English

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

دلهره تعطیلی پروژه ها را در استان بوشهر دارم/ شنیدن بوق حرکت قطار در دولت سیزدهم به بوشهری ها نزدیکتر شد

استاندار بوشهر با عنوان اینکه وقتی بعنوان استاندار بوشهر معرفی شدم تمام پروژه ها در استان بوشهر تعطیل بود، گفت: دلهره امروز من این است که پس از ما این پروژه ها مجدد تعطیل شوند.

دلهره تعطیلی پروژه ها را در استان بوشهر دارم/ شنیدن بوق حرکت قطار در دولت سیزدهم به بوشهری ها نزدیکتر شد

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در خصوص روند فعالیت وی در دولت چهاردهم ، اظهار داشت: در هفته دولت پروژه های بسیاری برنامه ریزی شده که به بهره برداری برسد و یا عملیات اجرایی آغاز شود؛ برنامه های تنظیم شده تا هفته آینده ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در این سمت هستم همه کارها را دنبال می کنم، افزود: مناسبت های بزرگ مختلفی پیش روی ما است که از جمله آن می توان به بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس اشاره کرد.

 

استان بوشهر برای بهار تعلیم و تربیت آماده می شود

استاندار بوشهر در خصوص فعالیت های ویژه در استان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، بیان کرد: امسال را در استان بوشهر سال آموزش و پرورش اعلام کردیم و در این راستا پروژه های مختلف زیر ساختی برنامه ریزی شده است؛ با هماهنگی که با سازمان نوسازی مدارس کشور صورت گرفت مقرر گردید هزار میلیارد ما در استان بوشهر و آنها نیز در سازمان نوسازی هزار 500 میلیارد برای آغاز نهضت بزرگ مدرسه سازی در استان تخصیص یابد.

محمدی زاده  با اشاره به اینکه در هفته دولت سال جاری 30 مدرسه افتتاح و  عملیات اجرایی 107 مدرسه آغاز و یا از قبل شروع شده و تکمیل می شود، خاطرنشان کرد: مدرسه مکانی است که فرزندان ما در آن تحصیل و نسل آینده ایران اسلامی در آن شکل می گیرد لذا برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با عنوان اینکه بیش از 115 میلیارد تومان تجهیزات مدارس خریداری شده است که در این ایام بین مدارس توزیع می شود، تصریح کرد: تلاش شده با تامین تجهیزات مورد نیاز و فضا سازی های درون مدرسه ای محیط تحصیل دانش آموزان را به یک مکان امن و پر نشاط تبدیل کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر جز استان های گرمسیر کشور است و توجه به تجهیز کلاس های درس به ملزومات سرمایشی بسیار حائز اهمیت است، گفت: با توجه به اینکه در استان بوشهر در ابتدای پاییز و بهار نیز نیاز به استفاده از وسایل  سرمایشی وجود دارد به تجهیز مدارس به این ملزومات توجه ویژه ای شده است.

 

عمده استانداران دولت سیزدهم افرادی بودند که با تجارب جنگ نظامی به نبرد در جنگ اقتصادی آمدند

محمدی زاده با بیان اینکه استانداران دولت سیزدهم افرادی نبودند که بدنبال گرفتن سمت استانداری باشند، اظهار کرد: عمده افرادی که در دولت شهید رئیسی بعنوان استاندار فعالیت می کردند پیش از این در سمت های بالا تر از استاندار بودند و درصد بالایی از آنها با دارا بودن تجربه فعالیت در جنگ نظامی(هشت سال جنگ تحمیلی) به نبرد در جنگ اقتصادی ورود پیدا کردند.

استاندار بوشهر با عنوان اینکه در راستای رفع مشکلات به کمک مردم، نظام و شهید رئیسی آمدیم، تصریح کرد: در این ایام نیز هیچ روزی را برای خدمت  به مردم و نظام از دست ندادیم.

وی با بیان اینکه شهید جمهور در کمتر از 20 ماه سه سفر را به استان بوشهر داشتند، گفت: سفرها مصوبات، دستورات و پیگیری های بسیاری داشت که ما نیز از این فرصت استفاده کردیم و پروژه های ملی و استانی را فعال کردیم.

 

روایت استاندار بوشهر از پروژه های تاریخی در استان

محمدی زاده با عنوان اینکه وقتی بعنوان استاندار بوشهر معرفی شدم تمام پروژه ها در استان بوشهر تعطیل بود، عنوان کرد: دلهره امروز من این است که پس از ما این پروژه ها مجدد تعطیل شوند؛ از جمله پروژه های تاریخی که درحال حاضر به بهره برداری رسیده و یا در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد می توان به تقاطع غیر همسطح ورودی بوشهر، جاده باغان سرچشمه ( پس از 14 سال)  جاده دیر و کنگان که به جاده وفاق معروف است  (پس از حدود 13 سال) اشاره کرد.

استاندار بوشهر افزود: شروع پروژه جاده وفاق مربوط به زمان نماینده ای بنام حاجیانی بود که ایشان   شش سال است رحمت خدا رفته است اما پروژه به اتمام نرسیده بود که ما در  هفته دولت آن را افتتاح می کنیم؛ در حال حاضر همه پروژه های عمرانی ما در استان فعال است و امیدواریم در  دولت چهاردهم این روند تداوم پیدا کند. 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه استان بوشهر جز محدود استان های کشور است که فاقد خطوط ریلی است و در این دولت چکارهایی برای این پروژه صورت گرفته است، بیان کرد: راه آهن بوشهر پروزه ای است که  12 سال پیش آغاز شده و بین شیراز و بوشهر است؛ کار بزرگی که شهید جمهور برای این پروژه انجام داد گرفتن مصوبه تهاتر فروش نفت بود، در حال حاضر این پروژه 1.2 میلیارد دلار اعتبار دارد و از 17 قطعه 16 قطعه آن دارای پیمانکار است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه