English

رئیس کل دیوان محاسبات کشور :

دیوان محاسبات به دنبال کمک به تصمیم گیری های صحیح اقتصادی در کشور است

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به برگزاری مستمر جلسات بررسی عملکرد شرکت های بزرگ دولتی در این نهاد نظارتی گفت: به دنبال شناسایی و رفع موانع برای کمک به تصمیم گیری های صحیح اقتصادی در کشور هستیم.

دیوان محاسبات به دنبال کمک به تصمیم گیری های صحیح اقتصادی در کشور است
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از  دیوان محاسبات کشور، دکتر سید احمدرضا دستغیب در نشست بررسی عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در این نهاد نظارتی برگزار شد، اظهار داشت: تصدی گری در شرکت های دولتی به یک چالش تبدیل شده و باید تلاش کنیم در حد امکان تصدی گری و مداخله ها کمتر شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به برگزاری مستمر جلسات بررسی عملکرد شرکت های دولتی در این نهاد نظارتی بیان کرد: در این جلسات با نگاه حکمرانی و حاکمیتی به دنبال برطرف کردن برخی معضلات و مشکلات موجود هستیم و این موضوعات را طوری از زوایای مختلف پیگیری می کنیم تا سبب تصمیم گیری های صحیح اقتصادی در کشور شود.

دکتر دستغیب با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات همچنین به دنبال کمک در تنظیم گری اقتصادی، کمرنگ تر کردن مداخله و ورود دولت در شرکت ها و افزایش مشارکت مردم است، بیان کرد: در صنایع پتروشیمی نیز می توان این تصدی گری ها را به ویژه در بخش اسکله ها و مخازن نفتی کاهش داد.

وی به اهمیت توسعه صنایع پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: باید شرکت های دولتی فارغ از امور اجرایی، به دنبال آمایش و ارائه راهکار برای رفع مشکلات باشند.

مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز با قدردانی از رئیس کل دیوان محاسبات برای برگزاری این جلسه اظهار داشت: دیوان محاسبات به صورت مستمر و تعطیل ناپذیر کارهای نظارتی را در مجموعه های مختلف از جمله شرکت ملی صنایع پتروشیمی دنبال می کند و نظارت آن نیز موثر، به موقع و پیشگیرانه است.

وی گفت: جلسه ای که برگزار شد، یک جلسه صریح بود، همچنین ایراداتی که گرفته شد نیز کلان است و برخی از آن رویه هایی است که از ۶۰ سال پیش شاهد اجرا آن هستیم.

شاه میرزایی با بیان اینکه انتظار داریم دیوان محاسبات در آمایش صنعت و حرکت سریع صنعت برای تکامل آن نقش موثری داشته باشد تصریح کرد: همچنین این نهاد نظارتی می تواند در مراجع حاکمیتی کمک کند تا صنعت پتروشیمی به جایگاه واقعی خود رسیده و در بخش های توسعه ای به سبد کامل محصولات پتروشیمی دست یابیم.

بر اساس این گزارش، در این نشست عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بخش های مختلف از جمله مقایسه درآمد و هزینه ها در سه سال گذشته، طرح های در دست اجرا، بررسی سود و زیان شرکت، ساختار بهای تمام شده، صورت وضعیت مالی و طرح های تملک داریی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه