English

رییس سازمان صدا و سیما ملی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

صدا و سیما جوانب عدالت را در مناظرات ریاست جمهوری رعایت کرد

جبلی گفت:اندازه‌گیری زمان برای هر دو نامزد به گونه‌ای بود که فکر می‌کنیم عدالت رعایت شد.

صدا و سیما جوانب عدالت را در مناظرات ریاست جمهوری رعایت کرد

پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما ملی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر  ادعای برخی نامزدها درباره عدم رعایت عدالت زمان بندی توسط صدا و سیما در مناظرات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور اظهار کرد: شکل اجرای مناظره‌های دونفره همیشه متفاوت است و در دو مناظره دیشب و پریشب که مرحله نهایی استفاده نامزدهای محترم از ظرفیت رسانه ملی بود، باید حداکثر شناخت نسبت به تفاوت‌ها و تمایزهای دو نامزد محترم در مناظره‌ها مشخص می‌شد. لذا ما تمام تلاشمان را کردیم که از ظرفیت رسانه در این دو مناظره استفاده کنیم تا نامزدها بتوانند در یک فضای آرام دیدگاه و نظرات خود را بیان کنند.

وی افزود: در مورد رعایت زمان طبیعتاً در یک مناظره نزدیک به سه ساعت ممکن است حدود ۱۰ ثانیه جابجایی باشد که رکورد بسیار خوبی است. در هر دو مناظره دیشب و پریشب اندازه‌گیری زمان برای هر دو نامزد به گونه‌ای بود که فکر می‌کنیم عدالت رعایت شد. شب اول حدود یک دقیقه و ۳۰ ثانیه از زمان آقای پزشکیان باقی مانده بود که به شب دوم منتقل شد و در شب دوم هم فکر می‌کنم حدود ۱۰ یا ۱۵ ثانیه کم و زیاد شده باشد و نه بیشتر.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: نکته دیگر اجرای مناظره بود که همانطور که همه مردم عزیز ما شاهد بودند، ما با توجه به مواضع و اظهارنظرها و دیدگاه‌های دو نامزد محترم سعی کردیم مسائلی را که مورد توجه ویژه مردم بود از آنها بپرسیم تا آنها نیز به صورت روشن پاسخ خود را بدهند و مردم نیز با سیاست آنها زمانی که دولت را در دست می‌گیرند، آشنا شوند.

جبلی با بیان اینکه تنها چندهفته برای فراهم کردن این برنامه‌ها فرصت داشتیم، گفت: امیدوارم توانسته باشیم در راستای وظیفه رسانه ملی به خوبی عمل کرده باشیم و فضای مناسبی را برای شناخت آگاهی مردم‌مان از این فضا آماده کرده باشیم.

وی در خصوص سانسور مستند آقای مسعود پزشکیان و اتهام نگاه جانب‌دارانه صدا و سیما نیز توضیح داد: در مورد مستندات بارها عرض کردم که تصمیم گیرنده صدا و سیما نیست و کمیسیون در این باره نظر می‌دهد که صدا و سیما یکی از  ۵ عضو آن کمیسیون بوده و اجرای مسابقات کمیسیون برای صدا و سیما الزامی است. در مجموع به نظر بنده مردم بهترین شاهد و قاضی هستند و می‌توانند قضاوت بکنند. اینکه نگاه جانب‌دارانه را مطرح می‌کنند، نوع کم لطفی است چرا که مردم شاهد هستند هم مجری ما که از همکاران مجرب رسانه ملی است و هم نحوه طرح سوالات که از هر دو نامزد سوال می‌شد، به نظر بنده عادلانه بود و قضاوت بنده با ارزیابی‌هایی که برخی از جناحین سیاسی می‌کنند، متفاوت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه