English

امام جمعه شیراز:

اسرائیل دست از پا خطا کند، این ملت آنها را سر جای خود خواهند نشاند

امام جمعه شیراز گفت: به آمریکا، به قدرت‌های حامی اسراییل در اروپا و به خود رژیم صهیونیستی اعلام میکنم که شما تجربه جنگیدن با ملت ایران را در هشت سال دفاع مقدس دیده‌اید اگر بخواهید دست از پا خطا کنید و به میدان بیایید این ملت همان ملت است و شما را سر جای خود خواهند نشاند.

اسرائیل دست از پا خطا کند، این ملت آنها را سر جای خود خواهند نشاند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به سیاست‌های کلی نظام، اظهار داشت: این مسئله بسیار در وضع فعلی کشور ما و اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم لازم و واجب است تا چهارچوب اقدام و عمل تک تک مدیران، مسئولان، فعالان اجتماعی و مردم به حسب وظیفه شرعی، عقلی و سیاسی مشخص شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به "جنگ ترکیبی" و "تقسیم کار اجتماعی"، بیان کرد: جنگ ترکیبی جنگی است که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی به یک ملتی تحمیل می‌شود. نظریه پردازان اروپایی و آمریکایی، چون به نظرشان می‌رسید بعد از فروپاشی شوروی دیگر هیچ قدرتی در مقابل آنها نمی‌تواند بایستد این حالت فرعونیت و این ادعای "أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلَى" که خودشان را از همه بالاتر می‌دیدند در آنها به وجود آمد.

وی افزود: آمریکا و اروپا به ما گفتند که شما را تحریم فلج کننده می‌کنیم و این همان حرفی است که فرعون می‌زد. نظریه پردازان آن‌ها در عرصه جنگ گفتند جنگ نظامی کافی نیست برای اینکه ملت‌ها را تحت فرمان آمریکا و ابرقدرت‌های مدعی ریاست دنیا در بیاورد، برای اینکه کدخدایی کنند گفتند باید در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هم فشار بر سر ملت‌ها بیاوریم.

او با بیان اینکه قویترین و سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی در طول ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته بر علیه ملت ایران اتفاق افتاد، گفت: آنها تحریم را به جایی رساندند که فکر می‌کردند ایران ده تا ۱۲ ماه بیشتر نمی‌تواند دوام بیاورد اما رهبر معظم انقلاب فرمود ترامپ خواهد مرد و در گور خواهد پوسید و ملت ایران قوی و استوار بر پا خواهد ایستاد و بینی هر مستکبری را به خاک می‌کشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مقارن با همین جنگ اقتصادی جنگ فرهنگی را هم بر علیه ملت ایران شروع کردند سالیان دراز کار کرده بودند و جلوه‌های آن را در کوچه و خیابان به رخ کشیدند، خیال می‌کردند صبوری و تحمل مجموعه مردم و مدیران کشور از روی ناتوانی است اما فقط یکی از حکمت‌ها این صبوری این بود که عموم بانوان و ملت ایران پایبند به ارزش‌های دینی هستند.

وی ادامه داد: قیافه گرفتن تمدن غربی در مقابل آیین پاک محمدی (ص) دوره‌اش به پایان رسیده است و آنها باید بدانند ملت عزیز و سربلند ایران آگاهانه و از روی اختیار دین و دیانت را انتخاب کردند. با این شبیخون فرهنگی، با این تهاجم سنگین فرهنگی و فشارهای عجیب و با این پول‌دادن‌ها و آدم‌ خریدن‌های آمریکا و اروپا باز هم مردم ما محکم پای ارزش‌های خود ایستادند و از این ارزش‌ها دفاع می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: این عرصه جنگ فرهنگی هم بر علیه ما باز کردند و هنوز هم دارند کار می‌کنند، این عرصه جنگ باز است و میدان میدانی است که باید در آن کار انجام شود.

وی افزود: در عرصه نبرد سیاسی هنوز هم که هنوز است ابزار کهنه و فرسوده خود که به آن سازمان امنیت می‌گویند را به کار می‌گیرند، این سازمان را پس از جنگ جهانی دوم راه انداختند تا هر وقت بخواهند کاری کنند توجیهی داشته باشند اما این سازمان هیچگاه به داد ملت‌های محروم و مظلوم نرسید، فلسطین در همین سال‌ها تکه پاره شد و ایران در همین سال‌هایی که این سازمان بوده مظلوم واقع شد.

دژکام گفت: این ناتوانی ابزار مدیریتی است که تمدن اروپایی و آمریکایی به نظرش می‌رسد هنوز می‌تواند از آن استفاده کند.

وی بیان کرد: در عرصه سیاسی گرچه ما نخواسته‌ایم که به طور کلی اگر حرف منطقی زده می‌شود آن را رد کنیم اما توانش را ندارند، عرضه این کارها را ندارند و قدرت و عظمت آنها تمام شده، قدرت آنها اثری ندارد، نشستند و برخاستند گفتند اسراییل نسبت به غزه این ظلم را نکند، اما کی حرفشان را گوش داد، این ناتوانی شورای امنیت و سازمان ملل است که بارها مشخص شده است.

امام جمعه شیراز گفت: در عرصه سیاسی شکست تمدن اروپایی و آمریکایی آشکار است، اما آنها خیلی فشار می‌آورند که همین را بر همه جهان مستولی کنند، اما نمی‌توانند.

نماینده ولی فقیه در فارس بر ضرورت نبرد رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند نبرد رسانه‌ای نباید فراموش شود، در عرصه رسانه‌ نباید آنها برگردند و هرچه میخواهند تحویل ملت‌ها بدهند و ما هیچ کاری نکرده باشیم، پیروزی از آن ما خواهد بود به شرط اینکه ما هم پای کار دین بایستیم.

وی با اشاره به آیه‌ ۱۱۸ سوره آل عمران گفت: در قرآن آمده ای کسانیکه ایمان آوردید از غیر مومن برای خود رفیق نگیرید، برخی کشورهای پیرامون ایران رفتند با اسراییل رفاقت کردند و سفارت‌خانه برای آنها باز کردند و در عملیات وعده صادق نیز برای رهگیری موشک‌های ما اقدام کردند، با وجود کمک سه کشور به اسراییل و به کارگیری تمام دستگاه‌ها برای رهگیری اما موشک رد شد.

دژکام گفت: بدون شک آن‌ دشمن برای کشورهای همسایه هم خیر نمی‌خواهد اما این کشورها ساده شدند که با او طرح دوستی ریختند.

وی افزود: آنها دوست دارند ملت ایران در سختی و رنج و مشکلات مختلف باشند و همه ابعاد جنگ ترکیبی را بر علیه این ملت به کار گرفتند اما ملت ایران باید محکم باشند. اگر این کار را انجام دهیم پیروزی هم همراه ما خواهد بود.

دژکام با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ گفت: اولویت امسال هم «جهش تولید با مشارکت مردم» است که برای تحقق آن مجموعه کسانی که کارشان این است باید به میدان بیایند. برخی مجموعه‌های دینی، فرهنگی و تبلیغی کارشان تولید نیست بلکه کار اصلی‌شان کار فرهنگی است.

امام جمعه شیراز گفت: باید تقسیم کار را بپذیریم، تقسیم کار اجتماعی یعنی آن مجموعه که کار فرهنگی می‌کند کار فرهنگی خود را درست انجام دهد، مجموعه‌های فرهنگی نباید به بهانه اقتصادی بودن شعار سال کار خود را تعطیل کنند.

وی عنوان کرد: مدیران چند وزارتخانه مسوول بحث تولید هستند که باید این کار را در اولویت خود قرار دهند، ما نیز باید حمایت کنیم. هر کسی کار خودش را انجام دهد و در تقسیم کاری که شده باید هر کس در قسمت خود پای کار بیاید.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: برای همه ابعاد جنگ ترکیبی مسوول و ساختاری تعریف شده و هر کس باید در حوزه مسوولیت خود پای کار بیاید، تا جلوی عرصه جنگ رسانه‌ای، تبلیغی و فرهنگی به واسطه مسئولین مخصوص خودش گرفته شود. لذا هر کس مسوولیت خود را درست انجام دهد و تقسیم کاری که شکل گرفته را به نحو احسن پیش ببرد.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: چهارشنبه گذشته بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی بود و فردا هم اول اردیبهشت و روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی است.

وی ادامه داد: سعدی در طول هشت قرن همچنان ایستاده و از زمان خودش مشهور بود و تا امروز هم در چشم جهانیان بزرگ و مایه افتخار ما ایرانیان است صرفا به خاطر زیبا سخن گفتن نیست بلکه به خاطر سخن زیبا و ارزشمند گفتن هم هست.

وی اضافه کرد: وقتی مجموعه آثار سعدی را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم این شاعر برای زندگی سعادتمندانه بشر حرف‌های بسیاری دارد و عمده این نکاتی را که سعدی فرموده از قرآن و حکمت اصیل اسلامی سرچشمه گرفته است.

آیت‌الله دژکام گفت: اینکه بعضی‌ها این ذهنیت را ایجاد می‌کنند که نه سعدی خودش این نکات را خلق کرده اشتباه می‌کنند و اصلا آنها بررسی نکرده‌اند که قبل از سعدی حکیمان، بزرگان و دانشمندان خیلی تلاش کرده‌ بودند اما سعدی در قالب زیبا آن را ارایه کرده است‌.

وی یادآور شد: بهره‌مندی سعدی از قرآن و حدیث نبوی آنقدر زیاد است که اگر کسی بخواهد انکار بکند انگار می‌خواهد بگوید آفتاب در میانه روز نیست.

دژکام اضافه کرد: سعدی آنقدر تحت تأثیر قرآن است که در مجموعه دیوان او از ۱۲۰۰ آیه قرآن استفاده کرده و در سخنش آورده است.

وی بیان کرد: در باب ارتش، جنگ و صلح هم سعدی حرف دارد، در آغاز بوستان بیش از ۱۰۰ بیت در رابطه با جنگ و صلح و چگونگی حمایت و نگه داشتن ارتش آمده است و در گلستان و سایر دیوان شریف این شاعر هم به این موضوع اشاره کرده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دوره بزن در رو گذشته یکی بزنی ده تا می‌خوری. این منطقی است که از قرن هفتم تا امروز در کشور ما حاکم است.

دژکام افزود: برخی گمان می‌کنند با ابزار رسانه‌ای می‌توانند فرهنگ ما را تغییر دهند،این خیال خامی است‌.

وی با اشاره به این دو بیت سعدی « تو هم جنگ را باش چون کینه خاست که با کینه ور مهربانی خطاست، چو با سفله‌گویی به لطف و خوشی، فزون گرددش کبر و گردن‌کشی» گفت: اگر دعوا شروع نشود، شروع کننده بودن کار خوبی نیست.

آیت‌الله دژکام با اشاره به ابیات سعدی ادامه داد: وقتی کینه و دشمنی از طرف آنها شروع می شود باید پای جنگ باشیم اگر جواب ندادی گمان می‌کنند هر کاری کنند مهم نیست، این دو بیت سعدی باید پاسخ و منطق تمام ایرانیان مسلمان باشد، منطق قرآن کریم هم همین است و سعدی از قرآن و روش اهل بیت (ع) استفاده کرده و منطق ما هم به عنوان ادامه دهنده این مسیر همین است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در رابطه با مسئله اسراییل و عملیات ارزشمند «وعده صادق» بحثمان این بود که حق دفاع مشروع داریم، (تو زدی باید بخوری) بیش‌ از این در مورد «وعده صادق» ادعا و هدف‌گذاری نکردیم.

وی اضافه کرد: ۶ ماه قبل از این عملیات جنگ بود و گفتیم بگذار خودشان با هم تسویه حساب کنند، ما در آن زمان اعلام کردیم که حامی مظلوم هستیم اما بنا بر جنگ نداشتیم، آنها جنگ را شروع کردند و باید بدانند در مقابل می خورند، غیر از این رفتار کنیم چیزی از عزت کشورمان باقی نمی‌ماند.

امام جمعه شیراز اعلام کرد: من می‌خواهم به آمریکا، به قدرت‌های حامی اسراییل در اروپا و به خود رژیم صهیونیستی اعلام کنم که شما تجربه جنگیدن با این ملت را در هشت سال دفاع مقدس دیده‌اید اگر بخواهید دست از پا خطا کنید و به میدان بیایید این ملت همان ملت است و شما را سر جای خود خواهند نشاند.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر اینکه در پاسخِ بعضی از کسانی که دلشان زود می‌لرزد و می‌گویند آنها امکانات دارند و ما نداریم می‌گویم که در هشت سال دفاع مقدس هم آنها امکانات داشتند و ما نداشتیم، خطاب به مردم گفت: شما لشکر خدا هستید، شما تجاوز و ظلم را آغاز نکردید، آنها آغاز کردند، شما می‌خواهید از حق مسلم خود دفاع کنید و خدا حامی شماست و خدا از شما حمایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: آنها همه لشکر خود را جمع کنند ما هم به اتکا به لطف الهی و توکل بر قدرت الهی وارد می‌شویم و پیروز و آماده برای اینکه پرچم را به دست امام زمان (عج) بدهیم از این صحنه نبرد باز خواهیم گشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه