English

با حضور معاون وزارت آموزش و پرورش:

زنگ مهر، ایثار و مقاومت در ۸ هزار مدرسه استان فارس نواخته شد

زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» در ۸ هزار مدرسه استان فارس، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور معاون وزارت آموزش و پرورش و‌ جمعی از مسئولان استان نواخته شد.

زنگ مهر، ایثار و مقاومت در  ۸ هزار مدرسه استان فارس نواخته شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین نواخته شدن زنگ مهر، ایثار و مقاومت در دبیرستان دخترانه راضیه ناحیه چهار شیراز، با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایید کسانی که مومن هستند و کارهای خوب انجام دهند برای آنها پاداش است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر جهل می‌تازد و جامعه را به سمت روشنایی هدایت می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: در استان بیش از ۹۵۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ مدرسه و ۳۳ هزار کلاس درس سال جدید تحصیلی را آغاز می‌کنند و ۶۱ هزار معلم کار آموزش و تربیت دانش را برعهده دارند.

وی ادامه داد: توزیع بیش از ده میلیون جلد کتاب ، رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی بیش از ۶ هزار کلاس درس، توزیع بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان وسایل کمک آموزشی در هنرستان‌ها و مدارس استان، از جمله فعالیت‌های ستاد پروژه مهر قبل از بازگشایی مدارس بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، از ثبت‌نام دانش آموزان، ساماندهی کامل معلمان و صدور ابلاغ در سامانه خبر داد و افزود: با تلاش های صورت گرفته ما امروز سال تحصیلی را در حالی آغاز می‌کنیم که هیچ کلاس درسی بدون معلم در استان نداریم. 

وی بااشاره به هفته دفاع مقدس ادامه داد: پشتیبانی از حق و حقیقت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره سرداران و شهدای جبهه مقاومت از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش است و امروز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، زنگ مهر ایثار و مقاومت نواخته می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر پرورش افراد برنامه‌ریز خلاق و موثر تاکید و عنوان کرد: کشور عزیز ایران رتبه نخست در بسیاری از عرصه ها از جمله؛ تولید علم و فناوری و...، در منطقه دارد و جزو ۶ کشوری در فرستادن موجود زنده به فضا است.

وی ادامه داد:  سال گذشته سه دانش‌آموز استان فارس دارای مقام اول در المپیاد اختر فیزیک، مدال نقره در رشته زیست‌شناسی و نشان برنز در رشته هسته‌ای شدند و همچنین رتبه یک کنکور در زبان های خارجی، رتبه دوم هنر و سه رتبه تک رقمی و ۹۵ رتبه دو رقمی حاصل تلاش دانش‌آموزان استان فارس است.

وی افزود: رصد حوادث آینده به ما می‌گوید باید برای تغییرات و بهره‌وری از هوش مصنوعی آماده باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: استان فارس آماده یک جهش بزرگ است و با وجود دانش‌آموزان ساعی در این استان ما به‌زودی به رتبه‌های برتر در کشور دست خواهیم یافت.

وی همچنین گفت: کسب رتبه‌های کنکور توسط دانش‌آموزان در مناطق محروم نشان از توجه به عدالت آموزشی در این استان دارد.

وی ادامه داد: در شهر شیراز و سراسر استان برگزاری دو پویش شامل پویش حل مسئله زندگی و همچنین پویش اولین نماز جماعت در سال جدید تحصیلی ۱۴۰۳ را در دستور کار داریم و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه