English

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار چه گفتند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار چه گفتند؟
به گزارش خبرگزاری موج

، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت عصر امروز یکشنبه  ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

در ابتدای این جلسه، ولی داداشی ضمن قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موافقت این کمیسیون با احمد میدری خبر داد.

همچنین سلمان اسحاقی ضمن قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که اعضای این کمیسیون احمد میدری را واجد شرایط تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانستند.

 

میدری نگاه ضد جمعیتی دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه ضدجمعیتی دارد، گفت: مسئولیت یک وزارتخانه کاملا سیاسی است و وزیر هر حرفی می‌زند تاثیر زیادی در جامعه می‌گذارد.

عباس گودرزی در جریان بررسی صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان مخالف گفت: مجلس ولایتمدار است و قطعا در راستای توصیه‌های حکیمانه رهبر انقلاب حرکت می‌کند و با دولت هم تعامل دارد منتهی تعامل با دولت صرفا به معنای حمایت از افراد معرفی شده نیست. مخالفت هم تعامل و کمک به دولت محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: گفته شده که دستگاه‌های امنیتی همه وزرای پیشنهادی را تایید کردند. از دستگاه‌های امنیتی گلایه دارم که چرا باید چنین افرادی را تعیین کنند. البته که گزاره‌هایی دارم که چندین نفر مورد تایید قرار نگرفته‌اند. لازم است دستگاه‌ها درباره تمامی وزرای پیشنهادی اعلام نظرشان را رسماً بگویند؛ البته حتی اگر دستگاه‌ها تایید کرده باشند هم بحث بر سر آن است که رهبری به آنها نفرمودند که ببینید دستگاه‌ها چه نظری دارند و بعد شما سکوت کنید و رای دهید. آقا روز تنفیذ با ما صحبت کردند و با بیان شاخص‌هایی فرمودند که براساس معیارهایی رای دهیم و تاکید داشتند که یکی از این معیارها معتقد از بن دندان به جمهوری اسلامی است.

گودرزی با تاکید بر اینکه نباید از فتنه به سادگی عبور کرد، گفت: نباید ساده از کسانی که از فتنه ۸۸ سهم داشتند، گذشت. امروز سران فتنه به خاطر رأفت اسلامی در حصر هستند وگرنه باید با آنها با اشد مجازات برخورد می‌شد چون تحریم‌های فلج‌کننده محصول فتنه ۸۸ است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با قرائت نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبر انقلاب و همچنین بیانات مقام معظم رهبری در سال ۸۲ گفت: آقای میدری جزء نمایندگان مجلس ششم بودند. از ایشان پرسیدم که آیا قبول دارند اقدام مجلس ششم خلاف امنیت کشور بود که ایشان طفره رفتند اما بعد در سایر کمیسیون‌ها مورد سوال قرار گرفته و در جلسات بعدی پذیرفتند منتهی آیا باید درباره موضوعی به این مهمی تعللی کرد و بعد جواب داد؟

گودرزی بیان کرد: البته می‌گویند که او توبه کرده که خدا قبول کند اما چرا باید مسئولیت وزارتخانه را به او بدهند تا در صدر یک وزارتخانه باشد؟

وی گفت: وزارتخانه یک مسئولیت کاملا سیاسی است و در دولت شهید رئیسی هم گفتم اشتباه است شخصیت کاملا ورزشی را در سمت ورزشی بگذارید که بعداً دیدیم که چه افتضاحی در مناسبات ورزشی به هم خورد؛ وزارتخانه‌ها سیاسی هستند و هر حرف وزیر در کشور تاثیرگذار است.

گودرزی در پایان گفت که وزیر پیشنهادی در مصاحبه‌ای گفته که کودکان متولد دهه ۶۰ توان دولت برای اشتغالزایی در دهه ۸۰ را کاهش دادند که این نشان‌دهنده نگاه ضدجمعیتی او است.

 

برنامه میدری کامل نیست

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی در سخنانی به عنوان مخالف گفت: آقای میدری برنامه نسبتاً خوبی را نوشته است اما چند مسئله وجود دارد که در تکالیف قانونی این وزارتخانه وجود دارد ولی در این برنامه قید نشده است که نقش وزارت تعاون در موضوع رشد ۸ درصد، تشکیل صندوق بازنشستگی غیردولتی، نحوه جذب مطالباتی که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از دولت دارد، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری، حداقل حقوق مددجویان و معلولان، رفع تبعیض بین بیمه‌ها، بدهی‌های میان بخش درمان وزارت تعاون و دانشگاه علوم پزشکی، جذب و نگهداری پزشکان و پرستاران در بیمارستان های تامین اجتماعی، موضوع فرصت‌های شغلی و اشغال مشاغل از سوی اتباع بیگانه از جمله این تکالیف است.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی تعاون کاربر دفاع آیا خودتان را مسئول اشتغال در کشور می‌دانید یا نه؟ اظهار کرد: برخی از وزرای قبلی می‌گفتند که ما مسئولیتی در این زمینه نداریم؛ از وزیر پیشنهادی کار می‌خواهم که در این خصوص پاسخ دهد.

 

میدری همزمان بر کار اجرایی و نظری تسلط دارد

سیدمحمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی عنوان کر: یکی از ویژگی‌های مهم دکتر میدری تسلط خود ایشان همزمان بر کار اجرا و کار نظری است. معمولا مدیران ارشد در مواجهه با بحران‌های بزرگ پیش روی ساختمان رفاهی کشور محافظه کار می‌شوند؛ بنابراین تصمیم گیری مستلزم سطح بالایی از تسلط خود شخص وزیر است.

 

حق وزیر پیشنهادی کار است که رای اعتماد بالایی از مجلس بگیرد

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: امروز کسی برای سکان داری آن وزارتخانه معرفی شده است که هشت سال سابقه معاون وزارتخانه را دارد و هم چهار سال نمایندگی مجلس و سوابق دیگر را. پس حق ایشان است که رای اعتماد بالایی را از این مجلس بگیرد. دکتر میدری بر اساس شعار عدالت دکتر پزشکیان که به ما وعده داده است، روی کار آمده است.

 

میدری چهره خوب و موجهی در بین جامعه کارگری و کارفرمایی دارد

حسینی نماینده مینودشت در مجلس در جریان بررسی صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان موافق گفت: من به عنوان کسی صحبت می کنم که در مجلس ششم حضور داشتم؛ امروز از پشت این تریبون افراطی‌گری مسائل سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم اما راهش این نیست با کسانی که ماندند و برای از بین بردن محرومیت کشور و توانمندسازی اقشار محروم کشور ماندند، این گونه رفتار شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه