English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

دولت جدید باید با امتناع بانکها در زمینه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن برخورد کند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ها موظف شده بودند تسهیلات تکلیفی مثل فرزند آوری، ازدواج و مسکن را پرداخت کنند، اما در این حوزه کارنامه قابل دفاعی از خود به جای نگذاشتند. بنابراین این مسئله باید در دولت چهاردهم به طور جدی پیگیری شود.

دولت جدید باید با امتناع بانکها در زمینه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن برخورد کند

فاطمه مقصودی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره عملکرد بانکها در زمینه اجرای قانون اعطای تسهیلات مسکن گفت: بانک ها در این چند سال گذشته عملکرد خوبی در حوزه اعطای تسهیلات ساخت و خرید مسکن نداشته اند و با وجود اینکه موظف شده بودند تسهیلات تکلیفی مثل فرزند آوری و ازدواج و مسکن را پرداخت کنند، اما کارنامه قابل دفاعی از خود به جای نگذاشتند.

وی افزود: اینکه بانک ها اعلام می کنند که اعتبار لازم را در اختیار ندارند به هیچ وجه درست نیست چرا که این بانک ها حتی حاضر به پرداخت تسهیلات فرزند آوری و ازدواج هم نشده اند. برای حل بحران مسکن در کشور و در قالب قانون جهش تولید مسکن تصمیم گرفته شد بانک ها ۲۰ درصد از اعتباراتشان را صرف اعطای تسهیلات مسکن کنند. با این وجود باز هم این قوانین و اقدامات اگر هم به میزان زیادی عملیاتی می شد چون عمق مشکلات مسکن در جامعه خیلی زیاد است، نمی توانست مشکل مسکن مردم را حل کند.

 منتخب مجلس دوازدهم توضیح داد: این وام ها به گونه ای پرداخت نمی شود که افراد نیازمند و مستضعف و یا مستاجر توان پرداخت اقساط را داشته باشند. در این روند افرادی که توان پرداخت اقساط را داشتتند توانستند برای مسکن ملی اقدام کنند اما چون بانک ها تمایلی به اعطای تسهیلات مسکن نداشتند باز هم کار پیش نرفت. لذا افرادی نیازمندی که خواستار تهیه مسکن هستند نتوانستند از این فرصت استفاده کنند زیرا اصلا بودجه ای در اختیار ندارند. کار پروژه ملی مسکن هم کند پیش می رود و البته طبیعی هم هست زیرا تا زمانی که بانک ها تسهیلات ساخت و خرید مسکن را پرداخت نکنند این پروژه سرعت لازم را پیدا نخواهد کرد.

 

دولت چهاردهم باید به سمت ساخت شهرهای جدید برود

نماینده مردم بروجرد خاطر نشان کرد: تورم بار موجود روی دوش مردم را سنگین تر کرده است. با توجه به اینکه در حوزه مسکن مشکلات زیادی داریم پیشنهاد می کنیم که دولت به سمت ساخت شهرهای جدید برود. البته این مسئله در قالب طرح توسعه افقی شهرها در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته بود. در این طرح زمین رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد تا خودشان با دریافت تسهیلات شروع به مسکن سازی کنند. این طرح موفقیت بیشتری را نصیب ما خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز با توجه به تورم موجود در کشور پروژه مسکن ملی با سرعتی بسیار کمی پیش می رود و نداشتن مسکن و سرپناه به معضل بزرگی برای مردم تبدیل شده است. دولت آینده با توجه به اینکه نخستین اولویتش باید معیشت مردم باشد، طبیعتاً مسکن هم چون معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است، باید مد نظر دولت آینده قرار بگیرد و اقداماتی هم انجام شود تا بانک ها پای کار اعطای تسهیلات مسکن بیایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه