English

برپایی سوگواره هنر عاشورایی در برج آزادی + فیلم

مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران امروز «سوگواره هنر عاشورایی» را افتتاح کرد.

برپایی سوگواره هنر عاشورایی در برج آزادی + فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج ، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران امروز  «سوگواره هنر عاشورایی» را افتتاح کرد.

در این سوگواره تعدادی از هنرمندان عرصه های مختلف و مدیران فرهنگی حضور داشتند.

محمداله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در حاشیه دیدار از این سوگواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق  برنامه ریزی های صورت گرفته همزمان با فرارسیدن شهادت سرور و سالار  شهیدان مجموعه برج آزادی سوگواره هنر عاشورایی را اجرا کرده است.

وی با عنوان اینکه هنرمندان از گروه های مختلف هنری مانند هنرهای نمایشی، موسیقایی ، نقاشی، عکس در تالارهای مختلف برج آزادی به اجرای برنامه مبپردازند، خاطرنشان کرد:  از جمله ویژگی های این رویداد، حضور هنرمندان در رده های سنی مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال می باشد که تلاش می کنند آثار خود را در بخش های مختلف ارائه دهند. 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در خصوص دیر برنامه های محرمی این بنیاد، عنوان کرد: علاوه بر اجرای این برنامه ها در برج آزادی ویژه برنامه هایی  نیز در پهنه رودکی در نظر گرفته شده که عمده آنها ارائه برنامه توسط هنرمندان نمایشی است. 

 

یاری خاطرنشان کرد:  علاوه بر برگزاری مجالس شبیه خوانی که این شب ها در پهنه رودکی برگزار می گردد این آمادگی وجود دارد که  بخش هایی از رویداد «سوگواره هنر عاشورایی» را در پهنه رودکی نیز اجرا کنیم.

وی با عنوان اینکه اجرای چند مجلس روضه خوانی به شیوه قدیم از جمله آیین چهارپایه خوانی و رایزنی با چند هنرمند فعال حوزه موسیقی برای اجرای چند برنامه موسیقایی مرتبط با ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) از دیگر برنامه های ما در روزهای آینده است، گفت:  یک نمایشگاه مهم با موضوع نمایش ادوات قدیمی و تاریخی هنر تعزیه در برج آزادی تهران طی روزهای آینده با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی برپا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه