English

یک فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

عملکرد شهید رئیسی موجب تمایل مردم برای حضور در انتخابات شده است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اقدامات شهید رئیسی در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی باعث ایجاد امیدواری در مردم شد تا بخواهند امروز در انتخابات حضور یابند و به کسانی اعتماد کنند که گفتمان شهید رئیسی را نمایندگی می‌کنند.

 عملکرد شهید رئیسی موجب تمایل مردم برای حضور در انتخابات شده است

کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره پیش‌بینی انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: در مناظراتی که چند روز گذشته برگزار شد و نامزدهای انتخاباتی دیدگاه‌های خود را مطرح کردند، به نظر من بیش از 50 درصد مردم تصمیم خود را گرفته‌اند که به کدام فرد رأی بدهند. ولی در روز انتخابات تقریبا از ساعت 4 عصر مرددین به پای صندوق رأی می‌آیند. این گروه در واقع تعیین‌کننده نتایج انتخابات هستند. براین اساس پیش‌بینی خاصی درباره نتایج انتخابات و اینکه آیا به دور دوم کشیده می‌شود یا خیر، ندارم.

 

پیش‌بینی پیروز انتخابات به‌معنای انکار رأی مردم است

وی افزود: انتخابات یک روش معین برای رسیدن به نتایج نامعین است و نمی‌شود از پیش یک نامزد را پیروز معرفی کرد. اشخاصی که پیش‌بینی می‌کنند مدعی غیب‌گویی هستند. من شنیدم برخی از هواداران یک نامزد گفتند روز شنبه جشن پیروزی می‌گیریم. این کار درست نیست. این قبیل اظهارات در واقع انکار رأی مردم است.

 

70 درصد برنامه‌های شش‌گانه توسعه اجرا نشده‌اند

این فعال سیاسی درباره جلب‌نظر مردم از طریق ارائه راه‌حل‌هایی برای مسائل اقتصادی تصریح کرد: راهکار حل مشکلات اقتصادی در برنامه‌های هفتگانه پیش‌بینی شده‌اند که اکنون در برنامه هفتم آن قرار داریم و اینها به صورت قانون درآمده است. اگر امروز مشکل اقتصادی داریم به این دلیل است که دولت‌های پیشین این شش برنامه را اجرا نکردند. طبق گزارش نهادهای نظارتی، بیش از 70 درصد این برنامه‌ها اجرا نشده‌اند. لذا این را نباید نادیده بگیریم که کارنامه این 6 نامزد در دسترس مردم است و می‌توانند تصمیم بگیرند، کدامیک قادرند مشکلات اقتصادی را طبق این برنامه‌ها حل کنند.

انبارلویی ادامه داد: دولت روحانی ناکارآمد بود و نتوانست به وعده‌هایی که داده بود عمل کند. مهم‌ترین وعده وی، مشکل رابطه با آمریکا و مذاکرات را حل می‌کند. مردم هم دیدند این اتفاق رخ نداد. لذا افرادی که به وی اعتقاد داشتند در انتخابات مجلس سال جاری به پای صندوق‌های رأی نرفتند؛ یعنی یک ضلع رقابت که طرفدار روحانی بودند، ناامید شده بودند. حالا همان ‌ها اعلام می‌کنند که به پزشکیان رأی می‌دهیم؛ بنابراین این گروه هم مشارکت خواهند کرد. نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد تغییری محسوسی در مشارکت رخ خواهد داد. افرادی در ناامید کردن مردم خیلی نقش دارند. آنها شاهد بودند که یک روز رئیس‌جمهورشان در تلویزیون اعلام کرد که ما با آمریکا توافق کردیم و تحریم‌ها لغو می‌شود  اما چند ماه بعد به هواپیمای وزیرخارجه ما (قهرمان ما در آن مذاکرات) در آلمان بنزین ندادند در حالی که آلمان یکی از طرف‌های این توافق بود. همچنین اینها رقیب خود را دیو نشان دادند.

 

شهید رئیسی نشان داد دنیا فقط «غرب» نیست

وی اظهار کرد: در همین حال مردم دیدند افرادی هستند که بدون مذاکره و توافق می‌توانند کشور را اداره کنند. دولت روحانی دنیا را در غرب خلاصه می‌کرد، اما شهید رئیسی نشان داد جز غرب، هند، چین و روسیه نیز هستند که نیمی از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند. ما می‌توانیم با همسایگان ارتباط برقرار کنیم. نتیجه هم این شد که گشایش‌های زیادی در همین سه سال رخ داد، اشتغال افزایش یافت، کارخانه‌های نیمه‌تعطیل شروع به کار کردند و‌ تورم و رشد نقدینگی مهار شد. این اقدامات در مردم امیدواری ایجاد کرده که در انتخابات آینده حضور پیدا کرده و به کسانی اعتماد کنند که گفتمان شهید رئیسی را نمایندگی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه