English

امام جمعه موقت شیراز:

شهیدان رجایی و باهنر حقاً مظهر علم، عمل، اخلاص و پرکاری بودند

امام جمعه موقت شیراز به فرا رسیدن هفته دولت و شهادت شهیدان محمد علی رجایی و حجت الاسلام باهنر اشاره کرد و اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر حقاً مظهر علم، عمل، اخلاص و پرکاری بودند و آنچه که این ۲ نفر را به حرکت وا میداشت اول عشق به عدالت بود و دوم عشق به ارزش های انقلاب اسلامی.

شهیدان رجایی و باهنر حقاً مظهر علم، عمل، اخلاص و پرکاری بودند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز اظهار کرد: تقوا، محور و اساس و هدف اصلی برای رسیدن به فضایل اخلاقی و دوری از انحراف و کجی و عاملی برای قرب الهی در بعد فردی و کمالگرایی در جامعه معرفی شده است.

وی گفت: در جای جای قرآن توصیه به تقوا را خداوند و اهل بیت (ع) به انسان توصیه کرده‌اند؛ بزرگان ما تقوا را به مراقبت و ملاحظات در گفتار و رفتار معنا کردند.

امام جمعه موقت شیراز افزود: در دوران پر هیاهوی کنونی که امواج تبلیغات وسیعی در آن گسترش یافته باید تقوا پیشه کرد هم در مسایل معنوی و هم مادی هم در دنیا و هم برای آخرت کرد.

او تقوا را موجب قدرتمند شدن برای تشخیص حق از باطل دانست و گفت: گرچه‌ ایمان شرط لازم است اما کافی نیست، شرط کافی وقتی هست که همراه ایمان، تقوا هم باشد.

امام جمعه موقت شیراز گفت: هرکس تقوای الهی را پیشه کند خداوند وسیله برون رفت از این چالش ها، بن بست ها، مشکلات و سختی های زندگی نشان می دهد، علاوه بر اینکه وسیله خروج از این مشکلات در اختیارش قرار می دهد، به انسان متقی رزق می دهد، رزقی که افراد عادی نمی‌توانند محاسبه بکنند.

محمودی با اشاره به تقوای مالی، بیان کرد: یکی از عوامل اختلال در نظام اقتصادی ربا است که متأسفانه بعضی مواقع بلای خانمان سوز اقتصاد جامعه ما می‌شود. به انواع مختلف متأسفانه بعضی مواقع برخی‌ها به اسم شرکت‌ها به اسم سازمان اسلامی تخطی می‌کنند و مسیر انحرافی و مخرب ربا را پیش می‌گیرند که این شدیدا مورد مذمت و ملامت شرع مقدس است. خداوند در قرآن می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید تقوا پیشه کنید در زمینه ربا.

وی ادامه داد: دومین قسمت از تقوا، تقوای در خانواده است.ما بایستی در خانه‌های خود صاحب تقوا باشیم، در نوع تعامل هایمان در بین اعضای خانواده تقوا پیشه کنیم، در هنگام بروز بعضی از چالش‌ها آرامش داشته باشیم مخصوصاً با توجه به اینی که در زمان نزول قرآن و الان هم علی رغم پیشرفت‌ها و دسترسی انسان به فناوری‌ها شاهد این هستیم که حقوق بانوان لگدمال می شود. در بعضی از جوامع زن‌ها به عنوان ابزار رسیدن به مطامع و اهداف نامشروع از این جایگاه و قداست بانوان سواستفاده می شود.به همین خاطر قرآن می فرماید توجه داشته باشید حقوق زنان در خانه را رعایت کنید.

وی با بیان اینکه تقوای بعدی که مورد تاکید شرع مقدس هست تقوای سیاسی و اجتماعی است‌، گفت: به طرق مختلف شرع مقدس ما رو وادار کرده در روابط اجتماعی و مناسبت های اجتماعی خود رعایت تقوا کنیم.

وی به آخرین مورد تقوای که قضاوت است اشاره کرد و ادامه داد: در قضاوت و داوری در تمامی اقوام و اقسام داوری بایستی تقوا را پیشه کنیم.بحث عدالت اجتماعی رو حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری مکرر تاکید کردند برای این است که کشور ما کشور فقیری نیست. این نکته که مقام معظم رهبری تاکید کردند کشور ما کشور فقیر نیست بلکه کشوری است که سرمایه از آن می جوشد و مشکل جامعه ما در توزیع ثروت های معنوی و مادی‌ است که اگر این آیه آویزه گوش همه ما باشد چون عدالت در قضاوت هم در زندگی فردی‌ ما معنا پیدا می‌کند هم در زندگی اجتماعی البته تجلی قضاوت بیشتر در زندگی اجتماعی است به همین خاطر هست که قرآن به آن اشاره می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی بر حضور باشکوه در راهپیمایی اربعین حسینی امسال تأکید کرد و گفت: در سازمانها و ارگان‌های متعددی برای جاماندگان از اربعین حسینی برنامه‌های بسیار مهمی تدارک دیدند که مخصوصاً تعبیر دلدادگان اربعین رو مقام معظم رهبری فرمودند برای کسانی که موفق نشدند بروند ولی در شهرهای خود به سوگواری بپردازند و خوشبختانه با تمهیدات و مقدماتی که مسئولین استان دیدند چند سال هست که بهترین راهپیمایی از نظر کمی و کیفی را استان فارس دارد.انشاالله بتوانیم یک حضور حداکثری را در این راهپیمایی داشته باشیم.

وی در ادامه به فرا رسیدن هفته دولت و شهادت شهیدان محمد علی رجایی و حجت الاسلام باهنر اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نکته بسیار زیبایی را پیرامون این ۲ بزرگوار فرمودند که شهیدان رجایی و باهنر در همان مدت کوتاه مسئولیتشان طوری عمل کردند که از خودشان برای ما الگو باقی گذاشتند.

او گفت: شهیدان رجایی و باهنر حقاً مظهر علم، عمل، اخلاص و پرکاری بودند و آنچه که این ۲ نفر را به حرکت وا میداشت اول عشق به عدالت بود و دوم عشق به ارزش های انقلاب اسلامی.

محمودی در ادامه سخنان خود با اشاره به معرفی کابینه دولت چهاردهم گفت: همه ما در مناظرات و برنامه تلویزیونی ایام انتخابات دیدیم که رئیس جمهور با توجه به مطالعات و حفظ نهج‌البلاغه به نهج‌البلاغه تمسک می‌کردند. امیدواریم که این تمسک و اطلاعات ایشان از نهج‌البلاغه منشور مدیریت و عملکرد ایشان در طول این ۴ سال قرار گیرد.

محمودی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله جهان اسلام همین مسئله فلسطین است، گفت: در یازدهمین ماه از شروع طوفان‌الاقصی هستیم در یک جنگ بسیار نابرابر رژیم تروریستی و کودک‌کش صهیونیستی بر علیه یک عده‌ای از مردم، کودکان و زنان آزاد است و ملاحظه فرمودید که بمبارانی که اخیرا کرد از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرد، یعنی آخرین سلاح‌هایی که ساخت آمریکا و متحدانش است و در کنوانسیون‌های بین‌المللی نظامی در جنگ‌های شهری استفاده از آنها ممنوع است، ولی اسرائیل با حمایت دولت جانی و تروریستی آمریکا از این سلاح‌ها دارد استفاده می‌کند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: آمارهای شهدای فلسطین عزیز از ۴۰ هزار نفر عبور کرد و زخمی‌ها و مجروحین هم از ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد و متاسفانه اوج وقاحت دولت اشغالگر قدس را ما در تجاوز به حریم کشور عزیزمان هم شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از سویی آنها جریان آتش بس و صلح را مطرح می‌کنند اما از سوی دیگر برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه نسبت به اعزام ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌ها و ارسال بمب‌ اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی گفت: جای تأسف است برای افرادی که خودشان را بزرگان و کدخدای دهکده جهانی معرفی می‌کنند اما در محاسبات‌شان آنقدر ذلیل و ناتوان هستند که هنوز پس از ۱۱ ماه بر سر کودکان، زنان و مردان کوچه و بازار بمب می‌ریزند، سلاح‌های آنها حتی بیشتر از سلاح‌های به کار گرفته شده در جنگ بین اوکراین و روسیه است اما عجیب است که باز هم می‌خواهند آزموده را آزمایش کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم این حرکت رژیم جنایتکار و اشغالگر قدس مورد تنویر روزافزون افکار عمومی شود، حمل تابوت اسرائیل توسط تظاهرات‌کنندگان در واشنگتن پایتخت آمریکا حاکی از آن است که رژیم اشغالگر قدس در حال اضمحلال و نابودی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی افزود: امیدواریم کشور عزیزمان که مصمم به دفاع از حاکمیت است پاسخ کوبنده دهد که حاصل جمع این اقدامات و تنویر افکار عمومی در سراسر جهان نابودی نزدیک رژیم سفاک و خونخوار اشغالگر قدس باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه