English

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

اتهام‌زنی به ایران در حادثه ترور ترامپ در جهت ایران‌هراسی و فرافکنی دعواهای داخلی است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اتهاماتی که علیه جمهوری اسلامی ایران در حادثه ترور ترامپ مطرح شده، گفت: این اقدامات در چارچوب ایران‌هراسی و همچنین فرافکنی دعواهای داخلی بین خودشان صورت می‌گیرد. لذا تلاش دارند به شکلی پای ایران را به این مسئله باز کنند.

اتهام‌زنی به ایران در حادثه ترور ترامپ در جهت ایران‌هراسی و فرافکنی دعواهای داخلی است

فواد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره اتهامات اخیر برخی رسانه‌های آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان ترور دونالد ترامپ، گفت: تبلیغاتی که در این‌باره مطرح شده مربوط به CNN است و این رسانه هم نگفته ضارب مرتبط با جمهوری اسلامی بوده است. حرف CNN این بود که برآورد نهادهای اطلاعاتی آمریکا این است که ترامپ ممکن است هدف ایران باشد. از این‌رو به‌واسطه این «تحلیل» به سرویس مخفی آمریکا که کارش حفاظت از رئیس‌جمهور و کاندیداهای ریاست‌جمهوری است، اعلام شد که سطح حفاظت‌ها را افزایش دهد.

وی ادامه داد: نهادهای رسمی آمریکا هم گفتند  ضارب هیچ ارتباطی با هیچ کشور خارجی نداشته است. حالا چرا این رسانه این موارد مطرح کرد؟ چون اینها ضدایرانی هستند و در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارند. لذا تلاش دارند مستقیم یا غیرمستقیم پای جمهوری اسلامی ایران را به این ماجرا باز کنند. نکته دیگر اینکه این مسائل، دعوای بین خودشان است. چون در جریان ترور ترامپ یک فاجعه اطلاعاتی رخ داد. سرویس مخفی آمریکا زمانی خیلی توانمند و قدرتمند بود، ولی حالا یک جوان بیست ساله توانسته یک نامزد انتخاباتی که تحت حفاظت آنها بوده را هدف قرار دهد. از این‌رو آنها زیر سوال هستند و در این فضا شروع به اتهام‌زنی کرده‌اند چنانکه سرویس مخفی گفته تقصیر پلیس محلی بوده و آنها باید آن ساختمان را حفاظت می‌کردند. در مقابل پلیس محلی بیان کرده ما تحت امر سرویس مخفی بودیم؛ بنابراین پرسش اصلی این است که حتی زمانی که گفته شد ایرانی‌ها می‌خواهند ترامپ را ترور کنند، چرا باز هم سطح حفاظت از سوی سرویس مخفی در این حد پایین بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

۲ نکته در مورد جنجال ترور دونالد ترامپ

پشت پرده اتهام‌زنی به ایران در پرونده ترور نافرجام ترامپ چیست؟

آیا ترور نافرجام ترامپ شانس انتخاباتی او را بالا می برد؟

 

این تحلیلگر مسائل آمریکا درباره واکنش وزارت خارجه کشورمان به مطرح شدن نقش ایران در ترور ترامپ اظهار کرد:  وقتی باقری در نیویورک بود، خبرنگاران از وی این سوال را پرسیده‌اند که آیا ادعاها درباره دخالت جمهوری اسلامی ایران در ترور ترامپ صحت دارد یا خیر. در این شرایط اگر باقری به پرسش‌ها پاسخ نمی‌داد یک مشکل بود و اگر جواب می‌داد یک مشکل دیگر. در نهایت به این نتیجه رسیدند که جواب دادن، ضررش کمتر است. لذا شاهد بودیم که باقری اعلام کرد پیگیری ما علیه ترامپ، حقوقی است و نه بیشتر. در واقع مسئله اینقدر ساده نیست که اگر باقری جواب خبرنگارها را نمی‌داد، مشکل حل می‌شد.

ایزدی درباره تأثیر حادثه ترور بر نتیجه انتخابات بیان کرد: پس از ترور، محبوبیت ترامپ در بین جمهوری‌خواهان افزایش یافت. یعنی اگر امروز انتخابات برگزار می‌شد، وی پیروز می‌شد، ولی زمان برگزاری انتخابات آبان ماه است و تا آن زمان، متغیرهای زیادی ممکن است وارد این موضوع شود. چنانکه حتی هنوز دموکرات‌ها مطمئن نیستند که می‌خواهند بایدن را نگه دارند یا کاندیدای حزب خود را تغییر دهند. لذا پیش‌بینی انتخابات از الان ممکن نیست، چون حتی یکی از دو کاندیدا هم قطعی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه