English

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات:

۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه و سازمان به سامانه شفافیت متصل شده‌اند

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: سامانه جدید دسترسی آزاد به اطلاعات iranfoia.ir روز سه شنبه ۹ مرداد با قابلیت و امکانات به‌روزرسانی شده رونمایی می‌شود.

2 هزار و 400 دستگاه و سازمان به سامانه شفافیت متصل شده‌اند
به گزارش خبرگزاری موج

، فرشاد مهدی‌پور با اشاره به اینکه سامانه iranfoia در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سال ۹۶ برای ثبت درخواست اطلاعات مردم از دستگاه‌های عمومی و خصوصی راه‌اندازی شد، افزود: نسخه جدید این سامانه اکنون و پس از ۷ سال با برنامه‌نویسی بهینه و افزایش کارآمدی رونمایی می شود. 

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در تشریح امکانات جدید این سامانه گفت: ارجاع درون سازمانی، ثبت درخواست اشخاص حقوقی، مشاهده وضعیت درخواست، دسترسی به آمار و گزارش‌های عملکرد موسسات، بهینه‌سازی پوشه درخواست و… بخشی از امکانات و ابزارهای سامانه جدید دسترسی آزاد به اطلاعات محسوب می‌شود. 

او با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۴۰۰ دستگاه و سازمان عمومی و خصوصی به سامانه iranfoia متصل هستند و به درخواست‌های اطلاعات مردم پاسخ می‌دهند، تصریح کرد: این سامانه با نظارت کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است، امکان دسترسی به همه اطلاعات دستگاه‌های مشمول قانون به جز اسراردولتی و شخصی را برای عموم مردم شهروندان فراهم ساخته است. 

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: سامانه جدید iranfoia.ir فردا سه شنبه ۹ مرداد رونمایی می‌شود و مردم می‌توانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (دولت من) وارد این سامانه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه