English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

سهم بالای اعتدالیون در کابینه دولت چهاردهم/ چند درصد وزرا اصلاح طلب هستند؟

با اعلام اسامی وزرای انتخابی دولت چهاردهم بسیاری از تحلیل هایی که گفته می شد رئیس جمهور بر اساس نظر سران اصلاحات کابینه خود را می چیند نقش بر آب شد.

سهم بالای اعتدالیون در کابینه دولت چهاردهم/ چند درصد وزرا اصلاح طلب هستند؟
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، مسعود پزشکیان رئیس جمهور روز گذشته در حالی اسامی کابینه خود را به مجلس معرفی کرد که شواهد نشان می دهد وی بدنبال یکدست سازی نبوده بلکه بنا به شعار انتخاباتی وی تلاش شده بهترین گزینه ها را برای ایرانی آباد و موفق انتخاب شود.

وابستگی وزرای اعلام شده به جریانات سیاسی بر این اساس است: 8 نفر اعتدالیون، شش نفر مستقل، 3 نفر اصلاح طلب و 2 نفر اصولگرا

 

بیشتر بخوانید:

از وزرای کابینه دولت چهاردهم چه می دانید؟

 

علیرضا کاظمی گزینه انتخابی برای  وزارت آموزش و پرورش از فعالین حوزه آموزش و پرورش بوده که معاونت پرورشی و متوسطه را در کارنامه خود داشته و در برهه ای نیز سرپرست این وزارت خانه بوده  که دیدگاه سیاسی وی اعتدال است.

عباس عراقچی نیز دومین فرد با دیدگاه اعتدالی است که در کابینه دولت چهاردهم بعنوان وزیر امور خارجه معرفی شده است و سابقه کار در این حوزه در دولت دوازدهم را داشته است.

احمد میدری دیگر فرد اعتدال گرای کابینه معرفی شده است که بعنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده وی دانش آموخته دانشگاه تهران ، اقتصاد دان و معاونت این وزارت خانه را در کارنامه خود دارد.

ستار هاشمی نیز با دیدگاه سیاسی اعتدالی برای وزارت ارتباط و فناوری اطلاعات معرفی شده است، وی نیز عضو هیات علمی دانشگاه شیراز است. او مدرک کارشناسی سخت‌افزار خود را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد و دکترای هوش مصنوعی را به‌طور مشترک از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا گرفته است.

حسین سیمایی صراف نیز بعنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شده که وی نیز نگاه اعتدالی دارد و سابقه بسیار علمی و پژوهشی دارد.

سیدعباس صالحی نیز که سابقه وزارت در دولت تدبیر و امید را داشته است از دیگر اعتدالیونی بوده که گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سیدرضا صالحی امیری نیز از دیگر وزرای دولت تدبیر و امید است که در دولت چهاردهم نیز بعنوان گزینه معرفی شده  و دارای نگاه اعتدالی است.

محسن پاکنژاد نیز بعنوان وزیر نفت در کابینه دولت چهاردهم معرفی شده و نگاه اعتدالی دارد، سابقه کاری بسیاری از سال 1370 تا کنون در وزارت های نفت و نیرو داشته است.

 امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده از مستقیل بوده و بعنوان وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح دولت چهاردهم معرفی شده است، وی از سال ۱۴۰۰ تاکنون، به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته است.

 اسکندر مومنی از دیگر مستقلین است که برای وزارت مهم کشور معرفی شده وی سابقه فعالیت در دولت دوازدهم و سیزدهم را داشته است.

محمد اتابک از دیگر مستقلینی است که بعنوان وزیر وزارت صمت معرفی شده و دارای سوابقی چون رئیس هیأت مدیره انجمن سیمان، رئیس هیأت مدیره سیمان تهران (۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰)، مدیرعاملی و نایب رئیسی هیأت مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیأت مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی دیگر و عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و… است.

امین حسین رحیمی  از دیگر مستقلین است که به عنوان وزیر دادگستری در دولت سیزدهم مشغول فعالیت بوده و  پیش از این در مشاغل مختلف قضایی همچون معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه و مشاور رئیس قوه قضائیه حضور داشته است، همچنین نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، دادستانی دیوان محاسبات کشور نیز از جمله مناسبی است که در کارنامه او به چشم می خورد.

سیداسماعیل خطیب از دیگر وزرای دولت سیزدهم است که در کابینه دولت چهاردهم نیز حضور دارد و نگاه مستقل سیاسی نیز دارد.

عبدالناصر همتی، محمدرضا ظفرقندی و غلامرضا نوری قزلچه سه اصلاح طلب کابینه دولت چهاردهم هستند که بترتیب گزینه وزارت خانه ها امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشاورزی هستند.

همچنین عباس علی آبادی از وزرای دولت سیزدهم و احمد دنیامالی دو اصولگرای کابینه این دولت هستند که بترتیب برای وزارت خانه های نیرو و ورزش و جوانان معرفی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه