English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

انتخابات ریاست جمهوری و شاخصی که "شهید جمهور" به یادگار گذاشت

«آنطور که اغلب نظران و تحلیگران مسائل سیاسی به آن اشاره داشته اند، شهید جمهور تا حد زیادی معیارها و انتظارات از کرسی ریاست جمهوری ایران و شخص رئیس جمهور کشورمان را بالا برده است.»

انتخابات ریاست جمهوری و شاخصی که "شهید جمهور" به یادگار گذاشت
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ هشتم تیرماه سال جاری برگزاری خواهد شد. در شرایط کنونی نیز فرآیندهای مرتبط با انتخابات مذکور در حال انجام است و چهره های سیاسی از جناح های مختلف کشور با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ثبت نام می کنند. بیراه نیست اگر بگوییم که انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماهِ ایران یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین انتخابات ها برای کشورمان است.

در این چهارچوب، در بحبوحه ثبت نام کاندیداهای مختلف شاهد طرح برخی بگومگوها و منازعات سیاسی بوده‌ایم. موضوعی که برونداد نهایی آن آسیب برای کشورمان است و افراد و جریان های مختلف سیاسی بایستی با ارائه برنامه و نه حمله به رقبای خودشان، اقدام به معرفی خود کنند. با این حال، حتی اگر از منظر منافع ملی کشورمان نیز به مساله نگاه نکنیم، باید توجه داشته باشیم که کشورمان با یک میراث گرانبها از جانب "شهیدِ جمهور" در این رابطه رو به رو است.

"آیت الله رئیسی" رئیس جمهور فقید کشورمان در جریان کاندیداتوری خود در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری ایران، جلوه ای از صبر و منش انقلابی را به نمایش گذاشتند و حاضر نبودند برای کسب کرسی ریاست جمهوری، دست به هر اقدامی بزنند. مساله ای که تاکنون به اذعان و تایید افراد زیادی نیز رسیده است. شهید رئیس قویا از درگیری های سیاسی و جناحی پرهیز داشت و آن ها برای کشور مفید نمی دانست.

البته که وی چه در دوره کارزارهای انتخاباتی و چه در دوره حضور در قدرت نیز به این رویه خود ادامه داد و تاکید داشت که کار و اقدامی را که سرمنشا تنش و اختلاف در کشور باشد، انجام نخواهد داد. به نظر می رسد که نامزدهای مختلف انتخابات ریاست جمهوری پیش روی کشورمان نیز بایستی این منش و رویکرد را در دستورکار داشته باشند. در عین حال، باید توجه داشته باشیم که شهید رئیسی در مقام رئیس جمهوری فقید کشورمان، در دوره فعالیت خود، کرسی قدرت را به ابزار و اهرمی برای خدمت رسانی به مردم تبدیل کردند.

 

بیشتر بخوانید:

آنچه در روز چهارم ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشت

آنچه در روز سوم ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشت + فیلم و تصاویر

آنچه در روز دوم ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشت + فیلم و تصاویر

آنچه در روز اول ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشت + فیلم و تصاویر

 

رویکرد توام با ساده زیستی و کار جهادی و البته تعهد به اخلاق و درگیر نشدن در بازی های سیاسی، همه و همه جلوه هایی عینی از یادگارهایی هستند که شهید جمهور از خود برجا گذاشت و آنطور که اغلب نظران و تحلیلگران مسائل سیاسی به آن اشاره داشته اند، شهید جمهور تا حد زیادی معیارها و انتظارات از کرسی ریاست جمهوری ایران و شخص رئیس جمهور کشورمان را بالا برده است. باید توجه داشته باشیم که پس از سانحه شهادت شهدای خدمت، خونِ این شهدا برای مردم کشورمان کاملا قدرت ساز بود و جلوه های بی‌نظیری از ارتباط احساسی توده‌های مردم با گفتمان انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.

حضور بیش از 12 میلیون نفر در مراسم تشییع شهدای خدمت در شهرهای مختلف کشورمان در نوع خود پالس‌های معناداری از قدردانی مردم از خادمان واقعی خود را به نمایش گذاشت. حال در شرایط کنونی که انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در پیش است، نامزدهای انتخاباتی با آزمونی سخت رو به رو هستند و آن‌ها هم بایستی ترتیبی دهند که تعهدشان به اخلاق و خدمت رسانی صادقانه به مردم کشورمان، هم در مواضع سیاسی و هم اقدامات عملی آن ها به عینه جلوه و ظهور پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه