English

فرمانده کل سپاه :

نقش خبرنگاران در شکل‌گیری جهان کنونی انکارنشدنی است

فرمانده کل سپاه گفت: ده‌ها شهید خبرنگار در یکی از غریبانه‌ترین تقابلات بشری در غزه نشان‌دهنده روح عظیم خبرنگاران است.

 نقش خبرنگاران در شکل‌گیری جهان کنونی انکارنشدنی است
به گزارش خبرگزاری موج

​، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در آئین تجلیل از خبرنگاران که صبح امروز در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: خبرنگاران جمعی شریف و نگارنده تاریخ انقلاب اسلامی هستند که حضور در جمع شما موجب افتخار است.

وی با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه گفت: ما با حوادث گوناگونی روبه‌رو هستیم که این حوادث رو به افزایش است؛ یک زمان قدرت‌ها تصمیم می‌گرفتند که حوادثی را بیافرینند اما امروز شرایط متفاوت شده است و ده‌ها شهید خبرنگار در یکی از غریبانه‌ترین تقابلات بشری نشان دهنده روح عظیم خبرنگاران است.

فرمانده کل سپاه گفت: انسان‌ها جهان را آن‌گونه می‌سازند که افکار و اندیشه‌ها شکل می‌گیرد، جهان، جهان کلمه‌هاست و این قرن، قرن مرگ فاصله‌هاست و گاهی اخبار و اتفاقات بسیار دوردست زودتر از وقایع اطراف ما به دست ما می‌رسد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه میدان جنگ از موقعیت جغرافیایی خارج شده، گفت: تکنولوژی باعث شده از هر نقطه‌ای از جهان همزمان به حوادث وصل شویم و انسان موضوع اصلی نزاع است. آرا، افکار و عقاید اساس شکل‌دهی دنیای امروز بشریت است.

سرلشکر سلامی گفت: برای اینکه ذهن را بتوان پاک کرد، باید سناریوهای درست ایجاد کرد. بسیاری از اطلاعاتی که در جامعه منتشر می‌شود، حقیقت ندارند و ساختگی هستند، ارزش‌ها در جامعه نیز به همین شکل است. در یک جامعه اخلاق، پاک‌دامنی و ایثار ارزش است و در جوامع دیگر ارزش‌ها متفاوت است. ساخت ذهن مهم‌ترین عنصر یک جامعه است.

فرمانده کل سپاه، تخریب ارزش‌های یک جامعه را خطرناک‌ترین تهدید برای یک جامعه دانست و گفت: هنجارها در جوامع بشری بسیار مهم است و این هنجارها هستند که جوامع را شکل می‌دهند. ایجاد تردید نسبت به باورها و اعتقادات، یکی از مهم‌ترین فرم‌دهی تهدیدات در جوامع است. نابینایی سیاسی، جهل سیاسی و کورشدگی فرهنگی یکی از خطراتی است که جامعه را تهدید می‌کند. یک جامعه کامل دارای فهم سیاسی و فرهنگی است و دارای افرادی است که می‌توانند حقایق را بنویسند و کلمات از میدان مین عبور می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی در سیزدهم فروردین ماه به کنسولگری ایران در سوریه گفت: شهادت شهید زاهدی ما را به وعده صادق هدایت کرد. این حوادث می‌توانست ما را به سمت دیگر هدایت کند و خبرنگاران نقش مهمی در هدایت افکار داشتند. بعد از عملیات وعده صادق، به شهادت شهید رئیسی و انتخابات رسیدیم و بلافاصله با شهادت شهید هنیه روبه‌رو شدیم و این نشان می‌دهد زمان در زنجیر حوادث است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه