English

سخنگوی دولت:

کارمندان و بازنشستگان دولت، عیدی غدیر و قربان می‌گیرند

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: دولت منتظر بود تا قانون برنامه ابلاغ شود و چون تاخیر در ابلاغ برنامه صورت گرفت، دولت در ابلاغ برنامه تصویب کرد تا به‌صورت علی‌الحساب مبلغی برای عید غدیر و قربان برای بازنشستگان عزیز واریز شود.

کارمندان و بازنشستگان دولت، عیدی غدیر و قربان می‌گیرند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، علی بهادری‌جهرمی امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید غدیر، بیان کرد: از گروه‌های مردمی دست‌اندرکار برپایی جشن‌های خیابانی غدیر و راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر تشکر می‌کنیم. مردم ما عشق خود به اهل‌بیت(ع) و انسجام و مودت اجتماعی را نشان دادند. همه سلایق، سنین، اقشار و اقوام ایرانی جشن‌های مشترکی را برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هستیم، افزود: مراسم اربعین این شهدا فردا در تهران و شهرهای دیگر برگزار می شود. مراسم تهران فردا پنجشنبه ساعت ۱۷ در مصلی تهران با پیام تصویری سید حسن نصرالله و سخنرانی همسر شهید رئیسی برگزار خواهد شد. این مراسم با سالگرد شهادت آیت الله  دکتر بهشتی هم همزمان شده و این هم‌زمانی، یادآور ادامه مسیر خط خدمت و شهادت است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به  انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد:  ۴۰ روز بعد از شهادت رییس‌جمهور، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده آمادگی کشور، حاکمیت و مردم برای این مسأله مهم هستند. انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار می‌شود و تمامی تمهیدات و مقدمات  لازم توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است. هماهنگی در خارج کشور نیز انجام شده تا شاهد حضور حداکثری ایرانیان خارج از کشور باشیم.

بهادری جهرمی با اشاره به جلسات و مصوبات اخیر هیات دولت، تصریح کرد: بازنشستگان مطالبه برای متناسب‌سازی حقوق داشتند ولی چون در ابلاغ برنامه هفتم تأخیر شد، دولت تصویب کرد که مبلغ علی‌الحساب را  واریزی داشته باشیم و با نهایی شدن صدور احکام برنامه، بتوانیم مبالغ قطعی محاسبه و پرداخت شود. خواستیم معطل نمانیم تا احکام نهایی شود و به نوعی عیدی را برای بازنشستگان واریز داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مصوبه دیگر هیات دولت برای حمایت از کشاورزان بود که سال‌های گذشته از حوادث خسارت دیدند و تسهیلات گرفته بودند ولی به دلیل وقوع مشابه این حوادث، آنها نتوانسته بودند که  تسهیلات را بازگردانند و سود  یا جریمه‌های این عزیزان تحمیل شده که دولت مصوب کرد سود، جریمه  یا دیرکرد مواردی که مورد نیاز حمایت از کشاورزان است،   را تقبل کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در قالب تصویب  آیین‌نامه‌ای، متقبل شد که  با صدور ضمانتنامه از شرکت‌های بخش خصوصی که صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارند، حمایت می‌کند. این آیین‌نامه تصویب شد تا حمایت موثری از صادرات صورت بگیرد. ما در این سه سال رکورد حجم صادرات و تجارت خارجی بخش خصوصی را  دو بار رد کردیم و سال ۱۴۰۲ رکورد صادرات ۱۱۷ میلیارد دلار را شکستیم. این رکورد در سال ۱۴۰۱ هم شکسته شده بود. این مصوبه کمکی برای صادرات خواهد کرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: آیین‌نامه انتظام‌بخشی شرکت‌های دولتی، اصلاح شد و برای ساماندهی، نظارت‌پذیری بیشتر ، افزایش بهره‌وری و افزایش سودآوری این شرکت‌ها اصلاحاتی داشتیم و نظام پاداش و پرداخت هیات مدیره و مدیران عامل هم اصلاح شد تا تنظیم‌گری بسیار جدی‌تری شرکت های دولتی صورت بگیرد. پیش از این هم صورتحساب شرکت‌ها نیز در سامانه های عمومی منتشر شده بود.

وی در ادامه بیان کرد: هیات دولت هم‌چنین مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی برای وزارت بهداشت صادر کرد تا بتواند در مناطق دوردست و  روستایی و صعب‌العبور امکان تردد و ارائه خدمات  سلامت محور و پیشگیری را داشته باشد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: توزیع شیر در مدارس بعد از ۱۰ سال وقفه در این دولت انجام گرفت و توزیع رایگان  شیر در بخش زیادی از مدارس انجام شد و هیات دولت منابع لازم برای استمرار این طرح را تصویب کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: هیات وزیران برای تامین و اختصاص اعتبار استمرار برنامه‌های دریاچه ارومیه و مدیریت خشکسالی‌ها و جلوگیری  از  وقوع ریزگرد در آن منطقه مصوبه‌ای داشت و هم‌چنین برای تامین اعتبار ایمن‌سازی آبراهه‌های سد امیرکبیر و لایروبی رودخانه‌های پایین‌دست، آیین‌نامه‌ای مصوب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه