English

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

مجلس زیر بار پذیرش توافق FATF نخواهد رفت

یک نماینده مجلس با اشاره به تبعات منفی پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF گفت: این موضوع در دولت روحانی هم موردبحث قرار گرفت و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را نپذیرفت. امروز هم قطعاً مجلس زیر بار چنین توافقی نخواهد رفت.

مجلس زیر بار پذیرش توافق FATF  نخواهد رفت

روز دوشنبه (۲۶ شهریور) مسعود پزشکیان در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد «چاره‌ای جز آنکه FATF را بپذیریم، نداریم و برای این موضوع من به مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه می‌نویسم». با توجه به حساسیت ویژه این مسئله برای نظام، خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نظر کامران غضنفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها را جویا شد.

وی دراین باره گفت: بهتر است رئیس‌جمهور این موضوع را مانند سایر مسائل به دست کارشناسان بسپارد، چون در موضوعات دیگر وی اشاره می‌کند اطلاعات دقیقی ندارد و باید متخصصین نظر بدهند. احتمالاً پزشکیان از معاونین یا مشاورینش شنیده که باید FATF را بپذیریم تا مشکلات کشور حل شود و او هم آن را تکرار کرده است. در صورتی که این‌گونه نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: در چند سال گذشته در دولت روحانی این موضوع مورد بحث زیادی قرار گرفت و کارشناسان مختلف صریحاً اعلام کردند پذیرش FATF چه تبعات منفی برای ما خواهد داشت. با عضویت در FATF غرب یعنی آمریکا و متحدانش از جمله رژیم صهیونیستی بر تمام تراکنش‌های مالی و بانکی ما مسلط می‌شوند. همچنین در روند پیوستن به این نهاد، باید تعاریف آنها از تروریسم و گروه‌های تروریستی را بپذیریم که طبق تعاریف آنها حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و حتی نیروی قدس سپاه در رده گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران باید ارتباط خود را با این گروه‌ها قطع کند.

غضنفری افزود: من فکر می‌کنم پزشکیان متوجه تبعات این موضوع نیست که آن را در یک نشست خبری عنوان می‌کند. متاسفانه مشورت‌های غلطی که به او داده می‌شود، باعث این وضعیت می‌شود. در دولت روحانی بحث عضویت ایران در FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد، اما مورد موافقت قرار نگرفت، در شرایط امروز هم قطعاً مجلس هم زیر بار پذیرش چنین توافق استعماری نخواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه