English

زاکانی:

حرف های ظریف سست و بی پایه بود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حرف های وزیر امور خارجه دولت دوازدهم سست و بی پایه بود، فردا با عدد و رقم پاسخ خواهم داد.

حرف های ظریف سست و بی پایه بود
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار داشت: امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی و تلاش کوشش برای خدمت به مردم را داریم، در این ایام تجارب ناکام و موفق داشتیم.

وی افزود: وقتی این موارد را بررسی می‌کنیم  خیرات و برکات از موفقیت ها و کسب تجربه و عبرت از شکست ها کسب می کنیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی جهت کشور را اصلاح و کارهایی نیز انجام شد، باید جامعیت و تحول را در دستور کار قرار دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: قابلیت های بسیاری در کشور وجود دارد، البته چالش هایی نیز وجود دارد که بی دقتی به این چالش ها ما را از رسیدن به قله افتخار باز میدارد.

وی افزود: اگرچه مشکل معیشتی و سفره مردم در کشور وجود دارد اما در کنار آن در کشور امکانات گسترده‌ای وجود دارد که می توان در راستای آبادانی کشور  و حل مشکلات انجام داد.

زاکانی بیان کرد: تلاش می کنیم یک ایران قوی و پیشرفته داشته باشیم و الگوی کامل برای استفاده دیگران، تکثیر آن و تشکیل تمدن نوین اسلامی دست یابیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم همه امکاناتش در ایران وجود دارد، برای رسیدن به این مقصود ۱۴ بسته طراحی شده که برخی از این بسته ها موجب تحیر همگان خواهد شد.

وی عنوان کرد: اینکه منتظر بمانیم برخی مشکلات پیش بیاد بعد دنبال آن بدویم ما این را نمی پسندیم بلکه باید با برنامه ریزی  مشکلات را مرتفع و این عقب افتادگی تاریخی که از زمان ستمشاهی وجود دارد جبران شود.

وی گفت: با انجام این ۱۴ بسته فقر انگونه محو که افراد تعجب می‌کنند که چرا این کار در گذشته انجام نشده است.

زاکانی با بیان اینکه برنامه های ما کارشناسی شده است، تصریح کرد: مانند حرف های غیر کارشناسی که برخی عنوان می کنند نمونه آن وزیر خارجه دولت دوازدهم بود که حرفایی زد  و همگان را متحیر کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: این حرف  سست و بی پایه  بود فردا  دقیق، با عدد و رقم پاسخ خواهم داد

وی گفت: برخی آدم ها باید محاکمه می شدند در قضیه کرسنت میلیاردها ضرر مستقیم و غیر مستقیم به کشور وارد شد.

زاکانی در خصوص حضور بانوان در کابینه دولت احتمالی خود، بیان کرد: در دولت من حضور بانوان از دولت قبل حتما بیشتر است چرا که بر اساس شایسته سالاری انتخاب می شود و حتما شایستگان بسیاری در بین بانوان وجود دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه قوی ترین وزیر کابینه دولت من وزیر آموزش و پرورش است، عنوان کرد: معلم باید غیر دغدغه دانش پروری نباید دغدغه دیگری داشته باشد.

وی عنوان کرد: ما در کشور بن بست نداریم فقط مشکلات جدی داریم که رفع آن نیاز به تدبیر دارد، انشا الله آینده ایران، آینده‌ای  مطابق با  خواستگاه انقلاب باشد.

زاکانی  در خصوص مطابق ۱۴برنامه وی با برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: بخش عمده  این برنامه ها در برنامه هفتم  وجود دارد و بخشی که نباشد برای اصلاح لایحه می بریم.

زاکانی عنوان کرد: این ۱۴بسته تحول بزرگ  ایجاد ودر ابعاد مختلف مرتفع می شود، سبب خلق ثروت بی نظیر می شود، برخی عنوان می کردند مردم باید محتاج باشند که حرف من را بخوانند چرا باید اینگونه باشد.

وی با اشاره به اینکه ما با مذاکره مشکل نداریم  و از ان استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: غرب فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست ما قائل به احترام متقابل هستیم، به قدرت شرق اعتقاد داریم و خودمان نیز یکی از ان قدرت ها هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در روابط خارجه  یک خط قرمز قطعی داریم و آن  رژیم صهیونیستی است که  که خود در غلطکی قرار گرفته و در حال نابودی است، از آمریکا خثمانه تر نیست، اگر در موضع درست قرارگرفته و گذشته سیاه خود را جبران کند ، اذن رهبری گفتگو است و منعی وجود ندارد.

وی در خصوص حضور وزرای کنونی در کابینه دولت خود، بیان کرد: افرادی انتخاب می شوند که همفکر ، تحول خواه و قدرتمند باشد ممکن است در ستاد ما نباشد اما قابلیت داشته باشد، تعدادی از افراد دولت سیزدهم در کابینه من وجود داشته باشد اما در جای کنونی خود نباشد.

وی درخصوص صحبت های روز گذشته ظریف خاطرنشان کرد: پاسخ آقای ظریف را فردا خواهم داد اما همینقدر بدانید که حرفهای ایشان بسیار نادرست بود و جفا کرد.

زاکانی بیان کرد:  مردم آگاهند و این قصه‌هایی که شما تعریف کردید قابل رد است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص احتمال کناره گیری از انتخابات، تصریح کرد: اگر خطری جهت‌گیری دولت شهید رئیسی را  تهدید کند همه دوستان جبهه انقلاب باید با هم تفاهم کنند. بالطبع این مسئله بعد از مناظرات محل تصمیم است و اصلا ممکن است این جریان ارتجاع طلب به توفیق نرسد و دیگر لزومی به کنار رفتن کاندیداهای جبهه انقلاب از گردونه رقابت‌ها وجود نداشته باشد. به هر حال بعد از مناظرات مشخص می‌شود چه کسی جلو است.

زاکانی عنوان کرد: در شرایط فعلی بنده خودم را به نسبت سایر کاندیداها ارجح و توانمندتر می‌دانم و معتقدم ایده‌ها و سابقه کاری‌مان قابل مقایسه با دیگران است و حتما اقبال مردمی را هم خواهم داشت اما به هر حال اینکه از الان حرف انصراف یا کناره‌گیری مطرح شود، درست نیست. رقابت بین کاندیداها در شرایط فعلی جدی است و مصلحت نهایی را اقبال مردم مشخص می‌کند.

وی با عنوان اینکه فردا هیچ تنشی اتفاق نخواهد افتاد و در نهایت احترام نه توهین و البته نه نمایشی، بنده پاسخ لازم را خواهم داد، بیان کرد: البته همانطور که گفتم در نهایت احترام خواهد بود.

زاکانی گفت: البته مناظره فردا با موضوع اقتصادی است نه برجام. ضمن اینکه در کمیسیون مربوطه که در گذشته به برجام اختصاص یافته بود این مسئله را به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار دادیم و نتایج آن وجود دارد اما همانطور که گفته شد فردا در مناظره پاسخ لازم را در نهایت احترام خواهم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه