English

مدیر عامل شرکت آبفا شیراز:

یک ساعت قطعی برق چندین ساعت قطعی آب را به دنبال دارد/ تلاش برای راه‌اندازی خط سوم آبرسانی به شیراز

مدیر عامل شرکت آبفا شیراز گفت: یکساعت قطعی برق ما را تا چندین ساعت قطعی آب مواجه کند چرا که چاه‌ها و تجهیزات ما از برق استفاده می‌کنند و برای جبران کم آبی مجددا مخازن و شبکه به حالت تعادل و تراز برگردد زمان بر است.

یک ساعت قطعی برق چندین ساعت قطعی آب را به دنبال دارد/ تلاش برای راه‌اندازی خط سوم آبرسانی به شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، بهمن بهروزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز امروز ۶ شهریور ماه در جمع خبرنگاران گفت: تمام تلاش نیروهای آبفا این است که هر شهروندی در هر ساعت از شبانه‌روز به راحتی به آب دسترسی داشته باشد و در این راستا شرکت آبفا مسوولیت تامین بخشی از آب را دارد و بخش دیگر به سایر حوزه‌ها مثل آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای و... باز می‌گردد.

بهروزی در خصوص قطعی‌های آب در شیراز و صدرا اظهار کرد: دلیل این قطعی‌های در بسیاری از مناطق به دلیل قطعی چندین ساعته برق است. گاهی اوقات سئوال می‌شود که قطع برق چه ربطی به آب دارد درصورتیکه صد در صد منابع آب به صنعت برق وابسته است شبکه برق از زیرساخت‌های اصلی در تأمین و توزیع آب محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به اینکه سالیانه ۲۰۵ میلیون مترمکعب آب برای ۹۶۰ هزار مشترک تأمین و توزیع می‌ شود، گفت: یکساعت قطعی برق ما را تا چندین ساعت قطعی آب مواجه کند چرا که چاه‌ها و تجهیزات ما از برق استفاده می‌کنند و برای جبران کم آبی مجددا مخازن و شبکه به حالت تعادل و تراز برگردد زمان بر است.

بهروزی در خصوص مشکل کمبود آب شهر صدرا گفت: برای حل مشکل صدرا با کار جهادی و در سه نوبت کاری عملیات اجرایی ۶ کیلومتر خط آبرسانی ۴۰۰ اینچ طی هشت روز انجام شد و با راه‌اندازی چاه‌های جدید در غرب و شرق صدرا آب این شهر تأمین شد.

مدیر عامل شرکت آبفا شیراز، تنش آبی در شهر  صدرا را ناشی از خشک شدن چهار حلقه چاه تامین آب، تداوم ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن ملی و همچنین افزایش تقاضا برای آب در این شهر دانست و گفت: این تعداد مسکن معادل ۱۰ هزار خانوار است که ۱۰ هزار متر مکعب به مصرف آب اضافه می‌شود. 

او گفت: حدود ۲۰۰ حلقه چاه در شهر شیراز و حدود ۶۳ حلقه چاه در روستاهای پیرامون شهرستان ها هستند که وظیفه تأمین آب را به عهده دارند.

بهروزی با اشاره به خشک شدن ۶ حلقه چاه شیراز افزود: علی‎رغم اینکه گمان می‌شود بارندگی‌‎ها خوب بوده است اما سفره‌های آب زیرزمینی به خوبی تغذیه نشده‌اند.

بهروزی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم آبرسانی به شیراز از سد تنگ سرخ بشار و شش پیر خبر داد و افزود: امیدواریم بخشی از مشکل کم آبی با راه‌ اندازی این خط توسط آب منطقه ای حل شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز در ادامه در خصوص اعتبارات آبفا شیراز نیز گفت: امسال کمتر از پنج درصد کل اعتبارات متعلق به آب و فاضلاب شیراز به این شرکت تخصیص یافته؛ این در حالیست که پروژه‌های آبرسانی نیاز به اعتبارات قابل توجهی دارند.

بهروزی اضافه کرد: از امسال نصب کنتور هوشمند برای مشترکان الزامی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه