English

حضور دانشگاهیان فارس در نهمین حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی «رهروان کربلا»

دانشگاهیان استان فارس نهمین حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی را رقم خواهند زد و در اربعین ۱۴۰۳ به جمع زائران حسینی می‌پیوندند.

حضور دانشگاهیان فارس در نهمین حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی «رهروان کربلا»
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، هیئت رهروان کربلا با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و ستاد اربعین در دانشگاه، نهمین دوره‌ی‌ برنامه‌ی زیارتی پیاده‌روی اربعین حسینی را ویژه‌ی دانشگاهیان استان فارس برنامه‌ریزی کرده و درحال ثبت‌نام داوطلبان است.

اسماعیل کلانتری، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز در نشستی اعلام کرد: هیئت رهروان کربلا که یکی از هیئت‌های دانشجویی دانشگاه شیراز است، امسال با شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» و از بیانات امام راحل عظیم‌الشأن گرفته شده است؛ دانشگاهیان را در اربعین ۱۴۰۳ به خیل زائران حسینی می‌رساند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته، در اربعین حسینی ۱۴۰۳ ، ۲۵۰ نفر از دانشگاهیان استان فارس، به‌ ویژه دانشگاهیان دانشگاه شیراز به کربلا اعزام خواهند شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا امروز دهم مردادماه برای ثبت‌نام به سایت هیئت به نشانیrahrovankarbala.ir مراجعه نمایند.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت، از میان داوطلبان، شش اتوبوس با ظرفیت ۲۰۰ نفر، به دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های استان فارس، به‌ویژه دانشگاه شیراز اختصاص دارد و مابقی افراد از میان اعضای هیئت‌علمی و یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه شیراز خواهند بود.

به‌گفته‌ی این مقام مسؤول تاریخ اعزام کاروان رهروان کربلا، ۲۴ مردادماه از مسجد جامع دانشگاه شیراز در نظر گرفته شده که طی مراسم باشکوهی، با حضور خادمان حرم مطهر احمدبن موسی (ع) ترتیب خواهد یافت و تاریخ بازگشت دانشگاهیان از سفر اربعین، ۲ شهریورماه پیش‌بینی شده است.

کلانتری از ۵ نوع تسهیلات سفر پیاده‌روی اربعین ویژه زائران کاروان رهروان کربلا خبر داد و گفت: برای دانشگاهیان زائر اربعین حسینی، تسهیلات مختلفی از جمله تسهیلات بلاعوض، تسهیلات صندوق‌های: خیریه‌ی امیرالمومنین (ع) دانشگاه شیراز، خیریه‌ی رهروان کربلا، رفاه دانشجویان و رفاه کارکنان با شرایط مختلف در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت هیئت از جزئیات آن مطلع شوند.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، ضمن قدردانی از حمایت‌های معاونت اداری‌ مالی دانشگاه، گفت: بخشی از هزینه‌‌های این سفر، از سوی داوطلبان شرکت‌کننده پرداخت می‌شود، بخشی از آن از طریق دانشگاه، بخشی هم خیّران و بخشی در قالب تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی از برنامه‌های فرهنگی و معرفتی برنامه‌ریزی شده در طول این سفر نیز خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با هدف هرچه غنی‌ترکردن محتوای این سفر خاص و معنوی ترتیب می‌ یابد و با حضور استادان برجسته دانشگاه در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا ویژه‌ی دانشگاهیان برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه