English

وزیر ارشاد:

جمیله علم الهدی سخنران مراسم چهلم شهدای پرواز اردیبهشت خواهد بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور سخنران مراسم چهلم شهدای پرواز اردیبهشت خواهد بود

جمیله علم الهدی سخنران مراسم چهلم شهدای پرواز اردیبهشت خواهد بود
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، محمد مهدی اسماعیلی در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهارداشت: در میان ناباوری و سوگ و غم و اندوه  به اربعین شهدای عزیز نزدیک می شویم و جامعه در فقدان رئیس جمهور پر کار، پر تلاش و همکاران صدیق در عزا و سوگ هستیم.

وی افزود: از ابتدای اعلام خبر مشکل پیش آمده برای بالگرد رئیس جمهور تا کنون همه برنامه های تجلیل و تکریم اتفاق افتاد آنچیزی که بیش از همه عینیت دارد میدان داری مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: این وعده الهی است کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند محبتشان را در دل مردم جای می دهد.

اسماعیلی با عنوان اینکه با همین پیشینه بنای ما این است که در مراسماتی که برای اربعین شهدای عزیز داریم بخش مردمی و حضور آنها را تسهیل کنیم، خاطرنشان کرد: مجموعه دولتی هیچ وظیفه ای غیر این قائل نیست و در پیش بینی موارد به این مسئله توجه شده است.

وی گفت: ما مراسم اصلی را در تهران و مشهد خواهیم داشت؛ مراسم گرامیداشت شهدای اردیبهشت پنجشنبه ساعت ۱۷ در مصلی تهران برگزار می شود و چینش  برنامه بصورتی است  که بخشی از فعالیت های رئیس جمهور  و شهدای همراه ارائه شود.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری رئیس ستاد بزرگداشت چهلم شهدای پرواز اردیبهشت

 

اسماعیلی در خصوص برنامه های این برنامه تصریح کرد: صحبت سید حسن نصرالله در این برنامه پخش خواهد شد، همسر رئیس جمهور جمیله علم الهدی سخنرانی و برنامه دیگر مانند تلاوت قرآن، مداحی، سرود و شعر را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: برنامه دوم اربعین از زمان تدفین و دوشنبه در مشهد  برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان اینکه برنامه یادبود شهید جمهور و همراهان در ۶۰ کشور دنیا برگزار می شود، گفت: همزمان با  تهران در همه شهرها و روستاها در ستادهای مردمی این مراسم  برنامه ریزی شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این برنامه در طول یک هفته برگزار می شود، بیان کرد: سفر خانواده رئیس جمهور به عراق، رونمایی از آثار هنری، برگزاری نمایشگاه های عکس و همچنین برگزاری برنامه ای توسط وزارت امور خارجه با حضور ۱۴۰ مهمان ویژه برنامه ریزی  و ۹۰ رسانه اعلام آمادگی کردند.

وی در خصوص برنامه های فرهنگی انتخاباتی، تصریح کرد: ابتکارات خوبی در رسانه ملی انجام شده و جلسات کارشناسی از مناظره بهتر بود؛ در برخی مواقع  مجبور به موضع گیری صریح بودیم و تحلیل های نادرست انجام شد که این مهم صورت گرفت.

وی عنوان کرد: نامگذاری  ۳۰ اردیبهشت بعنوان  روز خدمت مجاهدانه در شورای فرهنگ عمومی درخواست شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه