English

اقدامات بنیاد شهید برای درمان جانبازان حملات شیمیایی/۱۵۰۰ جانباز شیمیایی در سردشت شناسایی شده اند

سرپرست معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید به تشریح اقدامات این سازمان در خصوص رفع مشکلات جانبازان شیمیایی سردشت پرداخت.

اقدامات بنیاد شهید برای درمان جانبازان حملات شیمیایی/۱۵۰۰ جانباز شیمیایی در سردشت شناسایی شده اند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، در حاشیه مراسم روز ملی مبارزه با سلاحهای شیمیایی و میکروبی و بزرگداشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، شهاب الدین فلاح درباره اقدامات بنیاد شهید در خصوص قربانیان حمله سردشت گفت: آنچه در سال ۱۳۶۶ در این شهر رخ داد، متاسفانه بازخورد چندانی در جهان نداشت. آلودگی این حمله شیمیایی تا چند کیلومتر گسترش پیدا کرد. برق و مخابرات قطع شدند زیرا کارمندان تحت تاثیر این حمله قرار گرفته بودند. ۱۳۰ نفر در این حمله شهید شدند. هزاران نفر هم مصدوم شدند که تعدادی از آنها هنوز از این مصائب رنج میبرند.

وی افزود: در این راستا بنیاد شهید از سال ۱۳۷۹ درمانگاهی را در سردشت تاسیس کرد که به جانبازان حمله شیمیایی خدمات ارائه میدهد. در حال حاضر نزدیک به ۶۰ هزار جانباز شیمیایی در کشور هستند که ۵۹ هزار نفر آنها مرد و هزار نفرشان زن هستند. از این تعداد، ۱۵۰۰ نفرشان در سردشت شناسایی شده اند.

فلاح تاکید کرد: اعزام اکیپ های پزشکی به مراکز کم برخوردار، برگزاری همایش های آموزشی، فراهم کردن شرایط درمان در خانه، اعزام جانبازان برای درمان به خارج از جمله اقدامات بنیاد شهید برای قربانیان حمله شیمیایی سردشت است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه