English

معاون استانداری فارس مطرح کرد؛

بهره مندی از تجارب علمی و پتانسیل شرکت های دانش بنیان در علم کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواستار بهره مندی از تجارب علمی و پتانسیل شرکت های دانش بنیان در عرصه علم کشاورزی شد و بر اجرای زنجیره ارزش در زمینه کشاورزی استان تاکید کرد.

بهره مندی از تجارب علمی و پتانسیل شرکت های دانش بنیان در علم کشاورزی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حسن شیخ نیا با اشاره به پتانسیل ارزشمند استان در عرصه های علمی، گفت: ظرفیت مهمی در حوزه تحقیقاتی دانشگاه های استان وجود دارد که آن را سرآمد کشور می کند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت های دانش بنیان، مهندسین مشاور و مجموعه های فنی و مهندسی استان فارس دارای ظرفیت های بی بدیلی هستند که باید از قابلیت های آن‌ها بهره برد. 

وی اظهار داشت: شماری از بهترین شرکت های دانش بنیان در عرصه جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و دستاوردهای آن‌ها می تواند چراغ راهی در زمینه افزایش بهره وری باشد. 

شیخ نیا با اشاره به تاثیرگذاری صنعت کشاورزی در عرصه اقتصاد ملی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان فارس باید از مبانی علمی در زمینه آبیاری محصولات کشاورزی به نحو مطلوب تری استفاده کنیم.

معاون استاندار فارس بیان داشت: کشاورزان استان فارس سرآمد کشور هستند و چنانچه از ظرفیت های علمی و تجربی آنها در مقیاس وسیع تری بهره مند شویم به افزایش بهره وری دست خواهیم یافت.

به گفته این مقام مسئول، با اصلاح بذر می توانیم میانگین تولید گندم را از دو و نیم تن در هکتار را به پنج تن برسانیم و دورنمای تولید ۱۲ تن گندم در هر هکتار هم دور از ذهن نخواهد بود. 

وی افزود: در حلقه برداشت گندم آمارهای مختلفی وجود دارد که بر ضایعات هفت تا هشت درصدی گندم اشاره دارند که باید نسبت به این موضوع دغدغه جدی داشت. 

شیخ نیا در این رابطه گفت: می توان با بهره مندی از روش های حرفه ای و علمی تا ۲۰ درصد از ضایعات برداشت گندم را کاهش داد و شاهد اثرات مثبت آن بر اقتصاد کشاورزان و میزان تولید در کشور بود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نقش زنجیره ارزش در افزایش بهره وری را به عنوان یکی از مولفه های اصلی قلمداد کرد و افزود: دولت با تمام توان در راستای افزایش بهره وری به میدان آمده است.

او در بخش پایانی سخنانش گفت: نقش محصولات کشاورزی در عرصه سلامت جامعه سرنوشت ساز است و به همین دلیل بر نقش نظارتی دولت در این حوزه، تاکید ویژه ای داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه