English

رئیس مجلس شورای اسلامی:

مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان در ۳ سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافته است

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که در چارچوب همکاری‌های پارلمانی اقتصادی به تاجیکستان سفر کرده است، صبح امروز با همتای تاجیک خود دیدار کرد.

مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان در ۳ سال گذشته  به بیش از دو برابر افزایش یافته است
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدباقر قالیباف در دیدار رستم امامعلی، رئیس مجلس ملی تاجیکستان با ابراز خرسندی از سفر به کشور دوست و همزبان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات با کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های دوست و برادر ارزش و اهمیت زیادی قائل است و آن را به سود ملت‌ها و دولت‌ها می‌داند.

رئیس مجلس با تاکید بر اجرایی شدن اسناد گوناگون همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان افزود: امضای نزدیک به ۱۰۰ سند همکاری سیاسی؛ اقتصادی؛ فرهنگی و پارلمانی میان تهران و دوشنبه و حذف روادید و آسان سازی مبادلات اقتصادی نشان دهنده اراده و عزم دو کشور برای گسترش همکاری هاست.

او همچنین گفت: در سه سال گذشته حجم مبادلات تجاری اقتصادی به بیش از دو برابر افزایش یافته که بایدبا توجه به ظرفیت‌های فراوان دو کشور این حجم بیش از پیش افزایش یابد.

رستم امام علی، رئیس مجلس ملی تاجیکستان با خوش آمدگویی به هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به دوشنبه ابراز امیدواری کرد: این سفر موجب گسترش بیش از پیش تعاملات و همکاری‌های پارلمانی سیاسی اقتصادی فرهنگی دو کشور دوست و برادر شود.

رئیس مجلس و هیئت پارلمانی کشورمان در سفر دور روزه خود به شهر دوشنبه قرار است با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و درباره گسترش مناسبات دوجانبه؛ منطقه‌ای و بین المللی به ویژه لزوم توجه جامعه جهانی و مسلمانان به قضایای فلسطین و برخورد قاطع با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان تبادل نظر و گفتگو کند.

رئیس مجلس و هیئت پارلمانی کشوری همچنین در این سفر دو روزه در اجلاس سی امین سالگرد قانونگذاری تاجیکستان شرکت می‌کنند و رایزنی‌های خود را با روسا و نمایندگان مجالس کشور‌های شرکت کننده ادامه خواهند داد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه