English

معاون رئیس جمهور:

تعامل دانشگاه‌ها و دولت برای حل چالش‌های زنان و خانواده ضرورت دارد

بهروز آذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: باور داریم با همکاری فعال و مستمر دانشگاه‌ها، می‌توانیم به شناسایی دقیق‌تر چالش‌ها و ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود وضعیت زنان کمک کنیم.

تعامل دانشگاه‌ها و دولت برای حل چالش‌های زنان و خانواده ضرورت دارد
به گزارش خبرگزاری موج

​، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی فعال در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی حوزه مطالعات زنان و خانواده دیدار و گفت‌وگو کرد؛ در این نشست همچنین بر اهمیت همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای پژوهشی با معاونت زنان و خانواده در جهت شناسایی و حل مسائل مرتبط با زنان و خانواده تأکید شد.

این جلسه که با هدف آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های موجود و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو حوزه زنان و خانواده برگزار شد. همچنین این نشست فرصتی برای تبادل نظر و ارائه پیشنهادات از سوی متخصصان دانشگاهی به منظور بهبود وضعیت زنان و خانواده در جامعه بود.

معاون رئیس جمهور در این جلسه، با استقبال از حضور گسترده متخصصان و اندیشمندان حوزه مطالعات زنان، اظهار داشت که دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقشی کلیدی در شناسایی مسائل و ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر تحقیقات علمی دارند. او تأکید کرد که دولت و نهادهای اجرایی برای حل معضلات و چالش‌های این حوزه، نیازمند همکاری مداوم و فعالانه با دانشگاه‌ها هستند. معاون رئیس جمهور گفت: "ما باور داریم که با همکاری فعال و مستمر دانشگاه‌ها، می‌توانیم به شناسایی دقیق‌تر چالش‌ها پرداخته و به ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود وضعیت زنان و خانواده کمک کنیم.

در ادامه جلسه، بهروز آذر افزود: دانشگاه‌ها به عنوان نهادهای آموزشی و پژوهشی برجسته، زودتر از هر نهاد دیگری توانایی شناسایی مسائل و چالش‌های موجود را دارند و از ظرفیت لازم برای تحلیل دقیق این مسائل و ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر روش‌های علمی برخوردار هستند. وی با اشاره به اینکه معاونت زنان و خانواده در کنار دانشگاه‌ها و پژوهشگران خواهد بود گفت: می‌توان با همکاری، راه‌حل‌های مختلف را بررسی کرده و به اجماع و وفاق بر سر روش‌های مؤثر برای حل مسائل رسید.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: این دیدار فرصتی فراهم کرد تا دانشگاهیان و سیاست‌گذاران به شناخت دقیق‌تری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر دست یابند و گامی مهم در راستای تقویت تعامل و همکاری میان دولت و جامعه دانشگاهی برداشته شود و تاکید کرد که تداوم این تعاملات و تبادل نظرها به افزایش کیفیت سیاست‌گذاری‌ها در حوزه زنان و خانواده به بهبود وضعیت این بخش از جامعه منجر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در تولید دانش و پژوهش‌های کاربردی و ارائه مشاوره‌های علمی به دولت و نهادهای اجرایی اذعان داشت: دانشگاه‌ها با داشتن تیم‌های متخصص در زمینه‌های مختلف، می‌توانند دیدگاه‌های مبتنی بر واقعیت‌های علمی و تجربیات پژوهشی را ارائه دهند که در فرآیند سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان اجتماعی به کار گرفته شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: این تعاملات نباید محدود به جلسات و دیدارهای کوتاه‌مدت باشد، بلکه باید به شکل منظم و پایدار ادامه یابد تا از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای بهبود وضعیت زنان و خانواده استفاده کامل شود.

وی همچنین از تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک میان دانشگاه‌ها و معاونت امور زنان و خانواده خبر داد و گفت در این کارگروه‌ها قرار است مسائل به‌صورت تخصصی‌تر بررسی و راهکارهای عملیاتی پیشنهاد شود.

در پایان این دیدار، از ژاله شادی طلب استاد پیشکسوت این رشته و بنیانگذار مرکز مطالعات و تحقیقات زنان با حضور مهمانان به پاس فعالیت ارزشمندشان در تأسیس و توسعه این رشته مطالعاتی تقدیر به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه