English

قالیباف:

اگر دانشگاه از مدار مسائل کشور بیرون پرتاب شود اعتبار خود را از دست می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دانشگاه از مدار مسائل کشور بیرون پرتاب شود اعتبار و رشد علمی خود را از دست می دهد.

اگر دانشگاه از مدار مسائل کشور بیرون پرتاب شود اعتبار خود را از دست می‌دهد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین نکوداشت 1757سال سنت آموزش عالی در ایران اظهارداشت: دانشگاه تهران دانشگاه مادر در ایران بوده که نه تنها از نظر علمی بلکه از نظر تاریخی نیز شاهد تحولات مختلف اجتماعی و سیاسی بوده است.

وی با بیان اینکه در برخی اوقات دانشگاه خود کانون و پیشران این تحولات بوده است، افزود: شاهد آن بوذیم هرکجا از علم فاصله گرفتیم اثر منفی آن دامن‌گیر سرنوشت اجتماعی ما شده است.

قالیباف با اشاره به اینکه حوزه دانشگاه دو حوزه کانونی علم است، بیان کرد: به همین دلیل است که بدنبال پیوند عمیق حوزه و دانشگاه هستیم، علم و دین در تجربه تمدنی ایران  از یکدیگر جدا  نبوده است.

رئیس مجلس عنوان کرد: دانش اندوزی در بین ایرانیان همواره از ارزش برخوردا  و در این قافله پیشتاز بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه  اگر در متن جامعه و  پاسخگویی به نیازها و پرسش‌های جامعه باشد معنای پیدا می‌کند، عنوان کرد:  به همین دلیل است که دارای سرشت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی است.

قالیباف با بیان اینکه دانشگاه نباید خروجی جز برقراری صلح و رفاه در جامعه داشته باشد، بیان داشت:  برخی در جامعه  به‌جای آرامش تولید تنش می‌کنند و اینجا است که مسئولیت دانشگاه به طور واقعی نمایان می گردد.

قالیباف  با بیان اینکه براساس آمار  اعلام شده در یک ماه گذشته تمامی دانشگاه‌های غزه تخریب شده و یا به شدت آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت برای برقراری صلح پایدار می‌جنگند در حالی که عده‌ای بدون توجه به آن با اسرائیل دست‌سازش می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه اکنون در  شرایط پیچیده‌ای قرار داریم که برای حل و عبور از آنها بدون چراغ علم هم زمین خورده و هم  از قافله پیشرفت جهان جا می‌مانیم، بیان کرد: انقلاب اسلامی در حال گذار به چله دوم خود است که بیش از هرچیز نیازمند تحکیم میان مردم و دولت است و دانشگاه در این میان یک کنشگر کلیدی است.

وی با بیان اینکه کاهش مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی خود یا فرسایش اخلاق سیاسی یا تشدید شکاف‌های اجتماعی و مانند آن، مواردی نیست که به راحتی از کنار آن  عبور کنیم، تصریح کرد: سرمایه  اجتماعی برای کشور امری حیاتی بوده  و بدون اینها معنای خود را از دست می‌دهد.

قالیباف خاطر نشان کرد:  اگر دانشگاه یا حوزه از مدار مسأله‌های اصلی و واقعی جامعه به بیرون پرتاب شود، اعتبار و رشد علمی خود را نیز از دست می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه