English

همه چیز راجع به دور دوم مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری

در دور دوم مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری موضوعات اقتصادی و اجتماعی مطرح می‌شود.

همه چیز راجع به دور دوم مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری
به گزارش خبرگزاری موج

، ساعت ۲۰ امشب ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ دومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «خدمات‌رسانیِ عدالت‌محور دولت» و با اجرای مهدی خسروی برگزار می‌شود.

محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما در گفتگویی درباره مناظره های انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مناظره دوم مانند مناظره اول محور اصلی اش اقتصادی است اما حوزه اجتماعی را هم شامل می شود و عنوان کلی «خدمت عدالت محور دولت» است که دولت چه خدماتی را به مردم ارائه می‌کند.

وی افزود: این موضوع سه زیرعنوان کلی دارد، اول سیاست گذاری در یارانه‌ها، محرومیت زدایی و فقر، دوم ارتقای نظام سلامت و سوم ارتقای نظام آموزشی که امروز درباره این موضوعات گفتگو می‌شود.

وی گفت: محورهای اصلی و محورهای فرعی در اختیار نامزدها قرار گرفته است که بتوانند با آمادگی در مناظره‌ها حاضر شوند. در مناظره اول ایده ما این بود که فرصت بدهیم نامزدها اولا ایده خود را بیان کنند و ثانیا بتوانند با همدیگر گفتگو کنند. فرصت ها کوتاه نیست و سوالات در لحظه نخواهیم داشت، نامزدها از سوالات و محورها مطلع هستند و می‌توانند محتوا را از قبل آماده کنند.

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما گفت: تا پایان انتخابات، چهار مناظره داریم که دو مناظره اقتصادی است؛ دو مناظره میانی؛ یکی حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش می‌دهد که فردا جمعه است و موضوع مناظره بعدی حوزه سیاست خارجی است که هفته آینده برگزار می‌شود. از نظر زمان‌بندی همه مناظره ها از ساعت ۲۰ تا ۲۴ خواهد بود، به جز مناظره آخر که به علت برگزاری جشن‌های غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

وی درباره پخش این مناظره‌ها گفت: برای برنامه اول هماهنگی‌ها و تشریفاتی در نظر گرفته بودیم که در برنامه‌های بعدی ضرورتی برای آنها وجود ندارد. برنامه ریزی این است که این تشریفات مانند قبل نباشد و نامزدها به ترتیب قرعه کشی که دیروز انجام شد، وارد استودیو می‌شوند.

دومین برنامه مناظره که با موضوع اقتصاد همراه خواهد بود، با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» فردا ۳۱ خرداد ماه ساعت ۲۰ از تلویزیون و رادیو زنده پخش خواهد شد.

سومین مناظره با موضوع فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» روز جمعه ـ یکم تیر ماه ـ روی آنتن می‌رود.

همچنین چهارمین مناظره با موضوع سیاسی با عنوان «ایران در جهان امروز» روز دوشنبه، چهارم تیر ماه زنده پخش خواهد شد.

و اما آخرین مناظره هم در موضوع اقتصاد با عنوان «کارآمدسازی دولت» روز سه‌شنبه، پنجم تیر ماه از تلویزیون زنده پخش خواهد شد.

دوشنبه شب، ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی و با عنوان « مهار تورم و رشد تولید »  در استودیو ۱۱ با اجرای مهدی خسروی گوینده خبر آغاز شد و سه ساعت و نیم به طول انجامید. در این مناظره سوالات از سوی نخبگان و اندیشمندان و خبرگان حوزه مربوطه به شکل تصویری مطرح شد.

لازم به یادآوری است که قرعه کشی جایگاه نامزدها در چهار مناظره، امروز  ۳۰ خرداد ماه  با حضور نمایندگان نامزدها انجام شد.

این چهار مناظره هم از شبکه یک سیما پخش می‌شوند و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز هم‌زمان این مناظره‌ها را پخش می‌کنند؛ مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت سیما برای ناشنوایان نیز روی آنتن می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه