آثار مکتوب مهدویت را بشناسید
ترجمه «شش ماه پایانی: تقویم حوادث ششماهه پیش از ظهور» نوشته مجتبی الساده و «عصر پیدایی» نوشته علی محمدی هوشیار منتشر شدند.
، کتاب «شش ماه پایانی: تقویم حوادث ششماهه پیش از ظهور» نوشته مجتبی الساده با ترجمه محمود مطهرینیا در ۱۹۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۱۱۰ هزار تومان در نشر کتاب جمکران راهی بازار کتاب شده است
در سخن ناشر درباره این کتاب آمده است: اثر حاضر، ترجمه کتاب اثر محقق مسلمان شیعی و ارجمند مجتبی السادة است؛ او با مطالعه و تحقیق در منابع و تفحص در روایات، موفق به ارائه اثری شده که در آن وقایع و حوادث شش ماه آخرین از سال ظهور حضرت موعود، امام مهدی (عج)، قابل بررسی و مطالعه است.
این اثر ناظر بر تعیین وقت معینی برای ظهور نیست؛ اما جمله خوانندگان را متذکر حوادث مهم و جدی آخرین سالی میکند که امید میرود واقعه شریف ظهور در آن اتفاق افتد. انشاءالله
در مقدمه مولف نیز میخوانیم: روزانه شاهد اتفاقات زیادی هستیم و اخبار متنوعی میشنویم. در نقطهای زمزمهای از یک ویرانی میآید و در نقطه دیگر، طوفانی خانمانبرانداز رخ میدهد. در کشوری کودتای نظامی میشود و در کشور دیگری جنگ و کشتاری وحشیانه اتفاق میافتد. هواپیمایی در اینجا سقوط میکند و تصادفی هولناک در آنجا رخ میدهد. پشت سرهم و بدون حتی لحظهای توقف این جریانها به وقوع میپیوندند. مردم اگر این همه اخبار و اطلاعات را خودبهخود از یاد نبرند، خود تلاش میکنند که آنها را فراموش کنند. آیا هیچ از خود پرسیدهایم شاید برخی از این اتفاقات نوید نزدیک شدن لحظه دیدار و زمان ظهور مهدی (عج) باشند؟
بسیاری از مردم ما اصلا نمیدانند نشانه ظهور یعنی چه! چون تا بهحال چیزی در اینباره نشنیدهاند و خود هم در جستوجوی چنین مطلبی نبودهاند. لذا با دیدن چنین جریانهایی، هیچچیز به ذهن آنها خطور نمیکند و بیتوجه رد میشوند؛ گویی اتفاقی نیفتاده است. نتیجه مواجهشدن بعضی دیگر هم با این وقایع، چیزی جز ایجاد شک و شبهه در اذهان آنها نیست؛ آن هم به حدی که قدرت تشخیص خود را به کل از دست میدهند و مبهوت و متحیر میشوند.
با توجه به این همه بیخبری سعی کردهایم تا آنجا که میشود، پرده ابهام را از مسئله نشانههای ظهور حضرت مهدی (عج) بزداییم و به شکل جدیدی این مطالب را طرح کنیم؛ بهطوری که هر فرد مؤمن و متعهدی بتواند با پیگیری جریانها، حسب تاریخ وقوع آنها، چشم انتظار آمدن حضرت و دیگر حوادث و وقایع مرتبط با آن باشد.
بسیاری از نویسندگان، نشانههای ظهور را به دو دسته حتمی و غیرحتمی دستهبندی میکنند و به طرح و بحث آنها میپردازند. برخی دیگر هم اجمالی و فشرده با نگاهی گذرا به این مطلب رد میشوند؛ در حالی که در زمان حاضر مهم آن است که هر فرد بتواند با پیگیری این حوادث، در دام آنها که به دروغ ادعای مهدویت میکنند، نیفتاده، به خاطر کثرت و وفور اتفاقات، دچار سردرگمی نگردد.
این مجموعه، نیمه دوم سالی را که آخرین سال غیبت است و به ظهور حضرت مهدی (عج) ختم میشود، به تصویر میکشد. برای استخراج مجموعه این رویدادهای پیدرپی، به آن دسته از احادیث تمسک جستهایم که به تاریخ خاصی، اعم از روز، ماه یا سال اشاره داشتهاند که بحمدالله همه علایم حتمی در این محدوده گنجیدهاند. البته لازم است بگوییم بسیاری از علایم ظهور حضرت، زمان خاصی را مشخص نمیکنند و از همینرو در این مجموعه چندان به آن نپرداختهایم و برخی را هم که لازم بود پیش از ورود به بحث، راجعبه ماههای سال قبل از ظهور مطرح شوند، در فصل اول آوردهایم.
همچنین کتاب «عصر پیدایی: نگرشی از دریچه روایات به عدالت متعالی در جامعه و حاکمیت مهدوی» نوشته علی محمدی هوشیار در ۱۳۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۷۹ هزار تومان در انتشارات یادشده منتشر شده است.
در پشت جلد کتاب نوشته شده است: عصر غیبت، فرصتی برای شدن و مهلتی برای درک توانستن است تا انسان بلوغیافته مهدوی را به انسان کمالیافته مهدوی مبدل کند. او برای آنکه رشد و نمو چشمگیری داشته باشد، چارهای ندارد جز آنکه منتظر بماند و برای تحقق بایدها و نبایدهای دینی و انسانی، تواصی برحق و تواصی بر صبر کند و جامعهاش را برای پذیرش خورشید عظمای ولایت آماده کند.
اما آن سوی ماجرا این است که انسان بلوغیافته شیطانی نیز مهلتی برای گمراهتر شدن و قدرتی برای تاریکتر کردن جامعه یافته است و از غیبت امام مهدی (عج) سوء استفاده میکند تا ظلم را در حق انسانیت به نهایت برساند.
این کتاب نمایی از جامعه مهدوی و دولت کریمه را به نمایش گذاشته است و در پی آن است تا بر اساس روایات و آیات، فهمی جدید از دو مقوله جامعه مهدوی و حاکمیت مهدوی ارائه دهد و خواننده فهیم را به تأمل وادارد تا خود را برای ظهور ناگهانی آن حضرت آماده کند. روح حاکم بر این نوشتار، نگاهی انتقادی به کتاب عصر حیرت، نوشته آقای مهدی نصیری است تا عصر غیبت را «عصر پیدایی حقیقت» معرفی کرده و شایعه سرگردانی و حیرت را از دوران غیبت بزداید.
ارسال نظر