English

استاندار فارس:

کارگاه‌های آموزش اشتغال در پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها برگزار شود

استاندار فارس از ادارات کل فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین از سمن‌ها (سازمان های مردمی)و قرارگاه اشتغال استان خواست که نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزش اشتغال در پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها اقدام کنند.

کارگاه‌های آموزش اشتغال در پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها برگزار شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، بر ضرورت تشکیل منظم جلسات این ستاد تاکید کرد و خواستار حساسیت جدی و بیشتر متولیان این حوزه شد و افزود: دبیرخانه شورا سه وظیفه مهم دارد؛ ابتدا آماده کردن دستور کار جلسات، سپس تنظیم دقیق مصوبات و بعد از آن پیگیری اجرای دقیق آن تصمیمات و ارائه گزارش به ستاد.

 ایمانیه ضمن اینکه خواست مصوبات جلسات این ستاد بررسی و اجرا یا عدم اجرای آن اعلام شود، چهار موضوع ازدواج و اشتغال و مسکن و فرزندآوری جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ ما را در این چهار حوزه تغییر داده‌اند و متاسفانه ما هم درگیر آن شده‌ایم. به نظر می‌رسد نوعی کار تحقیقاتی لازم است تا چگونگی تغییر نگاه افراد جامعه و بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی مشخص شود.

استاندار فارس بر ضرورت تغییر فرهنگِ کار در کشور نیز به عنوان یک مسئله ریشه‌ای تاکید کرد و افزود: وقتی همزمان با کاهش نرخ جمعیت، نیاز به مسکن افزایش می‌یابد یا کارخانه‌ها و صنایع به نیروی کار نیاز دارند اما نیروی کار تمایل به کار در کارخانه را ندارد، نیازمند تغییر نگرش افراد جامعه هستیم.

 وی ادامه داد: اگر فردی نگران مسکن و اشتغال نبود طبیعتاً ازدواج می‌کند؛ پس باید در کنار ارائه تسهیلات توسط دولت نگاه افراد در این دو حوزه ریشه‌ای تغییر یابد تا موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز حل شود.

 ایمانیه ضمن اینکه خیلی از مسائل مربوط به حوزه اشتغال را ناشی از موازی‌کاری و اقدامات پراکنده دانست، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را مامور کرد تا قرارگاه اشتغال فارس را احیا کند و با حضور نمایندگان سازمان‌های مربوط به اشتغال، با مشورت و هماندیشی و هم افزایی مشکلات این حوزه را مرتفع کنند.

 وی ضمن اینکه از سازمان فنی و حرفه‌ای، سمن ها، قرارگاه اشتغال، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کار خواست کارگاه‌های آموزش اشتغال را در پادگان‌ها و دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها برگزار کنند، خاطرنشان ساخت: این اماکن محل جمعی از جوان‌هایی است که می‌شود با تدبیر از فرصت‌های موجود آنها استفاده کرد و با آموزش هنرهای مختلف، بازار کار آنها را تضمین نمود.

ایمانیه به مشکل شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تسهیلات اشاره و خواستار ارائه پیشنهادات عملیاتی در این زمینه شد و در ادامه با اشاره به انجام آمایش دانشگاه‌ها و مراکز علمی فارس گفت: باید گزارش فارغ التحصیلان رشته‌ها و گرایش‌های مختلف به ستاد آمایش مراکز علمی فارس ارائه تا ضمن بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف، دانشگاه‌های استان بر اساس نیاز جامعه و کشور اقدام به جذب دانشجو نمایند و نسبت به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته هایی که فارغ التحصیلان فاقد کار زیادتری دارند، اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه