English

مدیر کل میراث فرهنگی فارس:

اجرای ۷۰ پروژه مرمتی در فارس/اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه برای مرمت تخت جمشید کذب است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان فارس از اجرای نزدیک به ۷۰ پروژه مرمتی در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر برنامه ریزی ها برای اجرای این پروژهای مرمتی روند عادی خود را طی می کند و برخی از پرونده های مرمتی نیز گشوده است و مرمتگران در بناهای شاخص و ملی این استان مشغول کارند.

اجرای ۷۰ پروژه مرمتی در فارس/اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه برای مرمت تخت جمشید کذب است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی تهیه طرح مرمتی برای آثار تاریخی را یک ضرورت دانست و افزود: هر گونه اقدام مرمتی و ساماندهی در آثار تاریخی، براساس طرحی که توسط کارشناسان این اداره کل تهیه شده صورت می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان فارس به انتخاب پیمانکاران برای مرمت آثار اشاره کرد و افزود: با دقت نظر و دارا بودن شرایط لازم کار پیمانکاران مرمتی آثار تاریخی انتخاب می شوند و روند فعالیت آن ها تحت نظارت ناظر فنی این اداره کل خواهد بود. 

او با بیان اینکه دغدغه فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به جذب اعتبارات و اجرای پروژه های مرمتی به جاست اما به شرطی که قوانین و مقررات مربوط به شرایط جذب اعتبارات، نحو برنامه ریزی ها و انتخاب پیمانکاران و عقد قراردادها را به صورت تخصصی بدانند.

ثابت اقلیدی با اشاره به اظهار نظرات برخی منتقدین در مورد شایعه برگشت اعتبارات  در این اداره کل  و نبود برنامه مدون تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده اعتبارات مورد نیاز به پروژه ها تخصیص یافته است و به اصطلاح هچ پولی برگشت نمی خورد از سویی دیگر هنوز سال مالی به پایان نرسیده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنانش اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه مرمت مجموعه جهانی تخت جمشید را کذب دانست و افزود: اعتبار مرمت این میراث جهانی از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان می باشد و مبلغ  ۴۰ میلیارد تومان این پروژه هم در حال طی کردن تشریفات قانونی مناقصه در واحد امور قراردادها است.

او در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در سال مالی گذشته و در دوره مدیریت قبلی این اداره کل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت پیش‌بینی شده بود که ۸ میلیارد تومان آن برگشت خورده بود افزود: با پیگیری هایی که بنده برای برگشت این اعتبار انجام دادم مجوزهای لازم صادر و این مبلغ در استان هزینه شد و این در حالی است که امسال اجازه برگشت ریالی را نخواهم داد چرا که عملکرد و اقدامات صورت گرفته نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

ثابت اقلیدی همچنین با تاکید بر اینکه اولویت جذب اعتبارات به صورت کامل است چرا که برنامه ریزی ها به صورت هدفمند تهیه و اجرا می شود گفت: جلوگیری از انحراف و تضییع بیت‌المال بحث دیگری است که همواره سرلوحه کاری اینجانب می باشد به طوری که بنده باید مدیریت کنم که اعتبارات  به درستی تخصیص یابد تا خدای ناکرده پول بیت المال هدر نرود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه