English

استاندار فارس:

حضرت حافظ افتخار بشریت، ایرانیان، فارسی ها و شیرازی‌هاست

استاندار فارس با تاکید بر اینکه حضرت حافظ افتخار بشریت، ایرانیان، فارسی ها و شیرازی‌هاست، گفت: خداوند متعال توفیق دهد آنچه شایسته این شاعر فارسی گوی ایرانی هست را انجام دهیم.

حضرت حافظ افتخار بشریت، ایرانیان، فارسی ها و شیرازی‌هاست
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در آیین بزرگداشت لسان الغیب حافظ شیرازی که با حضور علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیس جمهور و سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در آرامگاه این شاعر قرن ۸ برگزار شد، به گرامیداشت بزرگان و مفاخر و چهره های ملی و بین المللی در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: باید در برگزاری بزرگداشت مفاخرمان تجدید نظر کنیم چرا که وقتی این بزرگداشت را به شایستگی انجام نمی‌دهیم متاسفانه باعث کاهش احساس هویت در جامعه به ویژه در جوانان و نوجوانان می‌شود.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس مبنی بر جایگاه ویژه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: قطعاً معتقدیم که گردشگری به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند چرا که در چهار حوزه گردشگری تاریخی طبیعی سلامت و زیارت دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای متعدد و مختلف هستیم پس هر تلاشی که از جانب دولت و مسئولین و مردمان و صنعتگران در این زمینه انجام شود منجر به افزایش رونق استان و کشور خواهد شد. در همین راستا جمع‌بندی مشکلات صنف فعالان گردشگری فارس از دیدگاه‌های بخش خصوصی برای رفع موانع خدمت حضرت عالی تقدیم می‌شود.

استاندار فارس در ادامه غزلی از دیوان حافظ را خواند و اظهار داشت: حافظ شاگردی از شاگردان پیامبر اکرم صلی الله و قرآن است و خود را مفتخر می‌داند که تابع قرآن و حافظ قرآن است؛ گواه این سخن هم بیتی از غزل شماره ۹۴ حضرت حافظ است که فرموده   "عشقت رِسَد به فریاد، ار خود به سانِ حافظ        قرآن ز بَر بخوانی، در چاردَه روایت"

وی به عشق و علاقه بزرگان استان از دیرباز تاکنون به حضرت حافظ اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله حائری شیرازی امام جمعه فقید مرکز استان فارس همواره جلسات متنوع و مختلفی داشتند اما یکی از جلسات مورد علاقه ایشان حافظخوانی و تفسیر آن در آرامگاه حافظ بود.

ایمانیه با تاکید بر اینکه برای شناخت بیش از پیش حافظ باید به سخنان مختلف و متعدد مقام معظم رهبری در مورد ایشان اشاره کنیم، افزود: معظم له در دیدار با استادان زبان فارسی، فرموده اند" هرچه من در تاریخ ادبیات خودمان نگاه می‌کنم، نمی‌توانم سخن ‌دیگری به اوج سخن حافظ پیدا کنم که همه‌ی خصوصیات لازم در یک کلام زیبا و والا را ‌داشته باشد - همه‌ی خصوصیات در شعر حافظ وجود دارد و در آن می‌شود پیدا کرد".

ایشان در دیدار جمعی از شعرا، به مناسبت سالروز میلاد امام حسن علیه السلام فرمودند که نمی‌شود باور کرد کسی مانند حافظ شصت، هفتاد سال عمر کند، اقلا پنجاه سال ‌شعر بگوید و فقط به قدر همین دیوانی که از او بر جا مانده است، شعر گفته باشد. آیا ‌این قابل باور است؟! می‌شود قبول کرد که حافظ با آن طبع شعر والای خود، پنجاه ‌سال شعر بگوید و فقط توانسته باشد پانصد غزل ارائه دهد؟! قابل باور نیست! ‌می‌خواهم این طور بگویم که حافظ اقلا ۱۰ برابر آنچه که از او باقی مانده، شعر گفته؛ ‌اما ۹ برابرش را دور ریخته است! چنین بوده که حافظ، حافظ شده است.

مقام معظم رهبری همچنین در دیدار با شعرای استان فارس، اظهار داشتند اگر بگویم بکوشید تا مثل حافظ بسرایید، می‌ترسم نشود. مثل حافظ نه قبل و ‌نه بعد از او کسی نیامده است. حقیقتا هیچ کس نتوانسته مثل حافظ غزل بگوید. 

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود به موزه موجود در شمال عمارت حافظیه اشاره و تصریح کرد: با همکاری میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی می‌توان این موزه را تکمیل کرد تا این کلان شهر دارای یک موزه مجهز و کامل و ارزشمند شود.

وی افزود: تالار مرکزی شیراز در سه سال اخیر عملیات احداث آن مجدداً فعال شد اما سرعت تخصیص اعتبارات کافی نبود امیدواریم سرعت بیشتری یابد تا هرچه سریع‌تر مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

ایمانیه در پایان تصریح کرد: به همه اساتید بزرگ زبان و ادبیات فارسی ادای احترام و افتخار می‌کند که، شاگرد برخی از این بزرگواران بوده‌ام؛ انشاالله خداوند متعال کمک کند بتوانیم از هویت بسیار اصیل ملی و دینی خود، تمام قد دفاع کنیم و و جوانان عزیزمان را نیز در همین مسیر نگه داریم. باید گفت که تنها راه نجات کشور این است که عزیزِ جوانِ ما، وابسته به کشور، دین، اعتقاد، خانواده و صمیمیت‌های ملی و تاریخی خود بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه