English

سخنگوی دولت :

تاسیس منطقه بین‌المللی نوآوری و آیین‌نامه جذب دانشجوی خارجی تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب دو آیین‌نامه بورسیه تخصصی و تسهیل جذب دانشجویان خارجی همچنین تصویب مصوبه راه‌اندازی «منطقه بین‌المللی نوآوری ایران» برای حمایت ویژه از دانش‌بنیان‌ها خبر داد.

تاسیس منطقه بین‌المللی نوآوری و آیین‌نامه جذب دانشجوی خارجی تصویب شد
به گزارش خبرگزاری موج

، علی بهادری جهرمی امروز یکشنبه در نشست خبری در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری با موضوع تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه علم و فناوری، تبدیل علم به محصولات نوآورانه در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را بسیار مهم خواند و گفت: یکی از تاکیدات مهم شهید حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی تبدیل علم به محصول قابل استفاده بود و این سیاست به دلیل آن بود که در بسیاری اوقات در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها علم و فناوری به محصولات نوآورانه ختم نمی‌شد.

وی بیان کرد: در پی تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب همه آیین نامه‌های مربوطه در دستور کار دولت قرار گرفت.

بهادری جهرمی یادآور شد: در دولت سیزدهم دو آیین نامه بورسیه تخصصی و تسهیل در جذب دانشجویان خارجی و همچنین تصویب راه اندازی بر همین اساس ۱۵ آیین نامه و دستورالعمل در سال اول اجرای قانون به تصویب رسید و جلسات متعددی تشکیل شد. شورای عالی فناوری دانش‌بنیان‌ها در طول دو سال ۳ جلسه با رئیس جمهور تشکیل داد و ۳۵ جلسه نیز در کارگروه‌ها برگزار شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۲ آیین نامه برای توسعه دانش‌بنیان ها در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و کشاورزی به تصویب رسید. از دستور کار دولت سیزدهم برای تصویب دو آیین نامه بورسیه تخصصی و تسهیل در جذب دانشجویان خارجی و همچنین تصویب راه اندازی «منطقه بین‌المللی نوآوری ایران» برای حمایت ویژه از دانش‌بنیان‌ها در هیات دولت خبر داد.

وی از دستور کار دولت سیزدهم برای تصویب دو آیین نامه بورسیه تخصصی و تسهیل در جذب دانشجویان خارجی و همچنین تصویب راه اندازی «منطقه بین‌المللی نوآوری ایران» به منظور حمایت ویژه از دانش‌بنیان‌ها در هیات دولت خبر داد.

سخنگوی دولت همچنین یک محور دیگر در دولت سیزدهم مورد تاکید شهید آیت الله رئیسی را نگاه به فناوری‌های آینده و نوظهور عنوان کرد و افزود: احکامی در برنامه هفتم توسعه برای فناوری‌های نوظهور همچون کوانتوم، هوش مصنوعی، میکروالکترونیک در نظر گرفته شده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: هم اکنون حوزه هوش مصنوعی نیز به عنوان یکی از اولویت‌های راهبردی دولت سیزدهم مطرح است و بر همین اساس شورای ملی هوش مصنوعی تشکیل و کلیات سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه