English

قاضی‌زاده هاشمی:

مسائل کشور کلان است و نباید نگاه قومیتی داشته باشیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید قومیتی و منطقه ای به مسائل نگاه کنیم و نوع نگاه باید تغییر کند، بایدایران را تبدیل به قدرت اقتصاد جهانی کنیم.

مسائل کشور کلان است و نباید نگاه قومیتی داشته باشیم
به گزارش خبرگزاری موج

، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه من توسط جنبش دانشجویی به عرصه سیاسی و مدیریتی کشور معرفی شدم، تصریح کرد: به علت دوقطبی های گسترده ای که طی سال ها اتفاق افتاد، دچار آفت شده ایم زیرا فاصله طبقاتی افزایش یافت و حسن اعتماد و تفاهم ها را از بین برد.

وی با بیان اینکه اعتماد آحاد جامعه نسبت به هم کم شده است، اظهار کرد: در چنین وضعیتی بازسازی سرمایه اجتماعی اصلی ترین وظیفه دولت است. برای بازسازی سرمایه اجتماعی باید چهره های کاریزماتیک داشته باشیم حاج قاسم در گسل های اجتماعی حضور یافت و نقش میانجی‌گری با چهره کاریزماتیک داشت. شهید رئیسی در طول دوره چهارساله ریل گذاری را انجام می داد و هم نقش میانجی گری اجتماعی را ایفا می کرد.

وی اظهار داشت: موضوع دولت مردم و دولت خانواده برگرداندن قدرت به مردم است.

قاضی زاده بیان کرد: شهید رئیسی یک معیار بود، به فرض اینکه دولت توسط مردم به ما داده شود نباید دولت شهید رییسی را به عنوان معیار کنار گذاشت. همان طور که دولت شهید رجایی را نباید کنار گذاشت. به هر حال کسانی که به ایشان نزدیک بودند را نیز نباید کنار گذاشت و اعتمادی که ایشان به اطرافیان داشتند را باید حفظ کرد که با ایشان همراه بودند.

وی تصریح کرد: الان کشور نیاز به عناصری دارد که موانع و منابع انقلاب اسلامی را بشناسند و برای حل مسائل آماده فداکاری باشند. فداکاری یعنی سمت مردم ایستان است ‌ شهید رییسی در هر تصمیم گیری در سمت مردم می ایستادند.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: مردمی سازی یعنی اینکه دولت جایی باشد که مردم نیستند. هر شهرستان ما مزیت ویژه دارد و یکی در کشاورزی و زیره و یکی در کشمش و زعفران است و امام خمینی(ره) گفتند باید توسط خود مردم اداره شود. کلیدی که راهگشای همه مسائل ماست مردم هستند.این هایی که عرض می کنم حرف های فضایی نیست و سند و پشتوانه دارد. ۹ میلیارد لار تقریبا هزینه انتقال اب است و نصف این پول را برای احیای مراتع هزینه کنیم مشکل اب نخواهیم داشت.

این نامزد انتخابات بیان کرد: شهید رئیسی در بند هیچ رابطه سیاسی نبود. فداکاری در منش و روش رئیسی بود. ایشان همیشه در قضاوت سمت مردم بود. ایشان می گفت برای تامین منابع باید دقت کنیم.

وی بر تکنولوژی بومی اشاره کرد و گفت: تکنولوژی گلخانه ای مانند هلند که با مشکل زمین مواجه است و مشکل آب ندارد با کشور ما که مشکل زمین ندارد و دغدغه آب دارد متاوت است. اگر نصف هزینه ای که در موزه آب شیرین کن و هدر رفت در آبخیزداری سرمایه گذاری شود مشکل آب کشور حل می شود و با همین بارندگی برای ما کافی است. ما دو دشت خوزستان و سواحل مکران داریم که می تواند مشکل کشور را حل کند.

قاضی زاده گفت:نباید قومیتی و منطقه ای به مسائل نگاه کنیم و نوع نگاه باید تغییر کند و ایران را تبدیل به قدرت اقتصاد جهانی کند. پول نداریم سرمایه گذاری کنیم طرح ایران ۷۰۰ میلیون نفری را اجرا می کنیم. دومیلیون بشکه نفت خام صادر می کنیم. فرآورده های حوزه انرژی ما را کشورهای همسایه می برند. پالایشگاه و پتروشیمی های ما همین الان از ۱۰۰ درصد ظرفیت های آنها استفاده نمی شود چون شرکت نفت خوراک به آنها نمی دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه