English

وزیر خارجه ایران در گفتگو با همتای بلغارستان:

ایران حامی پذیرش آتش بس غزه است

وزیر خارجه ایران گفت: تهران از هرگونه توافق مورد پذیرش فلسطینیان و حماس برای دستیابی به آتش بس و فراهم شدن زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه پشتیبانی می‌کند.

ایران حامی پذیرش آتش بس غزه است
به گزارش خبرگزاری موج

، «ایوان کُندُف» وزیر امور خارجه بلغارستان در تماسی تلفنی با همتای ایرانی، انتصاب سید عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

ایوان کُندُف با اشاره به روابط خوب موجود میان ایران و بلغارستان، از آمادگی کشورش برای پیشبرد مسائل در دستور کار روابط دوجانبه و گسترش بیش از پیش روابط با ایران خبر داد.

عراقچی نیز با تبریک متقابل انتصاب اخیر ایوان کُندُف به عنوان وزیر امور خارجه بلغارستان، تمایل تهران را برای تداوم گفت و گوهای سیاسی و گسترش همکاری ها با این کشور به ویژه در زمینه اقتصادی ابراز داشت. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان غزه و نیاز شدید فلسطینیان ساکن این باریکه به کمک های بشردوستانه، افزود: ایران از هرگونه توافق مورد پذیرش فلسطینیان و حماس برای دستیابی به آتش بس و فراهم شدن زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه پشتیبانی می‌کند.

وزیران امور خارجه ایران و بلغارستان در این گفتگوی تلفنی درباره برخی مسائل کنسولی نیز رایزنی و تبادل نظر کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه