English

ستاد نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افتتاح شد

ستاد نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افتتاح شد.

ستاد نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری موج

​، ستاد نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، بعد از ظهر پنجشنبه هفتم تیر ماه در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور هیئت مرکزی نظارت و آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی رئیس این هیئت افتتاح شد.

آیت الله مدرسی یزدی در این مراسم، گفت: خداوند این روز را به برکت خودش روز قدرت، عزت، اقتدار و عظمت ملت ایران قرار بدهد.

وی درباره نقش انتخابات فردا، ادامه داد: قطعاً فردا ملت ما به لطف خدا و با اراده خداوند قله دیگر از قله‌های عظمت را فتح خواهند کرد و فردا فرصت عظیمی است که مردم ما بتوانند صالح‌ترین فرد را برای اداره کشور اسلامی برگزینند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، گفت: انتخابات فردا یک فرصت بزرگ و یک مسئولیت بزرگ است. انقلاب اسلامی این فرصت را در اختیار این ملت گذاشته است، صدها سال بر این ملت گذشته است از دوران‌های سابق و حتی عصر جدید و حتی دوران مشروطه و بعد از مشروطه، که به حسب ظاهر انقلابی پدیدار شده بود و انتخاباتی بود؛ اما آن انتخابات چقدر آزاد بود؟ چقدر طبق قانون بود و چقدر در مقام عمل اتفاق می‌افتاد.

آیت‌الله مدرسی یزدی ادامه داد: چندین مرتبه انتخاباتی اتفاق افتاد با معیارهای خاص با قانون‌های خاص که حتی آن زمان هم نمی‌توانست برآورد کننده نیازهای جامعه آن روز باشد. ولی الحمدلله انقلاب اسلامی با تحول بنیادینی که ایجاد کرد، این چنین مردم را به صحنه آورد، مسئولیت را بر دوش مردم گذاشت. حق مردم را به آنها بازگرداند.

وی همچنین بیان کرد: در نظام اسلامی چه کسی که مقام رهبری را دارد و حاکمیت را در دست دارد بچه تمام افرادی که در آن قلمرو حکمرانی زندگی می‌کنند. همه دارای هم حق هستند و هم مسئولیت. امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند که هیچکس در هر مرتبه‌ای باشد کمتر از آن نیست که بتواند در حکمرانی یاری رساند و یا یاری گیرد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین عنوان کرد: یکی از مظاهر مهم یاری رساندن و حتی یاری گرفتن در نظام حکمرانی اسلامی انتخابات است و امروز که ما در اینجا گرد هم آمده‌ایم مقدمه برای فردای انتخابات است. استمرار دشمنی جبهه استکبار و استعمار رای اینکه جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و اهداف خود نرسد که یکی از مهمترین اهدافش قطع کردن دست طمع این خونآشامان و خون خواران بین المللی هست، طبیعی است که استمرار دشمنی آنها پابرجاست.

آیت الله مدرسی یزدی مخالفت با انتخابات و جمهوری اسلامی را یکی از بروزهای دشمنی مستکبرین عالم برشمرد و ادامه داد: آنهایی که دمادم فریاد حقوق بشرشان می‌آید، فریاد دموکراسی‌شان بلند است و عربده حقوق انسانشان بلند است. اما وقتی که به ایران و جمهوری اسلامی و هر جا که با منافع نامشروع آنها تضادی داشته باشد، همه این‌ها فراموش می‌شود و با همه چیز مخالفت می‌کنند حتی حقوق انسان، با دموکراسی و انتخابات مخالفت می‌کنند.

وی بیان کرد: مستکبرین در برابر جمهوری اسلامی هرچه به دستشان برسد کارشکنی می‌کنند. بنابراین ما ملت برای اینکه دشمن را عقب بزنیم. توطئه‌های آنها را خنثی بکنیم. باید پرشکوه‌ترین انتخابات را ان شاءالله فردا رقم بزنیم. دقیق‌ترین و بهترین انتخاب را بر اساس معیارها و با احساس مسئولیت انجام بدهیم. وقتی ما تلاش کنیم خداوند متعال هم آنچه را خیر و صلاح و عافیت ما هست به لطف خودش مقرر خواهد فرمود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تلاش عوامل هیئت نظارت بر انتخابات قدردانی کرد و ادامه داد: با واسطه از سوی شورای نگهبان و بدون واسطه از طریق هیئت نظارت بر انتخابات و هیئت مرکزی نظارت از زحمات دوستان در ستاد در اداره انتخابات، تشکر می‌کنم آنها چشم، گوش و دست و زبان شورای نگهبان هستند. شورای نگهبان از طریق شما عزیزان وظایف نظارتی خود را در مرحله برگزاری انتخابات انجام می‌دهد.

آیت الله مدرسی یزدی شورای نگهبان را به شاقول نظام تشبیه کرد و افزود: اگر بخواهیم یک ساختمان با عظمت و با بهترین مصالح و توسط بهترین بناها و مهندسین و کارگران، بسازیم. باید شاقول کنیم و خیلی جاها گونیا کنیم. حالا ابزارها فرق می‌کند یک زمان قدیم است و نخ -مورد استفاده در بنایی و ساخت دیوار- است و یک زمان هم با لیزر و امثال این‌ها انجام می‌شود. اگر گونیا نشد -طراز- ساختمان فایده ندارد. اگر شاقول نشد، فایده ندارد و شورای نگهبان وظیفه دارد شاقول کند نظام را در مرحله مطابقت با اسلام و در مرحله مطابقت آن با قانون اساسی، در مرحله صحت انجام انتخابات و مطابق قانون بودن انتخابات، چه انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات مجلس و سایر انتخاباتی که بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: طبیعیست که شما و همه ما باید کاملاً درست و مستقیم باشیم و درست عمل بکنیم تا آنچه که بر عهده ما گذاشته شده است و ما شاقول و گونیای آن هستیم آن هم درست بشود و چنین هستید انشاالله. امیدوارم خداوند متعال به شما توفیق و اجر بیشتر عنایت بفرماید و فردا شب قلوب همه شما به خاطر پیروزی این ملت با حضور باشکوه مردم در انتخابات در مقابل بدخواهان و دشمنان کینه توز، زیاده‌خواه این ملت، شاد باشد. از خداوند متعال می‌خواهم که به تک تک این ملت توفیق شرکت باشکوه و با عظمت در این انتخابات را عنایت بفرماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه