English

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان فارس خبر داد؛

اجرای طرح «صبح و نشاط» ویژه نابینایان و کم بینایان در شیراز

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: طرح صبح و نشاط با هدف توسعه ورزش رایگان برای عزیزان نابینا و کم بینا و خانواده های آنها به منظور سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در قالب ورزش صبحگاهی در ورزشگاه ولایت اجرا خواهد شد.

اجرای طرح «صبح و نشاط» ویژه نابینایان و کم بینایان در شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس از طرح رایگان ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس خبر داد و گفت: طرح رایگان صبح و نشاط از طرح های کاربردی و موثر در سلامت مردم است و  گام بلندی  در تحرک عموم مردم  برداشته خواهد شد.

وی شعار این طرح را "صبح و نشاط" معرفی کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این طرح جمع کثیری از ورزشکاران و خانواده را تشویق  به ورزش خواهد کرد. 

جعفری خاطرنشان کرد: فارس دارای پتانسیل های زیادی هم از لحاظ سرانه جمعیت و فضای مناسب  ورزشی  است  و جایگاه ویژه ای در کشور دارد ولی عزیزان نابینا کمترین سهم را در استفاده از این ورزشگاه ها دارند.

وی رویکرد مهم این طرح را برنامه سلامت محور و توسعه فعالیت بدنی در بین نابینایان و کم بینایان عنوان کرد و افزود: ورزش همگانی طی سال‌های متمادی برنامه متمرکز و کلی توسعه‌ای که بزرگترین اقلیت دارای معلولیت که طیف بینایی است را دربر گیرد نداشته و طرح ورزش با نشاط  این مشکل را حل خواهد کرد.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس در این باره گفت: طرح  صبح و نشاط با هدف توسعه ورزش رایگان برای عزیزان نابینا و کم بینا و خانواده های آنها به منظور سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در قالب ورزش صبحگاهی در ورزشگاه ولایت اجرا خواهد شد و در صورت حمایت اداره کل ورزش و جوانان فارس در دیگر ورزشگاه ها و شهرستان ها با حامی مالی اجرا شود.

وی اضافه کرد: این طرح برای اولین بار در کشور بین تمامی گروه‌های سنی نابینایان و کم بینایان با اولویت بانوان و خانواده ها که به لحاظ پزشکی مجاز به فعالیت بدنی هستند، در آن شرکت خواهند کرد تا خانواده ها در کنار فرزندانشان ورزش کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح سلامت جسمانی و ایجاد نشاط اجتماعی در میان آحاد مردم با فعالیت بدنی منظم و ورزش، تغییر سبک زندگی با ترویج و توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس، مشارکت در رویدادها، فعالیت بدنی و ورزشی منظم به صورت روزانه و بسترسازی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و در جامعه از اهداف مهم این طرح است.

وی با اشاره به اینکه جمعی از مربیان ورزش روزانه هیات ورزش های همگانی در این طرح مشارکت خواهند داشت افزود: گام دوم طرح صبح و نشاط، استعداد یابی ورزشی است و ضمن ورزش توسط مربیان ورزش روزانه و انجام حرکات اصلاحی، متخصصین علوم ورزشی استعدادیابی ورزشی نیز خواهند شد، هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس ارزیابی های لازم جهت کشف استعداد های ورزشی انجام خواهد شد. 

جعفری ادامه داد: ضمن انجام برنامه های ورزشی پیش بینی شده تا با همکاری مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز دوره های آموزشی و مهارت های زندگی برای خانواده انجام و یک بسته ورزشی، فرهنگی و آموزشی در این طرح انجام گردد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه صبح و نشاط هیچ هزینه ای از خانواده ها دریافت نخواهد شد و تمام برنامه های ورزشی، آموزشی و  فرهنگی رایگان خواهد بود.

جعفری در خاتمه از سایر دستگاه‌های اجرایی، موسسات و خیریه درخواست کرد  تا در این طرح همکاری و مشارکت داشته باشند تا ضمن انجام مسئولیت اجتماعی خود گام بلندی برای سلامتی و نشاط عزیزان نابینا و کم بینا بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه