English

رئیس خانه احزاب ایران:

ارتباط خانه احزاب با چین گسترش می یابد

رئیس خانه احزاب ایران گفت: تا کنون خانه احزاب ایران با چهار مقام ایرانی دیدار داشته و خواستار گسترش این روابط هستیم.

ارتباط خانه احزاب با چین گسترش می یابد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران در جلسه خانه احزاب ایران با زونگ پی وو سفیر جدید چین اظهار داشت:  ۱۵ نفر از اعضای خانه احزاب ایران به چین سفر کرده و  میهمان حزب کمونیست چین بودند که جهت میزبانی خوب از آنها تشکر می‌کنیم.

وی افزود: همچنین نیم دیگری از اعضا خانه احزاب ایران نیز در سال ۲۰۲۴ به  چین سفر خواهند کرد.

رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به اینکه تا کنون خانه احزاب ایران با چهار نفر از مقامات چین دیدار و نشست داشته است، گفت: این افراد شامل معاون وزیر بین الملل ، وزیر بین المللی، سفیر سابق و سفیر کنونی چین می شود.

حشمتیان خاطرنشان کرد: خواستار تداوم و گسترش این ارتباطات هستیم.

زنگ پی وو سفیر چین  نیز در این جلسه اظهار داشت: در هفته گذشته سومین نشست بیستمین دوره حزب کمونیست برگزار گردید، در این نشست برنامه جهت توسعه و اصلاحات جهت داشتن جامعه عمیق تر مشخص  شد.

وی با اشاره به اینکه باید  جامعه‌گرایی را توسعه داده و سیستم حکمرانی کشور را به این سو سوق دهیم، خاطرنشان کرد: در نیمه ابتدایی سال اقتصاد چین توانست از چالش‌ها عبور کند و ان به این منظور است که  چین پیشتاز اقتصادهای جهان گردیده و  معتقدیم باید تولید با کیفیت را تداوم دهیم.

سفیر چین با بیان اینکه  ۳۰۰ نوع اصلاحات را در نظام سیستمی طراحی شده است، گفت: سیاست‌ ما  درهای باز است.

 وی با عنوان اینکه این اولین سفر من به ایران است، بیان کرد: از جاهای دیدنی ایران بازدید کردم و با فرهنگ، تمدن و مردم ایران آشنا شدم و برای من بسیار خوب بود.

زنگ پی وو با تشکر از دعوت خانه احزاب ایران برای برگزاری این جلسه، گفت: خانه احزاب ایران نقش مثبتی برای ارتباطات بین چین و ایران دارد.

سفیر چین خاطرنشان کرد: ارتباط حزبی یکی از بخش های مهم ارتباطات است و سبب تبادل تجربیات می شو که تمایل داریم آن را تداوم و توسعه دهیم.

 

بیشتر  بخوانید:

نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران با حضور سفیر چین

 

دعوت کواکبیان از حضور مسئولین کشور چین در مراسم تحلیف رئیس جمهور 

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در این جلسه اظهارداشت: دعوت می شود که رئیس این کشور، معاون و یا رئیس پارلمان کشور چین در مراسم تحلیف رئیس جمهور حضور موثر داشته باشند.

وی افزود: قرار داد ۲۵ ساله ایران و چین مطرح شده اما این تفاهم نامه به صورت خوبی اجرا نشد.

کواکبیان در ادامه به دوگلایه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ما انتظار نداریم در خصوص  جزایر سه گانه ایران دیدگاهی برخلاف روابط دوستانه ایران و چین داشته باشند.

دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری، بازرگانی با امارات ۳۰ برابر ایران است که باید اگر خواستار تداوم روابط هستند این میزان افزایش پیدا کند.

حسین کاشفی رئیس فراکسیون اصلاح طلبان  نیز در این نشست، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در جوامع وجود دارد صلح و دوستی است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که دولت  چین اقدامات موثر در راستای جلوگیری از کشتار مردم غزه در فلسطین داشته باشد، افزود: همانگونه که آقای خاتمی در صحن سازمان ملل موضوع گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کرد، ایران و چین به صلح جهانی  توجه ویژه داشته باشند.

رئیس فراکسیون اصلاح طلبان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چین در شورای امنیت سازمان ملل حق وتو دارد، می‌توانست کاری کند که تحریمی علیه ایران اعمال نشود.

کاشفی در ادامه عنوان کرد:  این  موضوع در خصوص  جلسات گذشته بوده است، از این پس از چین می خواهیم در موضوع برجام از حق خود استفاده کند.

 

چین نباید در مسائل جزئی روابط ایران و کشورهای همسایه‌اش دخالت کند

حبیب الله بوربور عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران نیز در این نشست، به سفر های متعدد خود به پکن در اوایل پیروزی انقلاب ایران اشاره کرد و اظهارداشت: چین در حوزه های مختلف به ویژه حمل و نقل در وضعیت غیر حرفه‌ای قرار داشت اما اکنون در بسیاری از آنها رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه تولیدات چین بر اساس سفارش‌ها صورت می‌گیرد، بیان کرد: توصیه می‌کنم سفارش‌های بی‌کیفیت را از بازرگانان ایرانی قبول نکنید چرا که جنس چینی و تولید شما در ایران از حسن نظر خوبی برخوردار نیست.

بوربور خاطرنشان کرد: ایران با همسایگان خود موضوعاتی را دارد و من از شما می‌خواهم به مقامات کشورتان تاکید کنید که در مسائل جزئی روابط ایران و کشورهای همسایه‌اش دخالت نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه