English

استاندار فارس در آیین روپوش سفید:

آموزش بالینی در کنار آموزش تئوری، تسلط بر مباحث علمی را افزایش می دهد

استاندار فارس با بیان اینکه تسلط بر مباحث علمی حوزه سلامت همراه با کسب مهارت کافی، فارغ التحصیلان پزشکی شیراز را نسبت به سایرین برتر و زبان زد کرده است، گفت: این مهم به سبب نوع ترکیب آموزش تئوری همراه با آموزش بالینی و مسئولیت پذیری در دوران دانشجویی است.

آموزش بالینی در کنار آموزش تئوری، تسلط بر مباحث علمی را افزایش می دهد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در آیین روپوش سفید دانشجویان پزشکی ورودی بهمن ۱۳۹۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، که در سالن شهید مطهری این دانشکده برگزار شد خطاب به دانشجویان، گفت: چند نکته را به عنوان تجربه و برای سپری کردن راهی به صورت میانبر و سریع‌تر به شما توصیه می‌کنم.

استاندار فارس افزود: انگیزه را برای تحصیل و ادامه آن در رشته پزشکی حفظ کنید و با شرایط سخت آن سازگار شوید؛ از جمع شرکت کنندگان در کنکور سراسری، قبول شدن در رشته پزشکی شیراز اقدام بزرگیست پس قدر آن را بدانید و به سبب این موفقیت شکرگزار خداوند باشید.

 وی افزود: تسلط بر مباحث علمی حوزه سلامت همراه با کسب مهارت کافی، فارغ التحصیلان پزشکی شیراز را نسبت به سایرین برتر و زبان زد کرده است؛ این مهم به سبب نوع ترکیب آموزش تئوری همراه با آموزش بالینی و مسئولیت پذیری در دوران دانشجویی است.

ایمانیه خواستار توجه دانشجویان پزشکی به ارجح بودن پیشگیری نسبت به درمان شد و افزود: منطقی است قبل از وقوع بیماری از ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ پیشگیری در هر مرحله، از درمان در مرحله بعد ارزشمندتر است.

استاندار فارس

 وی در بخش دیگر سخنان خود بر توجه همه جانبه به بیماران تاکید کرد و گفت: توجه به بیماران گویی که نزدیک‌ترین فرد وابسته به شما هستند باعث تسریع در بهبودی آنها می‌شود؛ از این نکته بسیار مهم به هیچ وجه غفلت نکنید؛ متاسفانه اغلب بیماران بستری در بیمارستان دچار تاخیر در تصمیم گیری می‌شوند و در صورتی که فرد را از خود بدانیم بهترین تصمیم را در کمترین زمان اتخاذ می‌کنیم.

 ایمانیه در ادامه گفت: مباحث رفاهی شما دانشجویان در بیمارستان‌ها هم مهم است و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود؛ برای بهبود وضعیت رفاهی آماده کمک با دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

 نماینده عالی دولت در فارس در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه پیگیری‌های مجدانه و پرتلاش از تکرار اشتباهات جلوگیری و در رفع مشکلات موثر است، برای دانشجویان آرزوی توفیق کرد و گفت: هم اکنون نوبت شماست که انصاف را در مقابل نعمات خداوند و زحمات پدر و مادر با عملکرد شایسته خود، رعایت کنید.

آئین روپوش سفید، جشنی است که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بدو ورود به بیمارستان ها برای آموزش بالینی دروس پزشکی برگزار می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه