English

معاون استانداری فارس اعلام کرد؛

نقش تعیین کننده فارس در لغو روادید میان ایران و تاجیکستان

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از نقش تعیین کننده فارس در لغو روادید میان ایران و تاجیکستان خبر داد.

نقش تعیین کننده فارس در لغو روادید میان ایران و تاجیکستان
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس اظهار داشت: ارتباطات خوب میان فارس و تاجیکستان، قدمت تاریخی و قرابت فرهنگی شیراز و تاجیکستان به ویژه در بحث گردشگری ادبی زمینه ارتباطات گسترده تر دوسویه را ایجاد کرد.

وی پیمان خواهر خواندگی شیراز و دوشنبه را یادآور شد و افزود: از مزایای ایجاد چنین پیمان هایی ارتباطات گسترده تر میان دو شهر است که هم اکنون شاهد آن هستیم.

فرخ زاده به سفر اخیر مقام تاجیکستان به شیراز و درخواست ایجاد دفتر کنسولگری از طرف این کشور در شیراز اشاره کرد و افزود: این درخواست مورد استقبال فارس قرار گرفت و رایزنی های ملی برای ایجاد آن شکل گرفت.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: پیرو این موضوع مذاکراتی با وزیر محترم گردشگری در سفر به فارس انجام شد و پیگیری مستمر استان فارس طی مکاتبات مستمر سرانجام به لغو روادید میان دو کشور منجر شد.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری ادامه داد: با موافقت اولیه معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری پیگیر راه اندازی پرواز شیراز- دوشنبه و بالعکس هستیم.

فرخ زاده در پایان با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۴ که توسط سازمان جهانی گردشگری ملل متحد «گردشگری و صلح» نامگذاری شده است ابراز امیدواری کرد با رویکرد مثبت دولت جدید و وزیر امور خارجه در ادامه سیاست های دولت سیزدهم در تعامل با کشورهای همسایه و اتخاذ راهکارهایی برای مقابله با ایران هراسی، تقویت ارتباطات ایران با سایر کشورها استمرار یافته و گسترده تر شود و نتایج خود را در جذب گردشگر و رشد اقتصاد گردشگری نمایان کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه