English

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از فولاد مبارکه:

ایجاد فرصت برای صنعت فولاد کشور با دانش فنی و تجربه فولاد مبارکه و ظرفیت‌های معدنی سنگان

امیر توکلی رودی، در بازدید از فولاد مبارکه گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصادی در عرصه صنعت فولاد، همواره اثرگذار بوده و شرکت فولاد سنگان نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن در منطقه مرزی سنگان، ظرفیت‌سازی قابل‌توجهی داشته است؛ چراکه در پهنه معدنی سنگان، از ظرفیت ذخایر معدنی 2 میلیارد تنی سنگ‌آهن برخورداریم.

ایجاد فرصت برای صنعت فولاد کشور با دانش فنی و تجربه فولاد مبارکه و ظرفیت‌های معدنی سنگان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های حمل مواد معدنی، برخورداری از ظرفیت ریلی است، گفت: با توجه به وجود ظرفیت ریلی در شهرهای هرات، خواف و دیگر شهرهای مرزی کشور، این قابلیت وجود دارد که بتوانیم با نگاه ویژه و کلان، علاوه‌بر دسترسی به منابع داخلی، با ظرفیت‌سازی ویژه و ایجاد کنسرسیوم‌های بین‌المللی، حتی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را هم در تأمین مالی و سرمایه‌گذاری دخیل کنیم.

به گفته نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، وجود دانش فنی و تجربه ویژه فولاد مبارکه در کنار ظرفیت‌های معدنی منطقه سنگان قرار گرفته و فرصت مناسبی برای صنعت فولاد کشور ایجاد کرده است. امنیت مواد معدنی در صنعت فولاد کشورمان باعث شده نگرانی برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برطرف شود و بتوانیم با نگاه کلان‌تری در بازارهای جهانی و بین‌المللی رقابت کنیم.

وی در تشریح بازدید خود از فولاد مبارکه اظهار داشت: امروز دیدارها و جلسات خوبی با مدیریت ارشد و مدیران شایسته و نخبه فولاد مبارکه داشتیم و قرار بر این شد که با یک نگاه ویژه، هم‌سو و همگرا به سیاست‌گذاری فولاد کشور در آینده، اثرگذار باشیم.

توکلی رودی تصریح کرد: رویکرد دیگر ما برای رشد صنعت فولاد این است که در شرق کشور، کریدوری برای صنایع استخراجی از شمتیغ، سنگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در نظر بگیریم و از ظرفیت کرانه سواحل مکران با نگاهی ویژه استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه