English

یک کارشناس مسائل جهان عرب در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

هدف نتانیاهو از حمله به لبنان وارد کردن بازیگران بزرگ جهانی به جنگ منطقه ای است

یک تحلیلگر حوزه خاورمیانه گفت: نتانیاهو قصد دارد با حمله له لبنان شطرنج نظامی اسرائیل را برهم بزند و با حمله به لبنان به نوعی پای قدرت‌ها و بازیگران بزرگ جهانی رو به جنگ احتمالی آینده منطقه باز بکند. در صورت وقوع این سناریو، نباید انتظار رفتار مؤثر از کشورهای عربی در حمایت از گروه های درگیر با رژیم صهیونیستی داشت.

هدف نتانیاهو از حمله به لبنان وارد کردن بازیگران بزرگ جهانی به جنگ منطقه ای است

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در خصوص انفجار پیجرها و دستگاه های ارتباطی اعضای سازمان حزب الله که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه رخ داد، گفت: حمله سایبری رژیم صهیونیستی به شبکه ارتباطی لبنان و حزب الله در حقیقت مقدمه‌ای برای یک حمله گسترده هوایی به این کشور تلقی می‌شود. این احتمال وجود دارد در روزهای آینده نتانیاهو دست به ماجراجویی جدیدی در راستای انتقال بحران غزه به به خارج از اراضی اشغالی بزند و این نشان می‌دهد با توجه به گذشت نزدیک به ۱۲ ماه از عملیات طوفان الاقصی و شکست‌های مکرری که ارتش رژیم صهیونیستی در عرصه میدانی در غزه تجربه کرده، الان فشارها بر نتانیاهو ن برای پذیرش آتش بس افزایش یافته است. به همین دلیل نخست زویر رژیم صهیونیستی احساس می‌کند اگر این آتش بس بی‌قید و شرط را بپذیرد به مفهوم شکست کامل و پایان عمر سیاسی اوست.

وی افزود: لذا حمله‌ سایبری که به لبنان صورت گرفته اولاً یک اقدام تروریستی غیر انسانی و غیر اخلاقی است که بسیاری از شهروندان غیرنظامی لبنان هم در نتیجه آن به شدت مجروح شدند و دوماً به نظر می رسد نتانیاهو قصد دارد شطرنج نظامی اسرائیل را برهم بزند و با حمله به لبنان به نوعی پای قدرت‌ها و بازیگران بزرگ جهانی رو به جنگ احتمالی آینده  منطقه باز بکند. زیرا در ماه های اخیر حزب الله و انصارالله در جریان حملات موشکی علیه اسرائیل، از نوعی جدیدی از موشک‌ها استفاده کردند که آسیب جدی بر تاسیسات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی وارد ساخت.

 این کارشناس جهان عرب تصریح کرد: اگر جنگ با حزب الله آغاز شود به کل لبنان کشیده خواهد شد و محدود به جنوب این کشور نمی ماند، حتی ممکن است سوریه و یمن را هم درگیر کند و تبدیل به یک جنگ فراگیر منطقه‌ای شود. به هر حال روزهای آینده روزهای حساس و سرنوشت سازی خواهد بود و ممکن است هر لحظه هواپیماهای رژیم صهیونیستی به صورت گسترده به جنوب لبنان حمله کنند.

هانی زاده تأکید کرد: ورود جمهوری اسلامی ایران به عرصه چنین جنگی به دلیل شرایط منطقه و جهانی به مصلحت نیست. ضمن اینکه به هر حال حزب الله و انصارالله یمن از توان بازدارندگی بالایی برخوردار هستند و می‌توانند بدون کمک دیگران جنگ را به خوبی مدیریت کنند. شواهد هم نشان می دهد توانمندی موشکی حزب الله و انصارالله سیار بالا است.

وی در خصوص واکنش کشورهای عربی به جنگ گسترده حزب الله و اسرائیل گفت: اساساً کشورهای عربی نه تنها واکنشی به نفع ملت لبنان یا محور مقاومت نشان نخواهند داد بلکه در کنار رژیم صهیونیستی هم قرار خواهند گرفت. متأسفانه اغلب رژیم‌های عربی در طول نزدیک به یک سالی که از بحران غزه می‌گذرد، سکوت اختیار کردند و حتی از محکوم ساختن ساختن اسرائیل هم خودداری می‌کنند. بنابراین در چنین جنگی انتظاری از رژیم‌های عربی نمی‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه