English

سخنگوی ستاد انتخابات کشور هرگونه تبلیغات نامزدها را ممنوع اعلام کرد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: با توجه به اتمام زمان قانونی ، هر گونه تبلیغات نامزدها ممنوع است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور هرگونه تبلیغات نامزدها را ممنوع اعلام کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگو با برنامه "سلام خبرنگار" گفت: در کل کشور ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری و ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه اخذ رای روستایی است.

وی افزود: همچنین ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه اخذ رای ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار پیش بینی شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود، گفت: براساس اعلام وزارت خارجه ۳۴۰ شعبه اخذ رای در ۱۰۰ کشور برای هم وطنان خارج از کشور فراهم شده است.

اسلامی اعلام کرد: مهلت تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ساعت ۸ صبح امروز هفتم تیرماه به پایان رسیده است و هرگونه تبلیغات ممنوع است.

وی با بیان اینکه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری از روز ۲۰ خرداد پس از بررسی صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان و اعلام اسامی از سوی وزارت کشور آغاز شده بود، اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، هرگونه تبلیغات در فاصله ۲۴ ساعت تا شروع انتخابات ممنوع است.

 

فقط کارت ملی یا شناسنامه برای رای دادن مجاز است

اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری صرفاً شناسنامه یا کارت ملی معتبر است لذا هم وطنان دقت داشته باشند برای رای دادن فقط کارت ملی یا شناسنامه به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه براساس قانون ضرب مُهر هم از شناسنامه برداشته شده و احراز هویت برخط است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، متولدین هشتم تیرماه سال ۱۳۸۵ و سال‌های قبل از آن می‌توانند رای دهند.

اسلامی ادامه داد:، چون سامانه احراز هویت برخط است، داده‌های رایاحراز دهندگان کنترل می‌شود سپس بعد از احراز، تعرفه کاغذی در اختیار رای دهنده قرار می‌گیرد و در نهایت، افراد رای خود را در صندوق‌های آبی می‌اندازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه