English

مشاور وزیر خارجه در افتتاحیه کنفرانس سازمان حقوقی مشورتی آسیایی آفریقایی:

مقابله همه جانبه با تروریسم همکاری جمعی سازمان‌های بین المللی را می‌طلبد

مشاور وزیر امور خارجه گفت: سازمان‌های بین المللی می‌توانند ظرفیت همکاری‌های مقابله با تروریسم را تقویت کنند و در این راستا نقش سازمان آلکو نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد.

مقابله همه جانبه با تروریسم همکاری جمعی سازمان‌های بین المللی را می‌طلبد
به گزارش خبرگزاری موج

، عباسعلی کدخدایی مشاور وزیر امور خارجه مراسم افتتاحیه کنفرانس سازمان حقوقی مشورتی آسیایی آفریقایی (آلکو) با عنوان «پیش گیری و مقابله با تروریسم نگرش های آسیایی و آفریقایی» که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران برای سازمان آلکو به عنوان مجمعی همه جانبه برای کشورهای آفریقایی و آسیایی جایگاه بالایی را قائل است.

وی گفت: ایران به حمایت از دبیرکل و دبیرخانه در انجام وظایف خود برای اثربخشی روز افزون این سازمان ادامه خواهد داد. ایران در روز مبارزه با ملی تروریسم خود که ۲۰ سال قبل از حملات یازده سپتامبر بود، از سوی یک فرقه بدنام تروریستی به نام به اصطلاح سازمان‌ مجاهدین خلق که امروز در اروپا ساکن هستند، دفتر نخست وزیری ایران را منفجر کرد.

کدخدایی با بیان اینکه اروپا و آمریکا گروه تروریستی منافقین را از لیست تروریسم خارج کردند، افزود: ایران همچنان از تروریسم رنج می‌برد و ترور شهید فخری زاده، شهید سردار سلیمانی، حملات تروریستی داعش در حرم شاهچراغ در شیراز و البته حمله تروریستی در کرمان نمونه‌های دیگری است که نشان می‌دهد همچنان این تهدید وجود دارد.

مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: حملات تروریستی بین المللی تهدید کننده صلح و پایه‌های روابط بین الملل است و هنگامی که تروریسم از سوی دولتی یا بازیگران رسمی حمایت می‌شود مصادیق آن متعدد می‌شود. طی دهه های گذشته آسیا و آفریقا شاهد رشد گروه‌های تروریستی بوده ولی خوشبختانه کشورهای مختلف از طریق همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در مقابله با تروریست ها عملکرد خوبی داشتند. سازمان‌های بین المللی می‌توانند ظرفیت همکاری‌های مقابله با تروریسم را تقویت کنند و در این راستا نقش سازمان آلکو نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد.

 

بیشتر بخوانید:

افتتاحیه کنفرانس سازمان حقوقی مشورتی آسیایی آفریقایی (آلکو)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه