به ایران و تصرف ارتفاعات بازی‌دراز در همان ابتدای جنگ، خاطرنشان کرد: ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فکر جنگ نبود بلکه به دنبال ساخت یک تمدن جدید و مردم‌سالاری اسلامی بود.

او اضافه کرد: صدام به نمایندگی از مستکبران عالم به ایران حمله کرد و در کمال ناباوری پنج استان در همان ابتدا تحت حمله ارتش آماده دشمن بعثی قرار گرفت و بخش‌های از کشور از جمله بازی‌دراز اشغال شد، اما ملت ایران به فرمان امام راحل(ره) به میدان آمدند.

سردار سلیمانی اظهار کرد: ملت ایران از همان ابتدا عملیات‌های آزادسازی را همچون عملیات بازی‌دراز، عملیات بیت‌المقدس، عملیات فرمانده کل قوا، عملیات طریق القدس، عملیات ثامن‌الائمه، عملیات فتح المبین یکی پس از دیگری آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک‌سال مناطقی که توسط دشمن متجاوز اشغال شده بود با تمسک به فرهنگ عاشورایی آزاد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: شکل‌گیری و تثبیت یک قدرت مستلزم روحیه مقاومت، پایداری و ایستادگی است که ملت ایران با این راهبرد در مقابل استکبار جهانی به پیروزی‌های بزرگ دست پیدا کرده است.

سردار سلیمانی ادامه داد: سردار دل‌ها سپهبد شهید « حاج قاسم سلیمانی » طلیعه شکل‌گیری تمدن اسلامی در سایه‌سار انقلاب اسلامی را رقم زد و امروز شاهد هستیم دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در دفاع از مظلومان فلسطینی و مردم غزه به صحنه آمده‌ و در مقابل اشغالگری ایستاده‌اند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز شاهد مقاومت مردم مظلوم غزه و خُرد شدن استخوان‌های این رژیم جعلی و منحوس هستیم که مقاومت مردم مظلوم غزه بر گرفته از فرهنگ مقاومت دفاع مقدس ایران است که به دنیا عرضه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه