English

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

گرانی بنزین سفره مردم را کوچک می‌کند/ روستاییان بیشتر ضرر خواهند کرد

عضو هئیت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین سفره مردم را کوچکتر می کند، گفت: مگر به دلار حقوق می دهیم که عرضه بنزین با ریال را بی عدالتی می دانیم و بر خلاف عدالت قطعا اولین گروهی که از افزایش بنزین متضرر میشود، روستائیان هستند.

گرانی بنزین سفره مردم را کوچک می‌کند/ روستاییان بیشتر ضرر خواهند کرد

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره احتمال تغییر قیمت بنزین گفت: امروز دغدغه مردم معیشتشان است. چه برای کارگر، کارمند و یا بازنشسته این مسئله اصلی ترین موضوع است. من و بسیاری از نمایندگان با هرگونه تصمیم خلق الساعه و تکانه های اقتصادی که بر سفره مردم تأثیرگذار باشد، مخالف هستیم. افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی یعنی افزایش تورم و کوچکتر شدن سفره مردم.

وی افزود: اینکه گفته می شود برخی خودرو دارند و برخی ندارند و لذا پرداخت یارانه بنزین بی عدالتی است، حرف دقیقی نیست. زیرا آن کسی که خودرو دارد یا کارمند است یا کارگر و یا کسی که نمی تواند معیشتش را تامین کند بعضاً شغل دومش مسافر کشی و کار با ماشین است. روستائیانی هم اگر خودرو ندارند باز هم برای حمل محصولات کشاورزی یا دامش از خدرو استفاده می کند، برای رفتن به درمانگاه یا رسیدن فرزندن به مدرس از حمل و نقل عمومی استفاده می کند. بنابراین گرانی گازوئیل و بنزین نخست بر زندگی روستایی و کسی که خودرو ندارد اثر منفی می گذارد.

نماینده مردم اهواز در مورد اینکه برخی از مقامات دولتی عنوان می کنند واردات بنزین به یورو و عرضه آن به ریال، عدالت نیست اظهار داشت: بله، این اشکال دارد ولی مگر پرداخت حقوق به مردم به دلار است؟ همین حرف در مورد برخی محصولات تولید داخل مانند محصولات پتروشیمی، فولاد و مصالح ساختمانی نیز گفته می شود که به قیمت فوب خلیج فارس باید عرضه شود. اما مگر این تولید کننده ها انرژی مورد نیازشان را به دلار از کشور دریافت می کنند؟ راهکار ساماندهی به مسئله بنزین نخست توسعه حمل و نقل عمومی است همچنین باید کاری کنیم که ارزش پول ملی کاهش نیابد. در این صورت می توانی در فضای کارشناسی به بحث گرانی بنزین بپردازیم.

یوسفی تأکید کرد: من جز معدود نماندگانی بودم که مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بودم. گفتم زیرساخت هایش فراهم نیست. نتیجه این کار هم افزایش هزینه برای تولید کننده و کوچک دشن سفره مردم شد. ضمن اینکه به گفته کاشناسان اختلاف رقمی هم بین دلار آزاد و دولتی پابرجا ماند زمانی اختلاف بین ۴۲۰۰ تا ۲۸ تومانی بود و امروز اختلاف بین دلار دولتی ۲۸ هزار تومنی و دلار آزاد ۶۰ هزار تومنی. در واقع اینها تصمیمات خلق الساعه هستند.

وی تصریح کرد: اقتصاد ظروف به هم پیوسته است و هر تکانه شدید ممکن است اثرش کوچکتر شدن سفره مردم و تعطیلی صنعت و تولید شود. من و بسیاری از نمایندگان با گرانی بنزین مخالف هستیم. تجربه گرانی ها نشان داده افزایش قیمت برخی کالاهای سبد مردم هیچ دستاوردی جز تورم نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه