English

انتخاب تلفیقی از دانش، نوآوری، خلاقیت و هنر

مشاور قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از کارخانه نوآوری «اسنواتک» و کارخانه تولید محتوای «سایه» گروه انتخاب بازدید کرد.

انتخاب تلفیقی از دانش، نوآوری، خلاقیت و هنر
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از مرکز ارتباطات رسانه‌ای گروه انتخاب، علیرضا تابش، راه‌اندازی کارخانه نوآوری «اسنواتک» را نشان‌دهنده تعهد جدی گروه انتخاب به گسترش حضور خود در حوزه نوآوری و پیشرفت‌های تکنولوژیک دانست. وی همچنین در این بازدید به بررسی فعالیت‌های کارخانه تولید محتوای «سایه» در زمینه تولید محتوا و رسانه‌های صنعتی پرداخت و تأکید کرد که این کارخانه با بهره‌گیری از خلاقیت و فناوری‌های نوین، می‌تواند نقش قابل توجهی در افزایش اثربخشی تبلیغات ایفا کند.

تابش افزود: تیم‌های تولید محتوا با قابلیت و توانمندی کارخانه تولید محتوای «سایه» می‌توانند با رویکردی نوآورانه و تمرکز بر ایجاد محتوای باکیفیت،  به بهبود وضعیت برندهای داخلی در بازار کمک کنند.  این رویکرد نه‌تنها به جلب توجه مخاطبان کمک می‌کند، بلکه باعث تقویت ارتباط برندها با مشتریان و ایجاد تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای آنها خواهد شد.

دبیر جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور همچنین اشاره کرد: استفاده صحیح از رسانه‌های دیجیتال و استراتژی‌های هوشمندانه در تولید محتوا، می‌تواند برندها را به سمت موفقیت‌های بیشتر سوق دهد و در نهایت به شکوفایی صنعت تبلیغات و برندینگ محصولات داخلی کمک کند.

تابش ادامه داد: با استخراج داده‌های بازار و تحلیل رفتار مصرف‌کنندگان، تیم‌های تولید محتوا قادر خواهند بود محتوای هدفمندی تولید کنند که به نیازهای واقعی مشتریان پاسخ دهد. این امر می‌تواند تأثیر مثبتی بر رشد و توسعه برندهای داخلی و به‌تبع آن، بر صادرات این محصولات داشته باشد.

مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به فعالیت‌های کارخانه تولید محتوای «سایه» خاطرنشان کرد: همکاری و حمایت صنعت از تولیدات سینمایی و همچنین سرمایه‌گذاری در صنعت تبلیغات می‌تواند به گسترش دامنه مخاطبان و ایجاد تجربه‌ای بهتر برای بینندگان منجر شود که گروه انتخاب نیز در این حوزه توانسته است به خوبی گام بردارد و مؤثر باشد.

وی افزود: تولید محتوای تصویری باکیفیت و تبلیغات هدفمند نه‌تنها موجب جذب مخاطبان داخلی خواهد شد، بلکه به جلب توجه مخاطبان بین‌المللی نیز کمک می‌کند. این تعامل می‌تواند در ارتقاء فرهنگ و هنر کشور و معرفی شایسته‌تری از توانمندی‌های ایران در تولیدات داخلی اثربخش باشد.

تابش همچنین اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در این فرآیند را مورد توجه قرار داد و گفت: به کارگیری تکنولوژی‌های مدرن در تولید محتوا و تبلیغات می‌تواند تجربه‌ای نوآورانه و جذاب برای بینندگان ایجاد کند و موجب افزایش تأثیرگذاری پیام‌های رسانه‌ای در برندینگ محصولات ایرانی شود. کارخانه تولید محتوای «سایه» گروه انتخاب نیز توانسته است از تکنولوژی‌های مدرن در تولیدات خود بهره‌برداری کند.

وی در بازدید از کارخانه نوآوری «اسنواتک» با تأکید بر فعالیت‌های ارزشمند گروه انتخاب در حوزه نوآوری و بومی‌سازی دانش فنی محصولات لوازم خانگی تصریح کرد: این اقدام نشان‌دهنده عزم و تلاش این گروه برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در راستای توسعه کسب‌وکارهای نوپا و بهبود فرآیندها در صنعت است، اقدامی که به خوبی توانسته ارتباط دانشگاه و صنعت را پیوند بزند.

مشاور قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه دوره کنونی هر کسب‌وکاری را به تغییر و دگرگونی وا می‌دارد و این تحول به‌طور مستقیم از قدرت نوآوری نشأت می‌گیرد، بیان کرد: دستاوردهای گروه انتخاب در زمینه نوآوری و دیجیتال برای من از اهمیت بالایی برخوردار است. اینکه یک صنعت ایرانی به‌طور فعال به سمت مسیر نوآوری و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید گام برداشته و توانسته نقش مؤثری در ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برقرار کند، بسیار ارزشمند است.

انتخاب الکترونیک

وی با اشاره فعالیت‌های گسترده اسنواتک ادامه داد: اتصال زیست بوم صنعت به زیست بوم نوآوری در صنایع‌ داخلی، زمینه‌ساز وقوع اتفاقات خلاقانه‌ای به نفع مشتری خواهد بود. نوآوری نه تنها می‌تواند به توسعه کسب و کارها کمک کند، بلکه با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان، این کسب و کارها را در رقابت در بازار حفظ می‌کند که گروه انتخاب نیز توانسته از آن به خوبی  بهره‌برداری کند.

 تابش با بیان اینکه کارخانه نوآوری اسنواتک به خوبی توانسته از ظرفیت و خلاقیت دانشجویان مستعد استفاده کند، تصریح کرد: بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل عدم توجه به نوآوری و خلاقیت در طول زمان حذف شده‌اند. برای زنده ماندن و رقابت در بازار، صنایع باید به خواسته‌ها و نظرات مشتریان توجه جدی داشته باشند که حضور دانشجویان و بهره‌مندی از نظرات خلاقانه آن‌ها، راهکار درست انتخاب برای این مسئله بوده است.

وی به نقش کلیدی کارخانه نوآوری اسنواتک در برقراری ارتباط مستقیم بین جامعه دانشگاهی و صنعت اشاره کرد و گفت: وجود سه کارخانه نوآوری اسنواتک در دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و صنعتی شریف نشان‌دهنده عزم جدی گروه انتخاب برای تقویت این ارتباط و ایجاد تحول عمیق در صنعت است. ایجاد این کارخانه به‌عنوان یک میانبر برای تعامل مؤثر با دانشگاهیان محسوب می‌شود، و گروه انتخاب توانسته با بهره‌مندی از آن، به سهم خود در حفظ و نگهداشت جامعه نخبگان کشور تأثیرگذار باشد.

مشاور قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر عمده تقاضای دانشجویان برقراری ارتباط با صنعت است، افزود: گروه انتخاب با کمک کارخانه نوآوری اسنواتک این ارتباط را پیش از سایر صنایع با جامعه دانشگاه برقرار کرده است، که بورس تحصیلی برای دانشجویان، یکی از اقدامات ارزشمند گروه انتخاب در این خصوص  به شمار می‌آید.

تابش همچنین با اشاره به خلاقیت در تولیدات ظاهری بدنه محصولات لوازم خانگی خارجی اظهار داشت: در تولید محصولات داخلی، جای استفاده از نقوش سنتی و اصیل ایرانی خالی است. بی‌شک، هنر این مرز و بوم می‌تواند در القای فرهنگ اصیل ایرانی و حفظ دستاوردهای هنرمندان کشور مؤثر باشد.

وی افزود: در نمونه‌های خارجی، محصولات لوازم خانگی با نقش و نگار تولید شده است که نشان‌دهنده توانمندی‌های هنری است؛ اما به‌طورقطع، استفاده از هنر و صنعت دستی هنرمندان ایرانی در محصولات داخلی با کیفیت‌ می‌تواند به زنده‌نگه‌داشتن نام ایران و همچنین القای فرهنگ در صادرات محصولات ایرانی مؤثر باشد و یک ارزش افزوده برای جامعه ایران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه