English

بومی‌سازی روتور مکنده آگلوماشین ۴ ذوب آهن اصفهان

به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان بومی‌سازی روتور مکنده آگلوماشین ۴ با موفقیت انجام شد که منجر به جلوگیری از خروج ارز به میزان ۵۶۰ هزار یورو از کشور گردید.

بومی‌سازی روتور مکنده آگلوماشین 4 ذوب آهن اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از ذوب آهن اصفهان، محمد جلال پور منصوری سرپرست دفتر فنی بخش آگلومراسیون ضمن بیان این خبر  گفت: به منظور جلوگیری از توقف خط تولید و تامین رزرو روتور مکنده خرید انحصاری از سازنده اصلی فن مکنده آگلوماشین۴ شرکت (PILLER) آلمان در دستور کار قرار گرفت. لیکن باتوجه به لزوم بومی‌سازی و ساخت این قطعه جهت جلوگیری از وابستگی به خرید خارجی، با بررسی‌های فنی و بازدید و شناسایی سه شرکت  معتبر داخلی در زمینه ساخت این قطعه، ساخت روتور مکنده توسط بهترین شرکت فن ساز کشور، شرکت منگان مطرح و اقدامات ساخت آن توسط شرکت یاد شده با همکاری بخش آگلومراسیون انجام گرفت.

حسین کبیری مهندس ارشد مکانیک پخت و آماده‌سازی مواد  نیز در این خصوص گفت: فن مکنده آگلوماشین ۴ دارای مشخصات فنی دور ۱۵۰۰rpm و وزن ۱۳ هزار kg و قطر ۳ هزارmm که توسط کشور آلمان ساخته شده بود و با توجه به شرایط خاص فن که فرکانس طبیعی سیستم پایین تر از دور نامی بوده و باعث ایجاد ارتعاشات در مکانیزم خصوصا در حین راه‌اندازی می‌گردد و از این رو طراحی آن بسیار خاص می باشد .

 این تجهیز مهم با همکاری شرکت منگان برای اولین بار در کشور در سال ۱۴۰۰ طراحی، مهندسی معکوس و دو مجموعه ساخته شد و بالانس استاتیکی در شرکت سازنده انجام و سپس بر روی مکنده نصب و توسط همکاران واحد CM کارخانه در مدیریت مهندسی نت بالانس دینامیکی انجام گردید . در پی آن روتور با موفقیت راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تاکنون در حال کار می‌باشد که به منظور بومی‌سازی کامل این تجهیز و جلوگیری ازساخت و تامین انحصاری داخلی نیز توسط شرکت عامرگستر تدابیر لازم جهت ساخت مجموعه سوم اتخاذ شده است.

کبیری خاطرنشان کرد: قیمت خرید خارجی این روتور ۵۶۰ هزار یورو بوده، که مجموعه دوم داخلی با قیمت ۷ میلیارد تومان ساخته شد.

شایان ذکر است در بهره‌برداری از بخش آگلومراسیون، مکنده‌های دود (EGF) به عنوان قلب خط تولید این بخش دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای می‌باشند و تمام فرآیند پخت آگلومره تحت تاثیر عملکرد این تجهیز می‌باشد. تداوم تولید آگلومره و پشتیبانی از خط تولید و درنهایت تداوم کار کوره‌های بلند، بیان‌گر اهمیت کار بی‌وقفه مکنده‌های دود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه