English

اقتدار ایران اسلامی با برگزاری دو انتخابات بیش از پیش نمایش داده شد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران اسلامی با برگزاری دو انتخابات در دو هفته متوالی عمق، استقرار و نهادینه شدن مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

اقتدار ایران اسلامی با برگزاری دو انتخابات بیش از پیش نمایش داده شد
به گزارش خبرگزاری موج

 ، نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز دوشنبه با حضور رسانه های مختلف داخلی و خارجی آغاز شد.

کنعانی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود عنوان داشت: فرا رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گویم و همچنین چهلمین روز شهادت رئیس جمهور مردمی و وزیر امور خارجه شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را گرامی میداریم.

وی گفت: بعد از گذشت ۵۰ روز از شهادت رئیس جمهور ملت ایران یکبار دیگر در تاریخ پرشکوه خود صفحه زرین دیگری را در تاریخ ۴۵ ساله رقم زدند. برگزاری انتخابات مهم و باشکوه ۱۴ مین دوره ریاست جمهوری تحت هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری با برنامه ریزی متعهدانه دولت و با مشارکت مسئولانه نامزدها و مهم تر از همه حضور باشکوه مردم هوشیار و بصیر ایران برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: برگزاری دو انتخابات در دو هفته متوالی پس از گذشت ۵۰ روز از شهادت رئیس جمهور توسط دولت جمهوری اسلامی و مشارکت مردم نشان عمق، استقرار و نهادینه شدن مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است.

کنعانی ادامه داد: اینکه دولت در کوتاه ترین زمان زمینه انتخابات آزادانه و شفاف را برنامه ریزی کند و زمینه حضور ملت را در داخل و خارج برای اخذ رأی فراهم کند اتفاق پرشکوهی است و به میزانی که ما مواضع رسمی کشورها و رسانه های مختلف را بررسی کردیم برگزاری این انتخابات آزاد و شفاف در ابن‌بازه کم ثبت درخشان در تاریخ تحولات مهم و ارزشمند جمهوری اسلامی است.

 

بیشتر بخوانید:

کانال‌های گفتگوی دیپلماتیک غیر مستقیم ما با دولت آمریکا باز است + فیلم

 

وی گفت: دولت نسبت به اخذ رأی مسئولانه عمل کرد و ملت نیز پای صندوق های رای حاضر شده و مسئولیت خود را هوشیارانه انجام می دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به دکتر پزشکیان تبریک می‌گویم و برای رئیس جمهور منتخب ملت آرزوی موفقیت کرده و دستگاه وزارت خارجه همانند قبل از تمام ظرفیت خود برای کمک به رئیس جمهور و تحقق منافع ملی تلاش خود را به کار خواهند بست.

کنعانی بیان داشت: من از هموطنان ایرانی خارج از کشور که در این انتخابات هم به رغم سختی و مشکلاتی که در بعضی از کشورها داشتند و علی رغم این موضوع در انتخابات شرکت کرده و به فرآیند اخذ رأی کمک کردند و مشارکت متعهدانه و مسئولانه داشتند تشکر میکنم.

وی افزود: ایرانیان پای نظام و دولت ایستاده اند و برای سرافرازی ایران شانه به شانه تلاش خواهند کرد و صفحات درخشانی را رقم خواهند زد. همچنین، به مقام معظم رهبری هم به خاطر هدایت حکیمانه خود تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه مهم ترین دستاوردهای دستگاه دیپلماسی و ارتباط با همسایگان چیست عنوان داشت: عملکرد دستگاه دیپلماسی به عنوان بخشی از دولت زیر نگاه نافذ ملت ایران قرار دارد. ما در فواصل مختلف گزارش عملکرد را در چارچوب برنامه های تدوین شده دولت سیزدهم به اطلاع و صمع ملت ایران رساندیم.

کنعانی بیان کرد: مبتنی بر رویکرد دولت سیزدهم در سیاست همسایه محوری و چند جانبه گرایی و استفاده از نهادها و سازوکارهای چندجانبه دستاورد های چشمگیری را شاهد بودیم. ارتقا مناسبات در حوزه های مختلف سیاسی، تجاری، فرهنگی و مردمی با همسایگان و بازسازی روابط با برخی از کشورهای منطقه که دچار نقصان شده بود و از سرگیری روابط با آنان و تقویت مناسبات ایران در منطقه و فرامنطقه و مهم تر از همه نقش موثر ایران در تقویت همکاری منطقه ای در چارچوب ارتقا ثبات و امنیت در منطقه و عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس، ظرفیت هایی بود که جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت و با عضویت در این سازوکارها امکان استفاده از ظرفیت های نهفته آنان را در اختیار خود قرار داد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت سازمان های بین المللی در خصوص مهم ترین مسائل بین المللی و عضویت موثر در سازوکارهایی که در تامین منافع اقتصادی موثر بود از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا و امضای موافقتنامه تجارت آزاد و همچنین ایفای نقش موثر در تحکیم ثبات در منطقه همچون بحران قفقاز و همچنین نقش ایران در همکاری های منطقه ای در مبارزه با پدیده تروریسم «سرفصل های مهم دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم» بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این موارد گویای موفقیت دولت ایران در تعامل سازنده با کشورهای دنیا و با سازوکار های چند جانبه است.

کنعانی در پاسخ به سوال دیگری در پیام های تبریک و واکنش ها به انتخابات اخیر عنوان داشت: برگزاری انتخاباتی همچون ریاست جمهوری در بازه کوتاه ۵۰ روز که نابهنگام هم بود، یک موفقیت برای دولت و ملت به شمار می آید. این نشان دهنده عمق پایداری، امنیت ملت و پیوند ملت دولت و نظام است.

وی بیان کرد: این عناصر از دید کشورهای دیگر نشانگر این است که با کشوری در حال تعامل و همکاری هستند که از عناصر قدرت و اقتدار برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: این انتخابات موفقیت بزرگ دیگری برای ملت و دولت و ارتقا دهنده نقش جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی است و پس از این سازمان های بین المللی و دولت های دیگر حساب ویژه تری برای ایران بازخواهند کرد.

کنعانی گفت: ما در دولت جدید از تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی شاهد نقش آفرینی ایران در مجامع بین المللی خواهیم بود.

وی درباره مراسم تحلیف و دعوت از مقامات خارجی عنوان داشت: هر برنامه ریزی که درباره مراسم تحلیف صورت گیرد توسط دولت مجلس و وزارت خارجه انعکاس پیدا می کند. وزارت خارجه با تمام توان در مشارکت در مراسم تحلیف تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره احیای مذاکرات در دولت جدید عنوان داشت: مذاکرات سازوکار مشخصی دارد و دولت در چارچوب سیاست های تعیین شده تمام تلاش خود را تا این لحظه به کار بست و تا روز آخر این دولت تمام تلاش‌های خود را در چارچوب سازوکار های تعریف شده ادامه خواهد داد. در دوران رقابت های انتخاباتی هم نامزدها دیدگاه های خود را بیان کردند.

کنعانی درباره اینکه روسیه در روند عضویت ایران در بریکس اختلال ایجاد کرده است عنوان داشت: چنین چیزی را نه شنیده ام و نه تایید میکنم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه