English

رئیس دفتر رئیس‌جمهور شهید:

۴۳۲ نفر برای اولین‌بار در چرخه مدیریتی منصوب شدند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ۵۷ سال میانگین سنی دولت ما بود که سه سال پایین آمد. میانگین سنی استانداران ۵۴ بود به ۵۳ سال کاهش پیدا کرد. ۴۳۲ نفر برای اولین‌بار در چرخه مدیریت منصوب می‌شدند.

۴۳۲ نفر برای اولین‌بار در چرخه مدیریتی منصوب شدند
به گزارش خبرگزاری موج

​، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم در آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم در تشریح عملکرد سه‌ساله این وزارتخانه اظهار کرد: ما شأن خود را برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های رئیس‌جمهور می‌دانستیم. رئیس‌جمهور شهید نه‌تنها تحول‌گرا، بلکه یک شخصیت تحول‌ساز در جامعه ایرانی ما بود. برنامه ایشان تحول و تحقق دولت مردمی بود.

وی عنوان کرد: تحول، هم‌ فکر و اندیشه تحولی و هم‌ اراده و انگیزه تحولی و هم‌ کار و اقدام جهادی می‌خواست که عموماً آن را میان گروه‌های مختلف تقسیم می‌کنند، اما رئیس‌جمهور شهید ما به‌تنهایی جامع این شرایط برای تحقق تحول جامعه و دولت را بر عهده داشت و تحول را در همه حوزه‌ها رقم زد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ثمره تحول   زودرس نیست و برخی از اقدامات تحولی ایشان سال‌های آینده به ثمر می‌رسد. آنچه در این مدت در ارتباط با دولت مردمی شهید رییسی و شخص ایشان با توصیف حضرت آقا در آخرین جلسه پس از فقدان شهید رییسی مشخص می‌شود، این است که دولتمردان آینده ببینند روحیه تحولی و اقدامات تحولی چگونه موردارزیابی و داوری مقام معظم رهبری قرار گرفت.

اسماعیلی افزود: در ایام ریاست جمهوری رئیس‌جمهور شهید، ایشان ۳۴۵ ملاقات خارجی داشت یعنی هر سه روز یک ملاقات به صورت میانگین. ۱۴۹ مکالمه تلفنی خارجی داشتند و روز در میان به صورت میانگین یک برنامه بین‌المللی داشتند. در ۱۲ اجلاس بین‌المللی به صورت حضوری و وبیناری شرکت کردند. اگر این تحول را در نظام بین‌الملل شاهد هستیم به‌سادگی به‌دست نیامده است. معاون اول، وزیر امور خارجه و سایرین اقدامات خودشان را داشتند و من شخص رئیس‌جمهور را می‌گویم.

وی افزود: اینها منهای دیدارها و ملاقات‌های قبل از تحلیف بودند. اینها ناظر به دورانی است که رسماً به‌عنوان رئیس‌جمهور فعالیت می‌کردند. در برنامه‌های داخلی در این مدت حدود ۲ هزار برنامه داخلی یعنی نشست، جلسه، بازدید، سفر استانی و پروژه‌ای، همایش، افتتاح و ایران نخبگانی داشتیم. اینها جدای از ملاقات وزرا یا ملاقات‌های دوجانبه است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم بیان کرد: دیدار با  نخبگان، جلسات دیگری‌های ویژه و جلسات با استانداران را ما به عنوان دفتر برنامه‌ریزی می‌کردیم و محتوا آماده می‌کردیم و ایشان علاوه بر آن دنیای کار، تلاش و فعالیت داشتند.

اسماعیلی افزود سعی کردیم دفتر رئیس‌جمهور نقش دبیرخانه صرف نداشته باشد و به کار کارشناسی تبدیل شود. در مجموعه دفتر ۳۰ کارگروه تخصصی با بیش از ۴۰۰ نخبه تشکیل داده بودیم. اقدامات را در مجرای کارشناسی قرار می‌دادیم و خروجی را تقدیم رئیس‌جمهور می‌کردیم.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ گزارش کارشناسی در این مدت تقدیم رئیس‌جمهور شد. برای برنامه‌های سفرهای استانی کتابچه محتوایی تهیه می‌کردیم و حداقل ۳۰۰ ساعت نفر کار کارشناسی روی هر کدام انجام می‌شد. رئیس‌جمهور ما به‌دنبال شناخت نظام مسائل و حل مسئله بود. در ۵۰ مسئله شخصاً جلسات حل‌مسئله تشکیل دادند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم تاکید کرد: در این مدت فرمایشات رئیس‌جمهور را استخراج کردیم و در مجموع ۲۲ هزار و ۷۴۹ مورد به مقامات ذی‌ربط ابلاغ داشتیم که در مقایسه با سه سال مشابه دولت قبل ۷ برابر شده است.‌

اسماعیلی با اشاره به جوان‌گرایی در دولت سیزدهم اذعان کرد: ۵۷ سال میانگین سنی دولت ما بود که سه سال پایین آمد. میانگین سنی استانداران ۵۴ بود به ۵۳ سال کاهش پیدا کرد. ۴۳۲ نفر برای اولین‌بار در چرخه مدیریت منصوب می‌شدند.

وی در پایان از همکاران خود تشکر و از شهید رییسی برای قصورهای احتمالی عذرخواهی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه