English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

واکاوی اهمیت "مرجعیت خبری" در منظومه قدرت ملی ایران

«ما همچون جبهه نظامی که توانسته ایم در قالب آن بسیاری از دشمنان کشورمان را کیش و مات کنیم، بایستی تمرکزی ویژه را بر جبهه رسانه ای و مرجعیت خبری در این رابطه هم داشته باشیم و از این منظر، با روایت سازی های یک طرفه جریان های سیاسی و رسانه ای غربی-صهیونیستی علیه کشورمان در مورد موضوعات و مسائل مختلف برخورد کنیم.»

واکاوی اهمیت "مرجعیت خبری" در منظومه قدرت ملی ایران
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، در روزهای گذشته، کشورمان فراز و فرودهای زیادی را به ویژه با محوریت جوسازی‌های تبلیغاتی خارجی علیه ایران سپری کرده است. در این راستا، تنها اندکی پس از حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری کشورمان در دمشق، شاهد ظهور سیلی از روایت های سازی های دروغین جریان های رسانه ای غربی و صهیونیستی علیه کشورمان بودیم.

پس از آن، شاهد حمله موشکی-پهپادی گسترده ایران به عمق اراضی اشغالی بودیم. حمله ای که به تلافی جویی از اقدام تروریستی صهیونیست ها در حمله به کنسولگری کشورمان انجام شد و البته که از بنیان های قانونی و مشروعی نیز برخوردار بود. در نهایت، به تازگی نیز شاهد اقدام جدید صهیونیست ها در انجام یک حمله شکست‌خورده با استفاده از ریزپرنده ها و موشک به یک مرکز نظامی کشورمان در استان اصفهان بودیم که البته آن هم با موجی از جوسازی های تبلیغاتی و رسانه ای صهیونیست ها و رسانه های غربی همراه شده است.

در این چهارچوب، اگرچه کشورمان در مدت اخیر توانسته پاسخ های درخور و دندان شکنی را به رژیم اشغالگر قدس بدهد و تا حد زیادی این رژیم را محیط بین المللی تحقیر کند، با این حال، تحولات اخیر باز هم ضرورت مولفه پیوست رسانه ای و مرجعیت خبری در جریان تشدید تنش ها با کنشگری نظیر رژیم اشغالگر قدس را به ما یادآوری می کند. جریانهای سیاسی و رسانه ای غربی-صهیونیستی، در هر مرحله از اقدامات جنایتکارانه و غیرقانونی خود علیه کشورمان، با به راه اندختن انواع و اقسام کارزارهای رسانه ای و تبلیغاتی، سعی در برسازی تصویری مخدوش و تحریف شده از کشورمان و سیاست های آن داشته و دارند.

به عنوان مثال، در مورد حمله تروریستی صهیونیست ها به کنسولگری کشورمان در دمشق شاهد بودیم که این جریان ها سیلی از تبلیغات را به راه انداختند که در ساختمان مذکور دیپلمات نبوده و غیره. این در حالی است که حضور مستشاران و وابسته های نظامی در اماکن دیپلماتیک امری کاملا عادی است و حتی بسیاری از کارشناسان در جهان غرب نیز ادعاهای صهیونیست ها علیه کشورمان را به کل رد کرده اند.

جدای از همه این ها، اصلِ حمله به کنسولگری یک کشور اقدامی غیرقانونی و تروریستی است که بایستی شدیدا محکوم شود و با بازیگر متخلف در این رابطه برخورد قاطع صورت گیرد. در مورد عملیات وعده صادق و پاسخ مشروع ایران به اقدام تروریستی صهیونیست ها نیز موجی از جوسازی های رسانه ای و تبلیغاتی به راه افتاد و صهیونیست ها با تکیه بر این امواج سعی در مظلوم نمایی و به زعم خود اجماع سازی بین المللی علیه کشورمان داشته اند.

در قضیه اخیر که شکست حمله دو مرحله ای رژیم اشغالگر قدس به یکی از مراکز نظامی کشورمان در استان اصفهان بود نیز به نحوی مشابه شاهد روانه شدن سیلی از تبلیغات و جوسازی ها علیه ایران هستیم. در این چهارچوب، یک نکته قابل تامل در مورد کشورمان این است که ایران در مدت اخیر به خوبی تواسنته جلوه های عینی قدرت ملی خود را در مواجهه با رژیم اشغالگر قدس و متحدان بین المللی آن به نمایش بگذارد با این حال، تحولات اخیر، اهمیت موضوع پیوست و مرجعیت رسانه ای را نیز بیش از پیش برجسته سازی کرده اند.

ما همچون جبهه نظامی که توانسته ایم در قالب آن بسیاری از دشمنان کشورمان را کیش و مات کنیم، بایستی تمرکزی ویژه را بر جبهه رسانه ای و مرجعیت خبری در این رابطه هم داشته باشیم و از این منظر، با روایت‌سازی‌های یک طرفه جریان های سیاسی و رسانه ای غربی علیه کشورمان در مورد موضوعات و مسائل مختلف برخورد کنیم. رویکردی که البته نمودهای مثبتی از آن در جریان مذاکرات اتمی کشورمان در ماه های گذشته قابل مشاهده بود و اکنون بایستی این رویکرد به نحو جدی تری در مواجهه با جوسازی های غربی-صهیونیستی علیه کشورمان در محیط منطقه‌ای و بین المللی فعال شود.

معادله ای که بدون تردید بیش از پیش جریان های دشمن با ایران را آچمز خواهد کرد و در تنگنا قرار می دهد. اساسا فعال بودن در حوزه مرجعیت خبری و رسانه ای تا حد زیادی راه را برای روایت های تحریفی جریانهای مخالف با ایران می بندند و برگ های برنده موثری را در دست کشورمان قرار خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه